Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- از فروردین ماه ۹۸ در اثر سیل محور نهبندان -شهداد مسدود و تخریب شد و در تمام این چند سال لها بارها مسئولان وعده مرمت و بازسازی دادند اما محقق نشد تا اینکه امروز وزیر راه و شهرسازی خبر از بازسازی این محور را داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  بیرجند‌، در فروردین ماه 1398 بود که بارشی سنگین همراه با طغیان رودخانه در سه استان کرمان، خراسان جنوبی و یزد خسارات زیادی را وارد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این خسارات سبب تخریب کامل بخشی بزرگی از محور شهداد- نهبندان شد.

خسارت‌های سیلاب به محور نهبندان-شهداد بالغ بر 85 میلیارد تومان خسارت وارد کرد و در همان روزهای آغازین این ماجرا امکان تردد زمینی و بازگشایی مسیر به علت تخریب کامل و باتلاقی بودن بخشی از مسیر و ایجاد یک دریاچه در این بخش مقدر نشد و تنها راه سفر به این منطقه به صورت هوایی بود.

عملیات اجرایی 2 قطعه اصلی جاده شهداد - نهبندان تا یک‌ماه آینده آغاز می‌شوداعتبار ساخت جاده شهداد نهبندان به استان کرمان ابلاغ شد

در همان سال بود که سلسله گزارشات تسنیم در خراسان جنوبی منعکس شد و پیگیری‌های زیادی توسط ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان‌های کرمان و خراسان جنوبی از وزارت راه و شهرسازی برای رفع مشکل انسداد محور شهداد-نهبندان و تأکید بر احداث مسیر جدید و یا بازسازی مسیر موجود توسط معاونت ساخت و توسعه آن وزارت خانه انجام شد.

محور شهداد - نهبندان بیش از 180 کیلومتر است و تمامی این محور در منطقه کویری با آب و هوای خشک و تابستان بسیار گرم و سوزان قرار دارد.

این محور به علت وجود کلوت‌ها (کوه‌های شنی دیواره دار) یکی از محورهای گردشگری محسوب می‌شود و سالانه علاقه‌مندان زیادی از داخل و خارج از استان به این منطقه سفر می‌کنند.

محور شهداد- نهبندان هم چنان بلاتکلیف در سال 1390

درسال 1390 بود که خبرگزاری تسنیم در خراسان جنوبی بنا بر عدم تحقق وعده مسئولان مبنی بر رفع انسداد محور نهبندان- شهداد دوباره گزارشی در این زمینه منتشر کرد که محور شهداد- نهبندان همچنان بلاتکلیف و مسدود است.

در این سالها بارها و بارها نماینده  وقت مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی و نماینده فعلی ضمن تذکر به وزیر راه خواستار رفع این مشکل شدند.

دستور وزیر راه برای بازسازی محور نهبندان-شهداد

حال بعد از گذشته 3 سال از این مشکل مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در حاشیه جلسه شورای ملی مسکن کشور با اشاره به اهمیت محور نهبندان-شهداد خواستار بازگشایی و رفع مشکل این محور شد.

داعی به نظر مساعد وزیر راه در این زمینه اشاره و بیان کرد: وزیر راه و شهرسازی به سازمان راهداری دستور داد قرارداد‌های لازم برای برقراری تردد در این محور منعقد شود تا پس از آن پیمانکار برای آغاز عملیات اجرایی مستقر شود.

وی به دستور وزیر راه برای کمک به تامین اعتبارات در حوزه باند‌های دوم و راه‌های کویری خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: علاوه بر این دستور، در قانون بودجه حجم اعتبارات راه‌ها استان 40 درصد افزایش پیدا کرد که در صورت تخصیص به موقع تمام این اعتبارت، تا پایان سال 100 کیلومتر باند دوم در استان به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/254/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: راه و شهرسازی محور نهبندان خراسان جنوبی محور شهداد وزیر راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۳۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازسازی اورژانس‌ها در اولویت قرار گرفت

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت در همایش تجلیل از خادمان سلامت نوروزی گفت: ایران یکی از بهترین نیروهای سلامت را داشته و این موضوع در دوران کرونا و دفاع مقدس به اثبات رسیده است. 

وی بیان کرد: برای به حداقل رسیدن زمان ممکن بر بالین مصدومان و بیماران موتورلانس را وارد چرخه فعالیت در اورژانس کشور کرده ایم. برخی از حوادث در هنگام انتقال مصدومان رخ می دهد که در این خصوص باید برنامه ریزی بهتری انجام شود. 

وی افزود: احترام به قانون بسیاری از معضلات را حل و از بروز حوادث پیشگیری خواهد کرد. 

عین اللهی تاکید کرد: اورژانس کشور به نوعی یک دانشگاه محسوب می شود. بازسازی اورژانس باید انجام شود. 

وی افزود: یکی از برنامه های وزارت بهداشت آموزش مردم در حوزه سلامت و به روز شدن اطلاعات و امکانات است.

وزیر بهداشت گفت:  بر اساس  دستورالعمل ابلاغی  درمان کودکان زیر هفت سال رایگان انجام می شود. 

افراد مسن برای دریافت داروهای شان دچار مشکل هستند و  دارو رسانی به صورت پایلوت انجام می شود. سکوها از چگونگی داروها مطلع نشده و دارو به صورت بسته بندی در اختیار بیماران قرار خواهد گرفت. 

وزیر بهداشت افزود: پرونده الکترونیک سلامت و نسخه نویسی به خوبی در حال انجام است و امیدواریم تا پایان سال پرونده الکتروتیک سلامت به طور کامال اجرا شود. 

 

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • پیام استاندار خراسان جنوبی به مناسبت "سالروز شکست آمریکا در طبس"
  • شکست طلسم 12 ماهه با گرامی (عکس)
  • تجهیز، بازسازی و خرید ماشین آلات راهداری خراسان جنوبی با اعتبار ۱۳۲ میلیارد تومان
  • بازسازی اورژانس‌ها در اولویت قرار گرفت
  • ۸ مصدوم در تصادف دو خودرو با شتر در محور طبس
  • راه اندازی موزه بین المللی استکبار ستیزی در صحرای طبس
  • بهترین‌های هفته ۲۴؛ ربیعی طلسم شکست، اصفهانی‌ها برگشتند
  • ماشین‌آلات راهداری خراسان جنوبی تجهیز و بازسازی شد
  • ژنرال صهیونیست: جنگ تمام شده است/ حماس شکست نخورد و کنترل کامل بر نوار غزه دارد
  • سپاهان به دنبال طلسم شکنی ۱۰ ساله/ آلومینیوم در انتظار اولین برد