Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@15:27:19 GMT

سجادی: غفوری‌زاده پیشکسوت کل ورزش ایران بود

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۲۳۶۱۳

سجادی: غفوری‌زاده پیشکسوت کل ورزش ایران بود

 به گزارش ایرنا، «حسین غفوری‌زاده» قهرمان و پیشکسوت دوومیدانی روز (یکشنبه) دارفانی را وداع گفت. غفوری‌زاده از جمله قهرمانان دوومیدانی ایران بود که سابقه حضور در بازی‌های المپیک ۱۹۶۰ رم را در ماده ۴۰۰متر دارد. 

مراسم تشییع پیکر قهرمان فقید «حسین غفوری‌زاده»، امروز (سه شنبه) در پیست دوومیدانی مجموعه ورزشی شهید شیرودی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مراسم حمید سجادی وزیرورزش و جوانان، قهرمانان و پیشکسوتان ورزشی کشور حضور داشته باشند. همچنین  احمدرضا عابدزاده، علی منصوریان، علی سامره، علیرضا نیکبخت و احسان حدادی در مراسم وداع با پیشکسوت دوومیدانی حضور داشتند.

سیدحمیدسجادی وزیر ورزش و جوانان در این مراسم ضمن عرض تسلیت به خانواده این مرحوم و جامعه ورزش گفت: مرگ حق است. امروز هم یکی دیگر از روزهای تاریخی ورزشگاه پیر پایتخت است. اکنون در حضور شما مراسم بدرقه و به قول خودمان در دوومیدانی دور آخر وداع و خط پایان یک قهرمان مردمی، افتاده، بدون حاشیه، دستگیر و نوع دوست برگزار می‌شود. او قهرمان اخلاق و دلسوز همه بود. ناصح بود و مدافع حق. رک بود و حرفش را می‌زد. به زندگی خودش هم توجه داشت. مرگ حق است اما چگونه زیستن و چگونه رفتن مهم است. من اگر برای ادای احترام اینجا هستم و صحبت می‌کنم فقط بخاطر دستوری است که بزرگان دادند و انصافا حق بود که عزیزان بزرگ‌تر مطالبی را عرض می‌کردند.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: مرحوم غفوری‌زاده دغدغه داشت که ورزشکار دستش در جیب خودش باشد. اینکه به فکر دیگران باشد جزوی از خصلت ایشان بود و این خصلت با شخصیت این مرحوم عجین شده بود. کسی که رفتنش ما را خیلی سوزاند، مرحوم انتظاری بود. همه می‌دانیم که مرحوم غفوری‌زاده بعد از مرحوم انتظاری چه کرد. او پیشکسوت دوومیدانی نبود، پیشکسوت ورزش بود. حضور بزرگان از رشته های مختلف مانند احمدرضا عابدزاده، علیرضا منصوریان و دیگر عزیزان در این مراسم نشان‌دهنده جایگاه والای ایشان بود.

با هماهنگی انجام شده قرار بود پیکر مرحوم غفوری‌زاده در قطعه نام‌آوران دفن شود اما بخاطر وصیت این مرحوم برای دفن در مزار خانوادگی در قطعه ٧٠ بهشت زهرا (س)، پیکر این مرحوم در این قطعه آرام می‌گیرد.

برچسب‌ها بهشت زهرا علیرضا منصوریان احمدرضا عابدزاده سید حمید سجادی دوومیدانی احسان حدادی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بهشت زهرا علیرضا منصوریان احمدرضا عابدزاده بهشت زهرا علیرضا منصوریان احمدرضا عابدزاده سید حمید سجادی دوومیدانی احسان حدادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۳۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر ورزش به دیدار سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران رفت

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان عصر امروز و پس از پایان جلسه هیأت دولت با حضور در منزل محمد مایلی‌کهن، با این پیشکسوت و سرمربی تیم ملی در جام ملت‌های خاطره‌انگیز ٩۶ دیدار کرد.

مرور خاطرات گذشته ورزش و فوتبال ایران بخشی از دیدار امروز بود. وزیر ورزش و جوانان با اشاره به خدمات مایلی‌کهن در ورزش ایران اظهار کرد: از دو منظر دیدار با آقای مایلی‌کهن را برای خودم واجب می‌دانستم. یک اینکه شما در وزارت ورزش و جوانان همکار و پیشکسوت ما هستید و از طرف دیگر در دوران بازیگری و مربیگری زحمت زیادی برای ورزش کشیده‌اید و پیشکسوت ورزش ایران هستید و برای شما آرزوی سلامتی دارم.

کد خبر 6084795

دیگر خبرها

  • نادر کاشانی درگذشت + سوابق
  • کاپیتان پیشین تیم ملی بسکتبال درگذشت
  • مراسم نمادین هفته سلامت در شهر ری با حضور مرشد پیشکسوت (فیلم)
  • وزیر ورزش به دیدار مایلی کهن رفت (+عکس)
  • عکس| وزیر ورزش در منزل محمد مایلی‌کهن
  • وزیر ورزش به دیدار سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران رفت
  • روی خط رادیو
  • مراسم ترحیم معاون اول احمدی نژاد بی حضور رییس جمهور پیشین
  • مراسم ترحیم «پرویز داودی» با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان (عکس)
  • حضور کاظم صدیقی در مراسم ختم مرحوم پرویز داودی (عکس)