Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر و‌ رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در دیدار با وزیر حمل و‌ نقل، ارتباطات و فناوری اطلاعات سلطنت عمان بر توسعه زیرساخت‌های حمل و نقلی در راستای تسهیل تجارت دو کشور تاکید کرد.

به گزارش  سازمان توسعه تجارت ایران، علیرضا پیمان‌پاک، معاون وزیر و رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران با سعید بن حمود المعولی، وزیر حمل و نقل، ارتباطات و فناوری اطلاعات سلطنت عمان دیدار کرد و‌ در این دیدار طرفین بر ضرورت توسعه همکاری‌های دو کشور در زمینه حمل و نقل دریایی و همچنین ترانزیت منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این دیدار مقرر شد ج. ا. ایران و سلطنت عمان بررسی همکاری‌های بلندمدت و مشترک در این زمینه را در دستور کار خود قرار دهند و پیگیری‌های لازم به منظور اجرایی کردن اهداف در این حوزه و در راستای منافع دو کشور را داشته باشند.

همچنین مقرر شد یک کارگروه مشترک حمل و نقل دریایی بین دو کشور برگزار شود و راهکارهای فنی، مطالعات و بررسی‌های لازم در این زمینه صورت بگیرد.

در این راستا مقرر شد پیگیری تصویب موافقت‌نامه حمل و نقل دریایی امضا شده در دستور کار دو کشور و‌ همچنین این پیشنهاد همکاری در دستور کار دیدار روسای ج. ا. ایران و سلطنت عمان قرار گیرد.

گفتنی است در آستانه سفر رئیس ج. ا. ایران به عمان، علیرضا پیمان‌پاک، معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در راس هیاتی بلندپایه تجاری، بازاریابی متشکل از ۳۰ شرکت خصوصی، نمایندگان سازمان بنادر و صندوق ضمانت صادرات روز دوشنبه وارد این کشور شد و مورد استقبال مقامات عمانی از جمله مدیرکل تجارت وزارت صنایع، بازرگانی و توسعه سرمایه‌گذاری سلطنت عمان و همچنین علی نجفی خوشرودی، سفیر ج. ا. ایران در مسقط قرار گرفت.
انتهای پیام/

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سازمان توسعه تجارت ایران حمل و نقل دریایی سلطنت عمان دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۳۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالانه ۱۰ میلیارد مترمعکب آب از کشور خارج می‌شود

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره مدیریت نادرست منابع آب در سالیان اخیر، گفت: سالانه ۱۰ میلیارد متر مکعب آب از کشور خارج می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، علی سلاجقه امروز در حاشیه همایش ملی دانش سنتی محیط‌ زیست در جمع خبرنگاران اظهار داشت: براساس نشست‌های منطقه‌ای و تکلیف سازمان ملل، قرار بر این است که سازمان منطقه‌ای محیط‌ زیست در کشور جمهوری اسلامی ایران تشکیل شود که در زمان حاضر دبیرخانه آن مستقر شده است.

وی مطرح کرد: در نشست آخر در سازمان ملل، قطع‌نامه پیشنهادی دولت جمهوری اسلامی ایران جزو 22 قطع‌نامه‌ای بود که به اتفاق آرا تصویب رسید و الزام‌آور و تعهدآور شد که براساس این قطعنامه برای کشورهایی که در منشاء، مسیر و محل تأثیر هستند تکالیفی دیده شد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط‌زیست بیان داشت: مهمترین رویکرد جمهوری اسلامی در شرق کشور، تفکیک حقابه محیط‌زیست از عهدنامه‌های موجود است که افغانستان نیز رویکرد مناسبی در این خصوص دارد که رهاسازی آب در یک بازه زمانی کوتاه انجام شد.

وی تصریح کرد: بین ایران و ترکیه رویکرد نسبت به قبل خیلی بهتر شده است و بر این اساس قرار است هیئت‌های کارشناسی بین دو کشور رد و بدل شوند. مدیریت این بخش از سوی جمهوری اسلامی به وزارت نیرو سپرده شده و در این ارتباط تبادل هیئت‌های کارشناسی به صورت جامع انجام می‌شود.

رئیس سازمان محیط‌ زیست گفت: در مساله گاپ، رایزنی‌های لازم با سه کشور ترکیه، عراق و سوریه ادامه دارد. شایان ذکر است، پس از 18 سال توانستیم با ارمنستان ارتباط برقرار کنیم و در نخستین نشست معاونان همتای دو طرف در ایروان توافق‌نامه خوبی به امضاء رسید.

سلاجقه خاطرنشان کرد: نتیجه این توافق‌نامه برگزاری نشستی (یک ماه قبل از عید امسال) در نقطه مرزی در جمهوری اسلامی ایران بود که دولت ارمنستان طبق تفاهم‌نامه مسائل را مطرح نکرد. جمهوری اسلامی در تلاش است مسائل از طریق رایزنی وزارت امور خارجه با ارمنستان حل شود.

معاون رئیس جمهور با تأکید بر اینکه تلاش می‌شود موضوع آلودگی ارس به نحو مطلوبی حل شود، افزود: جمهوری اسلامی مساله آلایندگی ارس را قابل حل می‌داند و حتما از ظرفیت‌های علمی و دستگاه اجرایی به خصوص وزارت صمت ایران برای حل این مسئله، استفاده می‌کند. در کشور از سال‌ها قبل نسبت به مدیریت منابع آب دقت لازم نبوده است، به طور تقریبی میانگین سالانه 10 میلیارد مترمکعب آب از کشور خارج و به همین میزان نیز آب وارد کشور می‌شود.

وی گفت: موضوع آب را دستاویزی قرار می‌دهند برای اینکه اختلافاتی بین کشورها ایجاد شود؛ با این وجود جمهوری اسلامی با تدبیر و با استفاده از ظرفیت قانونی تلاش می‌کند این مسائل را تعدیل و حقابه‌ها را دریافت کند.

سلاجقه در خصوص انتقال بین حوضه‌ای آب در کشور گفت: در جاهایی که آب شرب اولویت اول است با توجه به مجوزهای داده شده کار انتقال انجام می‌شود اما اگر قرار باشد درخواستی برای انتقال آب صورت بگیرد باید مبتنی بر مبدأ، انتقال و مقصد و در قالب یک برنامه و بسته کامل باید انجام شود.

انتهای پیام/7540

دیگر خبرها

  • موافقت با ۱۴ طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • عراق؛ شریک تجاری همیشگی ایران/ پیش بینی رشد ۱۵ درصدی صادرات
  • موافقت 12 عضو شورای امنیت با شناسایی کشور فلسطین/ آمریکا وتو کرد
  • آمادگی ایران برای جلوگیری از فجایع زیست محیطی
  • پرداخت تسهیلات ازدواج به فرزندان اعضای صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران
  • هدفگذاری تجارت ۷۰۰ میلیون دلاری بین ایران و تاجیکستان
  • موافقت با 14 طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • اخذ موافقت نامه اصولی احداث واحد اتانول سنتزی در پتروشیمی فارابی
  • موافقت شورای صدور پروانه ساخت با ۵ فیلم‌نامه/ صدرعاملی مجوز گرفت
  • سالانه ۱۰ میلیارد مترمعکب آب از کشور خارج می‌شود