Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر علوم گفت: همانطور که به رؤسای دانشگاه ابلاغ شده است باید سه درصد از بودجه جاری دانشگاه‌ها به فعالیت‌های فرهنگی اختصاص یابد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محمدعلی زلفی گل وزیر علوم ، در پنجاه و ششمین اجلاس معاونان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها اظهار داشت: سرمایه‌گذاری در فرهنگ و انجام فعالیت‌های فرهنگی در راستای تربیت فرهنگی دانشجویان یک سرمایه‌گذاری بلند مدت است، زیرا که ارزش‌های فرهنگی پس از ایجاد نهادینه شده و برای سال‌ها باقی می‌مانند همانطور که ژن‌های انسان از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌شوند ارزش‌های فرهنگی نیز از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



تاکید بر اجرای برنامه‌های فرهنگی هفتگی در دانشگاه‌ها

وی خطاب به معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه‌ها گفت: حتماً برای افزایش شور و نشاط دانشجویان در محیط دانشگاه و مشارکت دانشجویان در برنامه‌های فرهنگی، برنامه ریزی مستمر و مدوّن داشته باشید و بر اساس تقویم فرهنگی و مطابق با اعیاد و مناسبت‌های ملی و مذهبی و زادروز دانشمندان، بزرگداشت مفاخر و مشاهیر فرهنگی کشور و همچنین روز‌های بزرگداشت رشته‌های مختلف تحصیلی مانند روز مهندس، روز پزشک و ... در دانشگاه و دانشکده‌ها برنامه داشته باشید به طوری که به طور متوسط در هر هفته یک برنامه فرهنگی در دانشگاه برگزار شود.

وزیر علوم تاکید کرد: معاونت‌های فرهنگی اجتماعی برنامه ریزی و فراهم کردن بستر اجرای برنامه‌ها را در دانشگاه‌ها بر عهده داشته باشند و در صورت فراهم کردن بستر، کانون‌های فرهنگی هنری، انجمن‌های علمی و تشکل‌های اسلامی و دانشجویی خودشان با میل و رغبت برنامه‌ها را در دست گرفته و اجرا خواهند کرد.

تعامل مدیران با دانشجویان یک اصل است

زلفی گل اظهار داشت: تعامل با دانشجویان یک اصل است و رؤسای دانشگاه‌ها و معاونان‌شان حتماً ارتباط مستمر و منظم و چهره به چهره با دانشجویان داشته باشند و در جمع‌های دانشجویی حضور یافته از محیط‌های خوابگاهی بازدید کرده و با مسائل و دغدغه‌های دانشجویان ارتباط نزدیک داشته باشند.

وی تاکید کرد: مدیران دانشگاهی حتماً باید از سعه صدر و صبر لازم برخوردار و دغدغه‌های دانشجویان را شنوا باشند و برای رفع آن بکوشند چرا که مهم محتوای مطالب ارائه شده توسط دانشجویان است و لحن و بیان آن‌ها ناشی از اقتضای سن و جوانی است و نباید به خاطر احتمالاً لحن تند، رؤسای دانشگاه و معاونان از حضور در جمع‌های دانشجویی خودداری کنند.

سهم فرهنگ از بودجه دانشگاه‌ها پرداخت شود

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: همانطور که به رؤسای دانشگاه ابلاغ شده است: باید سه درصد از بودجه جاری دانشگاه‌ها به فعالیت‌های فرهنگی اختصاص یابد و معاونت‌های فرهنگی پیگیری تحقق این امر باشند و در صورتی که در دانشگاهی این ابلاغیه اجرا نشود بودجه تفضیلی این دانشگاه در هیئت امنا تصویب نخواهد شد.

جامعیت برنامه ریزی فرهنگی برای همه اقشار دانشگاه

زلفی گل گفت: در برنامه ریزی‌های دانشگاهی، مخاطب اصلی دانشجویان هستند و تمام برنامه‌ها با در نظر گرفتن این محور اصلی تدوین می‌شود البته این موضوع به معنی نادیده گرفتن اعضای هیئت علمی و یاوران علمی نیست و مخصوصاً در برنامه‌های فرهنگی باید تمام اقشار دانشگاه در تمام حیطه‌ها و رده‌های شغلی مدنظر باشند و برای همه آن‌ها کارگاه‌های آموزشی مرتبط با موضوعات فرهنگی برگزار شود.

تاکید بر دانشگاه عاری از دخانیات

وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه عاری از دخانیات شعار همیشگی نظام آموزش عالی است و از مواردی هست که مسئولین و مدیران دانشگاهی حق کوتاه آمدن از این شعار را ندارند و وظیفه دارند در صورت مشاهده با استعمال دخانیات در محیط دانشگاه و خوابگاه نسبت به آن تذکر جدی بدهند.

وظیفه کلان دانشگاه‌ها در صیانت از فرهنگ

زلفی گل با اشاره به اینکه همه فناوری‌های نو مانند اینترنت و امثال آن، همراه خود فرهنگ خاصی را وارد جامعه می‌کنند و اساساً هر فناوری نو توأم با یک فرهنگ جدید هست؛ وظیفه بومی سازی آن فناوری‌ها و سازگاری آن با فرهنگ بومی ما وظیفه دانشگاهیان است.

وزیر علوم تأکید کرد: صیانت از فرهنگ و پاسداشت ارزش‌های فرهنگی موجود و پالایش و پاک کردن جامعه از فرهنگ‌های ناسالم و همچنین ایجاد عادت‌ها و سبک‌های فرهنگی ارزشمند جدید از وظایف دانشگاه‌ها در خصوص مسائل فرهنگی جامعه است.

در پایان این نشست، بیانیه پایانی اجلاس معاونان فرهنگی اجتماعی دانشگاه‌ها که بر اساس کمیسیون‌های تخصصی در طی دو روز برگزاری این همایش استخراج شده بود قرائت و به شکل مکتوب به وزیر علوم تحقیقات و فناوری تقدیم شد تا دستورات و راهنمایی‌های لازم را برای اجرای مفاد آن اعلام کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وزیر علوم فرهنگ دانشگاه ها دخانیات رؤسای دانشگاه برنامه ریزی دانشگاه ها برنامه ها وزیر علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۳۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر علوم: تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند / انتظارات رهبری از تشکل‌های دانشجویی چیست؟ +فیلم

وزیر علوم تحقیقات و فناوری با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دانشجویان گفت: رهبر انقلاب تاکید داشتند که تشکل‌های دانشجویی به محیط داخل دانشگاه کمک کنند که اسلامی و با نشاط باشد و در برگزاری برنامه‌های مختلف و تعامل با دانشجویان همکاری کنند.

 

زلفی گل، وزیر علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دانشجویان گفت: رهبر انقلاب تاکید داشتند که تشکل‌های دانشجویی محیط داخل دانشگاه را کمک کنند که اسلامی و با نشاط باشد و در برگزاری برنامه‌ها و تعامل با دانشجویان و جذب دانشجویان مختلف همکاری کنند.


وی افزود: همچنین تشکل‌های اسلامی تعامل و ارتباط خود را با سایر تشکل‌های دانشجویی، انجمن‌های اسلامی، کانون های علمی و فرهنگی همچنین کمک به پر کردن اوقات فراغت دانشجویان را داشته باشند.


وزیر علوم اضافه کرد: ۸۵ ساعت از اوقات فراغت دانشجویان در داخل دانشگاه می‌گذرد و باید برای این زمان برنامه داشته باشیم و همچنین بسیج دانشجویی فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه و خوابگاه‌ها داشته باشد.


وی ادامه داد: رهبر انقلاب از بسیج دانشجویی انتظار دارد که اولین نقش خودش را در افزایش سرمایه اجتماعی نظام جمهوری اسلامی در داخل دانشگاه رقم بزند و تعامل چهره به چهره با دانشجویان داشته باشد؛ و محیط داخل دانشگاه را یک محیط زیبایی که فکر زیبای بسیج و بسیجی درآن باشد، داشته باشیم.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بودجه دانشگاه شاهد ۳۰ درصد افزایش یافته است
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳ محقق می‌شود؟
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳محقق می‌شود؟
  • بررسی سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی
  • وزیر علوم: باید نخبگان را به سمت علوم انسانی هدایت کنیم
  • سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی بررسی می‌شود
  • وزیر علوم: تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند / انتظارات رهبری از تشکل‌های دانشجویی چیست؟ +فیلم
  • وزیر علوم: انتظارات رهبر انقلاب از تشکل‌های دانشجویی / تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند+فیلم
  • رسالت دانشجویان در راستای اجرای اهداف برنامه‌های زمین پاک
  • رتبه پانزدهم علمی جهان نتیجه رشد علمی کشور است