Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-20@02:29:11 GMT

۵ اشتباه مهلک یحیی/ پرسپولیس چگونه زمین خورد؟

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۲۳۸۳۲

۵ اشتباه مهلک یحیی/ پرسپولیس چگونه زمین خورد؟

مهمترین دلیل ناکامی پرسپولیس در فصل جاری فوتبال ایران، عملکرد یحیی گل‌محمدی به عنوان سرمربی این تیم بوده است.

 شکست پرسپولیس مقابل سپاهان، اندک امید این تیم را برای قهرمانی در لیگ بیست‌ویکم به باد داد و حالا سرخپوشان پایتخت باید برای نایب قهرمانی با سپاهان رقابت کنند. در ابتدای فصل کمتر کسی می‌توانست پیش‌بینی چنین عملکردی را از پرسپولیس داشته باشد؛ چرا که استقلالی‌ها به واسطه تغییرات مدیریتی و همینطور جدایی مهدی قایدی که بهترین بازیکن‌شان بود شرایط خوبی نداشتند؛ اما عملکرد پرسپولیس در لیگ آنقدر ناامیدکننده بود که باعث شد استقلال در ۳ هفته مانده به پایان لیگ با اختلافی ۹ امتیازی قهرمان لیگ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا یحیی گل‌محمدی به عنوان سرمربی باید پاسخگوی ناکامی تیمی باشد که مدافع عنوان قهرمانی بود. ناکامی پرسپولیس عوامل مختلفی داشت؛ اما قطعا اشتباهات او در صدر این اشتباهات قرار دارد. مهمترین این اشتباهات را در ادامه می‌خوانید:

۱- مهمترین اشتباه گل‌محمدی، جذب بازیکنانی بود که ده‌ها میلیارد تومان از بودجه پرسپولیس را هدر داد. بازیکنانی که هیچ کمکی به پرسپولیس نکردند و در نهایت هم نیمکت‌نشین شدند. جذب ۲ بازیکن از تاجیکستان، کشوری که حتی در فوتبال آسیا هم حرفی برای گفتن ندارد هیچ توجیهی نداشت؛ اما گل‌محمدی مصرانه این بازیکنان را جذب کرد. به جز بازیکنان تاجیکستانی، بازیکنانی همچون علی نعمتی، رضا اسدی، علیرضا ابراهیمی، رضا جعفری، احمد گوهری هم به پرسپولیس آمدند؛ اما مشخص بود که پیراهن پرسپولیس برای چنین بازیکنانی گشاد است. شیرزاد تمیروف هم دیگر بازیکن خارجی پرسپولیس است. او هم در همان حد و اندازه‌های ۲ بازیکن تاجیکستانی بود و جالب اینکه پرسپولیس مهاجمان بهتری نسبت به تمیروف در اختیار داشت.

۲- بهانه‌جویی‌های گل‌محمدی انقدر زیاد بود که وی فراموش کرد نقاط ضعف تیمش را ببیند. سردرگمی که سرمربی پرسپولیس حتی در انتخاب ترکیب اصلی داشت نشان داد وی تمرکزش را معطوف به مسائل غیرفنی کرده است. اینکه مدام در مصاحبه‌های متوالی دست‌های پشت پرده، عامل عدم موفقیت پرسپولیس عنوان شود می‌تواند این معنا را داشته باشد که قهرمانی‌های متوالی پرسپولیس هم غیرفنی بوده است. استعفاهای یحیی را هم باید به حساب آورد. مگر می‌شود در تیمی شاهد استعفای سرمربی بود و در نهایت توقع موفقیت آن تیم را داشت؟

۳- پس از جدایی بیرانوند از پرسپولیس، جانشین مناسبی برای این دروازه‌بان انتخاب نشد. حامد لک در اوایل حضورش در این تیم عملکرد قابل قبولی داشت؛ اما هر چه از لیگ امسال گذشت او دچار افت بیشتری شد و در نهایت حتی جای خود را در ترکیب اصلی به احمد گوهری داد. گوهری هم دروازه‌بان شش‌دانگی نشان نداد؛ اما بهتر از لک بود. جالب اینکه گل‌محمدی در بازی مقابل ذوب آهن و سپاهان که بازی مرگ و زندگی بود از لک استفاده کرد.

۴- در اواخر بازی برگشت استقلال و پرسپولیس بود که گل‌محمدی برای مجادله با داور وارد زمین شد. مشخص بود که چنین رفتاری با محرومیت سنگین روبرو خواهد شد. گل‌محمدی با علم به این موضوع و در شرایطی که تیمش در هفته‌های پایانی لیگ بازی‌های مهمی در پیش داشت چنین اقدامی انجام داد. شبیه آن را می‌توان تنها در لیگ محلات دید.

۵- یکی از مهمترین شاخصه‌های مهم پرسپولیس در چند فصل گذشته وضعیت بدنی بازیکنان این تیم بود. به‌گونه‌ای که این مسئله یکی از مهمترین عوامل قهرمانی‌های متوالی این تیم محسوب می‌شد؛ اما در فصل جاری مشکل بدنی بازیکنان پرسپولیس به مشکلات متعدد این تیم هم اضافه شد؛ به گونه‌ای که بازیکنی که از دقیقه ۸۰ وارد زمین شد نای دویدن نداشت. قطعا پیش از آغاز فصل بدنسازی بازیکنان پرسپولیس به شکل درست انجام نشده بوده؛ وگرنه چنین مشکلاتی به وجود نمی‌آمد.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: گل محمدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۳۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفته بیست و چهارم لیگ برتر| شمس آذر به سختی باخت/ استقلال صدر جدول را از پرسپولیس پس گرفت

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، تیم‌های استقلال و شمس آذر قزوین در چارچوب هفته بیست و چهارم لیگ برتر ساعت ۱۸ در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند و در نهایت استقلال ۳ بر ۲ برنده شد.

داور: سید وحید کاظمی

اخطار: محمدرضا رضایی و علیرضا جعفرپور (شمس آذر)

گل‌ها: مهرداد محمدی (۲۱و ۵۰ پ) و محمدحسین مرادمند (۷۷) (استقلال) ؛ فراز امامعلی (۸۳) و مجتبی فخریان (۸۵) (شمس آذر)

ترکیب استقلال: سید حسین حسینی، ایمان سلیمی، محمد حسین مرادمند، روزبه چشمی، صالح حردانی (۱+۹۰- میلاد فخرالدینی)، ابوالفضل جلالی (۱+۹۰- جعفر سلمانی)، مهرداد محمدی (۷۵- پیمان بابایی)، آرش رضاوند، زبیر نیک نفس، جلال الدین ماشاریپوف (۷۹- امید حامدی‌فر) و گوستاوو بلانکو.

ترکیب شمس آذر: علیرضا جعفرپور، مهدی محمدی (۵۴- فراز امامعلی)، امیر محمد نسایی، عیسی مرادی، امیر مسعود سرآبادانی (۸۱- سجاد جعفری)، محمدرضا رضایی، محمد پاپی، حسین گودرزی، صادق آلبوصبیح، هومن ربیع‌زاده و علی آزادمنش.

استقلال در هر دو نیمه تیم برتر زمین نشان دد. در نیمه نخست مهرداد محمدی آبی‌ها را پیش انداخت. در اوایل نیمه دوم استقلال به گل دوم و در ادامه به گل سوم رسید. در حالی که به نظر می‌رسید آبی‌پوشان برتری قاطعی داشته باشند در عرض دو دقیقه شمس آذر دو گل زد و فاصله را به حداقل کشاند. نتیجه‌ای که تا پایان باقی ماند.

استقلال با این پیروزی ۵۳ امتیازی شد و دوباره بالاتر از پرسپولیس به صدر جدول بازگشت. شمس اذر هم با همان ۳۱ امتیاز در رتبه هفتم باقی ماند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نکته مثبت شخصیت اوسمار از زبان پیشکسوت پرسپولیس
  • تکلیف حضور گل محمدی و فرهاد مجیدی در تراکتورسازی مشخص شد
  • پیروزی سخت استقلال مقابل شمس‌آذر با طعم بازگشت به صدر
  • هفته بیست و چهارم لیگ برتر| شمس آذر به سختی باخت/ استقلال صدر جدول را از پرسپولیس پس گرفت
  • سکته ناقص استقلال برابر شمس آذر/ پس گرفتن صدر از پرسپولیس با شوک!
  • نیویورک تایمز: مقامات اسرائیلی در مورد شدت پاسخ ایران، اشتباه محاسباتی کردند
  • لو رفتن اشتباه محاسباتی اسرائیل درباره حمله ایران | فکر می کردند ایران حداکثر ... | ماجرای شکایت آمریکا از اسرائیل درباره حمله به سفارت ایران در دمشق
  • واگذاری زمین به خانواده شهدا و ایثارگران در استان بوشهر انجام شود
  • واگذاری زمین به خانواده شهدا و ایثارگران انجام شود
  • خطری که از بیخ گوش ستاره پرسپولیسی گذشت!