Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید کریمی، در یک برنامه تلویزیونی با موضوع اقدامات وزارت بهداشت در خصوص واکسیناسیون و مقابله با کرونا، افزود: خوشبختانه در حال حاضر تعداد مراجعین و بستری شدگان مشکوک، محتمل و قطعی کاهش یافته و وضعیت کشور در حالت نسبتاً با ثباتی قرار گرفته است و سیر مرگ و میر در اثر ابتلاء به ویروس کرونا در کشورمان نزولی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به افزایش موارد ابتلاء و آمار بیماران در سایر کشورهای دنیا از جمله آمریکا، آفریقای جنوبی گفت: خوشبختانه رتبه کنونی کشور در سطح دنیا کاهش یافته و در رتبه ۳۹ قرار گرفته در حالی که در چندین ماه گذشته همواره جز ده کشور اول در رتبه بندی تعداد موارد ابتلاء قرار داشته‌ایم.

معاون درمان وزارت بهداشت در خصوص تزریق دوز چهارم واکسن کرونا، گفت: در حال حاضر توصیه تزریق دوز چهارم برای افراد بالای ۷۰ سال و افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند یا ضعف سیستم ایمنی با فاصله ۴ ماه از تزریق نوبت سوم صورت می‌گیرد.

وی افزود: کارکنان حوزه نظام سلامت و افرادی که در تماس مستقیم با بیماران هستند با فاصله ۴ تا ۶ ماه بعد از تزریق نوبت سوم می‌توانند دوز چهارم را تزریق نمایند.

کریمی در خصوص واکسیناسیون کودکان نیز گفت: در حال حاضر تزریق واکسن برای کودکان ۵ تا ۱۸ سال برای دو نوبت توصیه می‌شود.

معاون درمان وزارت بهداشت افزود: کنترل شیوع کرونا با عنایت خداوند، حمایت‌های مقام معظم رهبری، همراهی مردم، مداخلات مؤثر دولت و عزم ملی و رعایت شیوه نامه‌ها و نتیجه همکاری همه ارکان کشور بوده است.

کریمی در خصوص اینکه چرا وضعیت فعلی ایران نشان از کاهش قابل توجه ابتلاء و خصوصاً میزان فوت دارد گفت: اقدامات اساسی در کشور برای کنترل کرونا صورت گرفت از جمله وسعت واکسیناسیون، سرعت واکسیناسیون، بازه زمانی انجام آن و مصونیت ناشی از واکسن، نوع واکسن‌های مورد استفاده در کشور که غالباً ویروس تضعیف شده و یا پروتئین پایه بوده از جمله دلایل اصلی کنترل کرونا در کشور است.

معاون وزیر بهداشت افزود: الزام به رعایت پروتکل‌های درمانی مصوب کمیته علمی در بیمارستان‌ها، واکسیناسیون به موقع اطفال، انجام محدودیت‌های هوشمند و افزایش اطلاعات ما از بیماری و افزایش تجربه‌های درمانی از دیگر دلایل موفقیت در کاهش آمار مرگ و میر است.

وی در خصوص ذخیره واکسن در کشور گفت: هم اکنون ۵۰ میلیون دوز واکسن ذخیره شده و نگرانی از نظر کمبود وجود ندارد.

کریمی در خصوص صادرات واکسن گفت: مطالعات صورت گرفته و نتایج پژوهش‌ها به مراجع علمی دنیا ارائه شده و مقدمات صادرات واکسن نیز فراهم است.

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به این موضوع که پاندمی کووید ۱۹ پایان نیافته است و همواره امکان بروز سویه های جدید و تهدیدهای آتی وجود دارد، گفت: نگرانی اصلی ما عادی انگاری و بی توجهی به ویروس توسط مردم و همچنین پدیدار شدن سویه جدید است به طوری که واکسن‌های موجود در مقابله با سویه جدید قدرت ایمنی زایی کافی نداشته باشند.

کریمی با اشاره به تغییر سیاست‌ها براساس وضعیت اپیدمی گفت: نکته مهم انعطاف پذیری در پاسخ دهی به شرایط است. حفظ ارتباط با مردم و ارائه اطلاعات و هشدارهای صحیح و به هنگام، ضامن سلامت مردم و تداوم همکاری جامعه با سیستم بهداشت و درمان است.

کد خبر 5492519

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری واکسن کرونا سعید کریمی واکسیناسیون ویروس کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی آمار کرونا واکسن کرونا درمان ناباروری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزایش جمعیت واکسیناسیون آلزایمر جامعه پرستاری سازمان غذا و دارو کنگره علوم آزمایشگاهی کووید 19 آلودگی هوا وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۳۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون کودکان هرمزگان علیه بیماری پُنوموکوک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز خلیج فارس، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با ورود این ۲ واکسن مهم به برنامه واکسیناسیون، از عفونت‌های مختلف تنفسی و گوارشی در نوزادان جلوگیری می‌شود.

پنوموکوک یکی از مهم‌ترین باکتری‌های بیماری‌زا در انسان است که عامل اصلی بیماری پنومونی (سینه پهلو) شناخته می‌شود، روتاویروس نیز یک ویروس بسیار مسری است که موجب اسهال در کودکان می‌شود.

دکتر عبدالجبار ذاکری افزود: واکسن روتاویروس در سنین دو، چهار و۶ ماهگی و همچنین واکسن پُنوموکوک در سنین دو، چهار و ۱۲ ماهگی به کودکان تزریق می‌شود.

بیشتر بخوانید؛ اجرای طرح واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در هرمزگان

باکتری پنوموکوک می‌تواند عفونت‌های دیگری مانند سینوزیت، اوتیت (عفونت گوش میانی)، باکتریمی، سپسیس، مننژیت، استئومیلیت، آرتریت سپتیک، اندوکاردیت، پریتونیت، پریکاردیت، سلولیت و آبسه‌های مغزی را نیز ایجاد کند.

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون متقاضیان حج تمتع از امروز آغاز شد/ متقاضیان ۱۵ روز قبل از اعزام ادغام کنند
  • آغاز واکسیناسیون بیش از ۹ هزار عمره گزار خراسان رضوی
  • واکسیناسیون کودکان هرمزگان علیه بیماری پُنوموکوک
  • اغازواکسیناسیون پنوموکوک (سینه پهلو)در مجموعۀ زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل / الزامی به تزریق همگانی نیست
  • واکسن گارداسیل برای همه ضروری است؟
  • واکسیناسیون همگانی گارداسیل انجام می‌شود؟ | مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون واکسن اچ‌پی‌وی
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل
  • وزارت بهداشت ضرورتی برای تزریق واکسن گارداسیل نمی بیند
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل/ فعلا الزامی به تزریق همگانی نیست