Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «طرفداری»
2024-04-18@20:15:32 GMT

پورسانت بگیرها سر فوتبال ایران کلاه گذاشتند!

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۲۳۸۳۹

پورسانت بگیرها سر فوتبال ایران کلاه گذاشتند!

هزینه های عجیب و غریب بازی با کانادا، سوژه 60 ثانیه فوتبال ایران رسانه طرفداری بود

بازی با کانادا به صرفه نیست؛ این واقعیتی است که چندی پیش در رسانه طرفداری نوشتیم (پشت پرده بازی ایران و کانادا؛ سود و زیان یک دیدار دوستانه!) ولی بسیاری روی 325 هزار دلار درآمد ایران مانور دادند.

به گزارش طرفداری، پس از منتشر شدن گزارش های مختلف در این خصوص، به بررسی این موضوع پرداختیم و مشخص شد فقط هزینه سفر ایران حداقل 1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 تا 2 برابر 325 هزار دلاری است که دریافت می کنیم.

اگرچه فدراسیون فوتبال برای 80 نفر تقاضای ویزا کرده ولی اگر فرض را بر این بگذاریم که 60 نفر هم در این سفر تیم ملی را همراهی کنند، حداقل 40 نفر (28 بازیکن، 7 مربی و 5 مدیر) نیاز به بلیت فرست کلاس دارند.

تازه این هزینه سفر از دوحه به کانادا است و هزینه ایران تا دوحه بحثش جداست. حداقل 28 بازیکن در این اردو حضور خواهند داشت، دراگان اسکوچیچ و دستیارانش هم 7 نفر هستند. همچنین سرپرست تیم ملی ایران، مدیر تیم ملی، سرپرست فدراسیون، دبیرکل فدراسیون و مدیر حراست هم 5 نفری هستند که به عنوان مدیر با پرواز فرست کلاس به کانادا می روند. با توجه به طولانی بودن مسیر ( 7 ساعت پرواز از دوحه یا استانبول تا لندن، 4 ساعت توقف در لندن یا مونیخ و 10 ساعت پرواز از لندن یا مونیخ به ونکوور) امکان خرید بلیت بیزینس که اندکی از بلیت فرست کلاس ارزان تر است، وجود ندارد. در فرست کلاس صندلی ها تبدیل به تخت می شود و بازیکن امکان استراحت کامل هنگام پرواز را دارد و هیچ مربی عاقلی نمی پذیرد بازیکنش 17 ساعت در بیزینس که تنها امکان دراز کردن پا وجود دارد بنشیند و چند روز بعد برای تیم ملی بازی کند!

البته گفته می شد تلاش هایی هم بوده که ایران به استانبول یا آنکارا برود و بعد از آن (پس از آنکه تمام ملی پوشان در ترکیه دور هم جمع شدند و با مراجعه به سفارت کانادا ویزا دریافت کردند) با دو پرواز راهی کانادا شود ولی تا این لحظه هنوز هیچ برنامه ای برای تیم ملی از زمان ورود به کانادا درنظر گرفته نشده است.

چه از دوحه، چه استانبول و چه امارات کاروان تیم ملی نمی تواند مستقیم از تهران به کانادا برود و تفاوت قیمت ها در هر کدام از این سه مبدا با یکدیگر تنها چند درصد است.

در همین راستا قیمت بلیت های پرواز به کانادا را بررسی کردیم که قیمت هر بلیت بین 14 هزار 115 دلار تا 14 هزار 631 دلار است. یعنی هزینه سفر هرکدام از آن 40 نفری که گفتیم چیزی بین 400 تا 450 میلیون تومان می شود. همین موضوع چیزی حدود 600 هزار دلار روی دست فدراسیون خرج می گذارد، حالا شما بگویید آن 325 هزار دلار در برابر چنین هزینه ای چیست؟!

علاوه بر این هتلی که کانادا در اختیار ایران قرار می دهد، 4 ستاره است و فدراسیون بابت تبدیل آن به هتل 5 ستاره باید هزینه دیگری را هم تقبل کند. همچنین فدراسیون به ازای 20 نفر از کاروان تیم ملی که شامل پزشکان، ماساژورها، تدارکات، کادر اداری، مدیر رسانه ای، مترجم و ... هم 2 هزار و 116 دلار پرداخت کند که البته در قیاس با مبالغ بالا چیزی نمی شود.

قیمت بلیت های فرست کلاس قیمت بلیت های اکونومی


اگرچه فدراسیون فوتبال مدعی است واسطه ها را حذف کرده و مستقیم از طریق روابط بین الملل با فدراسیون فوتبال کانادا قرارداد بسته اما به نظر می رسد پورسانت بگیرها سر فدراسیون فوتبال ایران را کلاه گذاشته اند. 325 هزار دلار ناچیز از محل درآمدهای هفت، هشت میلیون دلاری این بازی به فدراسیون فوتبال می رسد و در عوض فدراسیون باید با احتساب هزینه سفر از تهران به دوحه، هزینه ویزا، هزینه اقامت و بلیت های فرست کلاس، بیزینس کلاس و... چیزی حدود 900 هزار دلار هزینه کند.

پورسانت بگیرها که گفته می شود بخشی از این پورسانت را هم در یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس بین خودشان و رفقا تقسیم کرده اند، برای بازی با تیمی که در رنکینگ فیفا به مراتب از ایران پایین تر است، روی دست فدراسیون فوتبال هزینه گذاشتند اما فدراسیون اصرار دارد با پوشاندن این هزینه ها فقط از همان 325 هزار دلار که به عنوان درآمد دریافت کرده، حرف بزند و چیزی درباره محل تامین منابع مالی ما به التفاوت این درآمد 325 هزار دلاری و هزینه های سرسام آور سفر به کانادا نگوید.

به نظر می رسد سهم ایران از درآمد هفت، هشت میلیون دلاری این بازی به جیب پورسانت بگیرها رفته و حالا فدراسیون باید دوره بیفتد تا از دولت و مجلس هواپیما و کمک هزینه سفر طلب کند تا در این شرایط سخت اقتصادی از بیت المال مابه التفاوت هزینه های این سفر جور شود.

 

همچنین بخوانید:

بلوف بزرگ فدراسیون فوتبال درباره درآمدزایی از بازی کانادا

پشت پرده بازی ایران و کانادا؛ سود و زیان یک دیدار دوستانه!

 

اخبار داغ 

رکنا برگشت گل مدرسه ای در ۱۱ ثانیه؛ یک گل مشترک از سه تعویضی گل گهر فریبرز محمودزاده: سیاوش یزدانی می تواند به استقلال برگردد واکنش مایک منیان به گل انفرادی و زیبای تئو هرناندز: حتی مسی چنین گلی نزده بود اشک های پائولو دیبالا بابت جدایی از یوونتوس / عکس

منبع: طرفداری

کلیدواژه: فدراسیون فوتبال هزینه سفر هزار دلار فرست کلاس هزینه ها تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۳۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کریس رونالدو نقره داغ شد | حکم سنگین بعد از حرکت جنجالی در عربستان

به گزارش همشهری آنلاین سرانجام کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال عربستان رای نهایی‌اش را درباره کریستیانو رونالدو اعلام کرد. طبق اعلام کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال عربستان رونالدو دو بازی‌ از همراهی النصر محروم و ۲۰ هزار ریال سعودی هم جریمه شد.

هنوز باشگاه النصر و کریستیانو رونالدو واکنشی به این رای نداشته‌اند. البته پیش از این باشگاه النصر اعلام کرد که کریستیانو رونالدو مرتکب کار اشتباهی نشده است.

رونالدو در دیدار برابر الهلال با علی البلیهی مدافع جنجالی الهلال درگیر و از بازی اخراج شد. الهلال در آن بازی توانست برابر النصر به پیروزی دست پیدا کند و در نهایت قهرمان سوپرجام شد.

کد خبر 845025 برچسب‌ها ویژه ورزشی کریستیانو رونالدو

دیگر خبرها

  • سرمربی صنعت نفت آبادان: خاک بر سر ما با این فوتبالی که بازی می‌کنیم!
  • کمالوند: خاک بر سر ما با این فوتبالی که بازی می‌کنیم
  • سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان: خاک بر سر ما با این فوتبالی که بازی می کنیم!
  • حمله ایران به اسرائیل بیش از یک میلیارد دلار هزینه روی دست تل آویو گذاشت
  • تغییر قوانین هواداران فوتبال در عربستان
  • آینده غرب آسیا به محور مقاومت بستگی دارد
  • کریس رونالدو نقره داغ شد | حکم سنگین بعد از حرکت جنجالی در عربستان
  • دلیل مخالفت فیفا با برگزاری بازی های لیگ با VAR مشخص شد
  • ارتباط رادیویی داوران در تمام بازی‌های لیگ برتر
  • اعلام آرای کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال