Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: عملیات اجرایی بیش از ۱۲ هزار واحد مسکونی، طرح نهضت ملی مسکن با دستور رئیس جمهور در شورای عالی مسکن، روز سه‌شنبه در شهرهای جدید گلبهار و بینالود خراسان رضوی آغاز شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس،به نقل از اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، محمدعلی منصوری اظهارداشت: امروز با دستور رئیس جمهوری عملیات اجرایی 12 هزار و 42 واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن شامل 10 هزار و 829 واحد در گلبهار و هزار و 213 واحد در بینالود همزمان با عملیات اجرای طرح ملی مسکن در 22 شهر جدید کشور آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدعلی منصوری بیان کرد: کل ثبت‌نام شدگان طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی شامل شهرهای بالای 100 هزار نفر، شهرهای زیر 100 هزار نفر، شهرهای جدید و روستاها 371 هزار و 500 نفر است که از این تعداد 148 هزار و 700 نفر دارای شرایط بوده و در نهایت حدود 50 هزار نفر تاییده نهایی برای ساخت مسکن را دریافت کرده‌اند.

400 هزار واحد مسکن ملی در استان خراسان رضوی ساخته می‌شود1000 هکتار زمین اطراف شهرک‌ صنعتی شیراز ظرفیتی برای ساخت مسکن ملی استکارگروهی برای ساخت مدرسه در طرح 8100 واحدی مسکن ملی اراک تشکیل شود

وی افزود: تاکنون زمین مورد نظر برای ساخت 75 هزار واحد از طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی تامین شده و در سامانه مربوط به متقاضی تخصیص داده شده است، یک سری اراضی نیز در شرف تغییر کاربری برای اجرای این طرح هستند.

معاون اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: هم اینک عملیات اجرایی 18 هزار و 800 واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن از پایه‌ریزی فونداسیون تا نازک‌کاری در استان در حال اجرا است و حدود 46 هزار واحد در مرحله تخصیص زمین، طراحی، تجهیز کارگاه و شروع عملیات اجرایی قرار دارد.

منصوری تصریح کرد: مسوولیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای بالای 100 هزار نفر با اداره کل راه و شهرسازی، شهرهای زیر 100 هزار نفر و روستاها با بنیاد مسکن و شهرهای جدید با شرکتهای عمران آن شهرها است.

انتهای پیام/281/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اداره کل راه و شهرسازی طرح نهضت ملی مسکن نهضت ملی مسکن عملیات اجرایی خراسان رضوی هزار واحد برای ساخت هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۳۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام مرحله آماده سازی ۴۷ سایت نهضت ملی مسکن خراسان جنوبی تا شهریور ماه

عباس زاده  معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی در اولین جلسه شورای مسکن خراسان جنوبی در امسال گفت: براساس جدول زمان بندی مرحله آماده سازی همه ۴۷ سایت نهضت ملی مسکن خراسان جنوبی تا شهریور ماه سال جاری باید تمام شود.

وی با تأکید بر تسریع در روند ایجاد زیرساخت‌های سایت‌های نهضت ملی مسکن استان، افزود: همه بانک‌هایی که در زمینه پرداخت تسهیلات مسکن در استان مشکل دارند، به دبیرخانه شورای مسکن اعلام کنند تا پیگیری لازم برای حل آن از مرکز انجام شود.

عباس زاده ادامه داد: از مجموع ۴۷ سایت نهضت ملی مسکن خراسان جنوبی، در ۴۲ سایت قرار داد آماده سازی منعقد شده است.

وی با بیان اینکه ۲۴ هزار و ۳۰۳ نفر در استان برای دریافت تسهیلات مسکن به بانک‌های عامل معرفی شده اند، تصریح کرد: از این تعداد سه هزار و ۳۴۸ نفر در انتظار تعیین شعبه و هشت هزار و ۸۹۰ واحد نیز قرارداد منعقد کرده اند.

معاون استاندار در زمینه عملکرد بانک‌های استان در خودمالکی شهری اظهار کرد: دو هزار و ۴۴۹ نفر در این خصوص برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل خراسان جنوبی معرفی شده اند که همه آنها تعیین شعبه شده اند و هزار و ۳۵۷ نفر نیز انعقاد قرارداد دارند.

عباس زاده افزود: تا پایان امسال پنج سایت جدید را در قالب اجرای طرح قانون جوانی جمعیت و طرح نهضت ملی مسکن به محدوده شهر‌های استان اضافه خواهیم کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی هم در این جلسه گفت: در طرح نهضت ملی مسکن ۱۲۱ هزار و ۷۹۵ نفر ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۴۲ هزار و ۷۶۴ نفر تأیید نهایی شده‌اند.

مودی با بیان اینکه تاکنون تأمین زمین برای ۶۰ هزار و ۹۶۲ واحد انجام شده و ۲۰ هزار و ۱۷۱ واحد نیز دارای پروانه ساختمانی هستند افزود: از این تعداد ۱۲ هزار و ۴۲۷ واحد در مرحله اتمام فونداسیون، هشت هزار و ۳۶۰ واحد به مرحله اسکلت و سقف، ۲ هزار و ۴۴۹ واحد به مرحله نازک کاری و هزار و ۵۴۲ واحد به مرحله اتمام عملیات ساختمانی رسیده است.

به گفته وی؛ در راستای تأمین زمین طرح نهضت ملی مسکن تعداد ۴۸ سایت به مساحت چهار هزار و ۵۰۰ هکتار به محدوده شهر‌های استان الحاق شده که تعداد ۳۹ سایت طرح تفکیکی و آماده‌سازی آن مصوب و توسط مجریان در حال آماده‌سازی است.

 مودی با انتقاد از روند کُند بانک‌های استان در پرداخت تسهیلات ساخت مسکن، گفت: انتظار است بانک‌های عامل در این زمینه همراهی بیشتری داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • ۱۳ مدرسه در سایت نهضت ملی مسکن خراسان شمالی احداث می‌شود
  • تلاش برای ایجاد زیرساخت‌ها در ۴۷ سایت نهضت ملی مسکن
  • انعقاد ۲۲ هزار قرارداد بانکی در نهضت ملی مسکن خراسان رضوی
  • هشدار به متقاضیان نهضت ملی مسکن خراسان رضوی، اگر نسازید زمین را پس می‌گیریم
  • رتبه برتراستانی گناباددر اجرای طرح نهضت ملی مسکن
  • زمین نهضت ملی مسکن حتی اگر ۱۰ دست هم به فروش برسد، آن را پس می‌گیریم
  • تشکیل ۳۰ هزار پرونده در طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی
  • آغاز واگذاری واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در چهارمحال و بختیاری
  • اتمام عملیات آماده سازی ۴۷ سایت نهضت ملی مسکن خراسان جنوبی
  • اتمام مرحله آماده سازی ۴۷ سایت نهضت ملی مسکن خراسان جنوبی تا شهریور ماه