Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-28@08:13:20 GMT

حقوق کودک در اولویت برنامه‌های وزارت دادگستری

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۲۳۹۸۲

حقوق کودک در اولویت برنامه‌های وزارت دادگستری

فتاح احمدی معاون وزیر دادگستری گفت: استان کرمان جزو اولین حقوق کودک پر اهمیت و در اولویت برنامه‌های وزارت دادگستر‌ی استان‌هایی است که در حوزه حقوق کودک مشکلاتی دارد و که از جمله به کودکان بازمانده از تحصیل کودکان بدسرپرست و کودکانی که درگیر مشکلاتی همچون اعتیاد هستند می‌توان اشاره کرد.

او می‌گوید: این جلسه برای بیان مشکلات بوده تا ما بتوانیم در تهران سیاست‌گذاری‌های لازم را اتخاذ کنیم و در کرمان هم ابتدا مشکلات را بشناسیم و مهار کنیم و یک هم افزایی بین انجمن‌های مردم نهاد خیرین و دستگاه‌های دولتی برای رفع و مهار مشکلات حوزه کودکان به وجود آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان نیز به اهمیت تربیت صحیح کودکان اشاره کرد و گفت:پدر‌ها و مادر‌ها در خصوص تربیت بچه‌ها حساس اند، اما ممکن است راه درست تربیتی را ندانند بنابراین ما با سه مقوله هستی شناسی، راهنما شناسی و فرجام شناسی باید آشنا باشیم.

معاون‌اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمان نیز گفت: کودکانی که درکانون اصلاح و تربیت هستند هر ساله جمعیتشان بیشتر میشود و اکثر آن‌ها افرادی هستند که سابقه جرم دارند، چون تحت پوشش و حمایت بعد از اصلاح قرارنمی گیرند.

قویدل گفت:در بحث فرزندان طلاق ما ۷ مرکز مهر خانواده داریم، ولی هیچ دستگاهی به کمک ما نیامده است و در سال ۱۴۰۰ بیش از ۳هزارو۸۳۳ ملاقات فرزند در مراکز مهر اتفاق افتاده واکثریت کودکان بین دو تا ۷ سالند، ولی یک‌مشاور چگونه به تنهایی میتواند وضعیت ان‌ها را ارزیابی کند. او گفت:ساز و کار انسجام بخشی و ساز و کار اجرایی کردن و عملیاتی کردن دستورالعمل‌ها و قوانین به ویژه آیین نامه اجرایی ماده ۶، باید از مرکز تدوین شود تا بتوانیم در استان و شهرستان‌ها آن چه وظیفه ما است و ضرورت است عملی کنیم.

جلالی، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان نیزگفت: ما باید به مهارت سواد رسانه‌ای و سواد فضای مجازی دست حقوق کودک پر اهمیت و در اولویت برنامه‌های وزارت دادگستری پیدا کنیم تا تربیت درستی شکل بگیرد که فرزندان مان آسیب نبینند.

رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز نارسایی‌های جسمی، بیماری‌ها، کودکان بدسرپرست، مشکلات اقتصادی، فقر فرهنگی، اولویت معیشت برای سرپرست خانواده، کم سوادی والدین، عائله زیاد بویژه در مناطق جنوبی استان وکوچ فصلی تعدادی از خانواده‌ها به شهرستان‌های همجوار و نبود اعتبار لازم را از مهمترین مشکلات کودکان بازمانده از تحصیل در استان برشمرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دادگستری کرمان کودکان حقوق کودک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۳۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشریح اولویت‌های سال ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، در این نشست‌ها مهمترین مشکلات و اولویت‌ها در حوزه‌های کاری مختلف مطرح شد. استاندار هم با تاکید بر همکاری و همدلی برای رفع مشکلات اولویت‌های سال جدید را مطرح کرد و گفت: همه باید با همکاری و تعامل در راستای تحقق شعار سال و توسعه همه جانبه استان گام برداریم.

دیگر خبرها

  • هزار کودک سنندجی در حمایت از کودکان غزه گردهم می‌آیند
  • ادامه پیگیری اولویت‌های پنج گانه وزارت علوم در سال ۱۴۰۳
  • لزوم تشکیل اتاق فکر با مشارکت مردم برای اجرایی و عملیاتی کردن فرمان رهبر معظم انقلاب در باب جهش تولید 
  • خیران استان بوشهر از مراکز نگهداری کودکان حمایت کنند
  • ۱۷ هزار کودک در غزه والدین خود را از دست داده‌اند
  • تشریح اولویت‌های سال ۱۴۰۳
  • تشکیل اتاق فکربا مشارکت مردم برای اجرایی کردن جهش تولید
  • حل مشکلات ثبتی بیش از هزار واحد صنعتی در استان تهران
  • ارتقای کیفیت آموزش در مدارس دولتی، اولویت دولت و آموزش و پرورش
  • ابتکارات و ارایه برنامه‌های جدید در سال جاری مورد توجه باشد