Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@06:20:05 GMT

پذیرش مرکز فقهی سیدالساجدین(ع) تا دو ماه آینده ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۲۴۰۰۲

پذیرش مرکز فقهی سیدالساجدین(ع) تا دو ماه آینده ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام سید جواد ابن رضا خوانساری موسس و مسئول مرکز فقهی سید الساجدین (ع) ظهر امروز در نشست خبری که در سالن اجتماعات این مرکز برگزار شد، بیان کرد: مرکز فقهی سید الساجدین (ع) در سال ۱۳۹۶ با انگیزه‌‌های آموزشی و پژوهشی افتتاح شد، معمولا در مدارس حوزه  علمیه کلاس‌ها از مقطع اول تا ششم هستند بعد از آن طلاب بر اساس سلیقه خود اساتید را برای کلاس‌های هفتم تا ۱۰ انتخاب می‌کنند این موضوع باعث می‌شود در بخش‌هایی کوتاهی و کم کاری صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: انگیزه ما برای افتتاح این مرکز این بود که طلابی که وارد مقطع هفتم تا دهم می‌شوند به درستی این ۴ دوره را پشت سر بگذارند، و نظارت‌های درستی بر یادگیری و پژوهش آنها صورت بگیرد، به همین منظور مرکز فقهی سید الساجدین (ع) با رویکرد آموزشی و پژوهشی افتتاح شد.

وی ادامه داد: بعد از انتخاب آیت الله اعرافی به عنوان مدیر حوزه‌های علمیه کشور، مدارس علمیه به دو قسم تقسیم شد، قسمت اول مراکز سطح یک و مراکز بعدی سطح عالی که این تقسیم بندی تاثیر بسیار خوبی را در کیفیت آموزشی مدارس علمیه به دنبال داشت.

خوانساری تصریح کرد: در مرکز سید الساجدین(ع) در ابعاد علمی، تربیتی و پژوهشی با طلاب کار می‌کنیم از نظر علمی در این مرکز اقدامات ویژه‌ای صورت گرفته است، به دلیل تعطیلات مختلف در تقویم آموزشی و دوره‌های تبلیغی طلاب در بسیاری از مراکز حوزه علمیه دروس ناتمام باقی می‌ماند اما ما در مرکز خودمان با مدیریت زمان این مشکل را برطرف کرده‌ایم.

وی افزود: کلاس‌های آموزشی این مرکز با این مدیریت از ۱۲۰ جلسه به ۱۹۰ جلسه افزایش داده شده تا هیچ مبحثی ناتمام نماند، وقتی طلاب موضوعی را یاد نمی‌گیرند باعث می‌شود در آینده در حوزه مسائل فقهی با مشکل روبرو شوند، که به لطف خدا و همکارانمان در این 190 جلسه همه مباحث و دوره‌ها در طول مدت تحصیلی به پایان می‌رسد.

مسئول مرکز فقهی سید الساجدین (ع) خاطر نشان کرد: اقدام بعدی ما در مبحث آموزش انتخاب اساتید برجسته و جوان است این انتخاب باعث می‌شود اساتید کلاس‌های با شور و نشاطی را داشته باشند، علاوه بر این ما در این مرکز موضوع آسان‌سازی امتحانات نهایی را داریم به شیوه‌ای که هر هفته با پرسش‌های کلاسی و ارزیابی هر هفته دروس را دوره می‌کنیم وقتی هر هفته مطالب یادآوری می‌شوند باعث می‌شود در پایان سال دیگر ترسی از امتحان نهایی نداشته باشند.

مؤسس مرکز فقهی سیدالساجدین(ع) اظهار کرد: مرحله بعدی اقدامات ما مربوط به عمق‌بخشی به مطالب می‌شود، ما تلاش می‌کنیم ذهن طلاب را پویا و فعال کنیم تا طلاب در موضوعات مختلف رویکرد تحلیلی و نقادی داشته باشند، ما این عقیده را نداریم که علم را صرفا بر خواندن محدود کنیم طلبه‌ها در مرکز ما ملزم هستند مرتب پژوهش و تحقیقات را یادداشت کنند.

وی تاکید کرد: موضوعی که در این سال‌ها برای ما مورد اهمیت بوده این است که طلاب باید توسل بیشتری به اهل‌بیت‌(ع) داشته باشند، مجتهد باید یاد بگیرد در همه فعالیت‌هایش توسل به پیامبر (ص) و امامان (ع) را فراموش نکند، به همین منظور ما هر هفته در روز سه شنبه ۱۴ هزار صلوات را با حضور طلاب ختم می‌کنیم و در پایان مراسم افراد بر سر یک سفره اطعام می‌شوند.

وی در خصوص تربیت طلاب گفت: بعد از بحث تعلیم، تربیت برای ما بسیار حائز اهمیت است، تعلیم بدون تربیت به مانند درخت بدون ثمر است، به همین خاطر کلاس‌ها و کارگاه‌های مختلفی را برای طلاب برگزار می‌کنیم، برای کسانی که متاهل هستند کارگاه ویژه‌ای را داریم تا طلاب با همسران و فرزندانشان به درستی برخورد و رفتار کنند، علاوه بر این برای طلاب مجرد نیز کارگاه‌های آموزش همسر گزینی و موضوعات دیگر را داریم تا در بحث تربیت افراد نیز اقداماتی صورت گیرد.

خوانساری در پایان گفت: پذیرش مرکز فقهی سیدالساجدین(ع) از ۲۰ فروردین‌ماه شروع شده و دو ماه دیگر فرصت باقی است، در حال حاضر ۶۰ طلبه در این مرکز در حال تحصیل هستند جذب افراد با تعداد بالا برای ما مهم نیست به این دلیل که ما در این مرکز بحث‌های تربیتی و کارگاهی را داریم و فقط به دنبال جذب بلای طلاب نیستیم.

وی ادامه داد: افراد علاقه‌مند می‌توانند با مراجعه به کانال اطلاع‌رسانی مرکز در ایتا به نشانی hsajedin@ مراجعه کنند و با مسئولان و کارشناسان مربوطه ارتباط برقرار کنند، محدودیت سنی ما برای پذیرش نهایت ۲۴ سال است و افراد بعد از طی شدن مراحل قانونی و قبولی در مصاحبه پذیرش عضو مرکز فقهی سید الساجدین (ع) می‌شوند.

انتهای پیام/۷۸۰۳۰

منبع: فارس

کلیدواژه: حوزه های علمیه قم طلاب قمی باعث می شود الساجدین ع کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۴۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک ماه تا اخراج یا ادامه همکاری؛ منچستریونایتد به سراغ بررسی آینده اریک تن هاخ رفت

سر جیم رتکلیف که به شدت از رویکرد اریک تن هاخ ناامید شده است، ظرف 30 روز آینده در مورد سرمربی منچستریونایتد تصمیم می‌گیرد. 

طرفداری | پس از یک فصل ناامیدکننده که منجر به 17 شکست در تمامی رقابت‌ها، قعرنشینی در لیگ قهرمانان اروپا و از دست دادن سهمیه اروپایی شده، منچستریونایتد پیرامون ادامه همکاری با سرمربی‌اش تصمیم می‌گیرد. 

به گزارش جیمز داکر از تلگراف؛ اریک تن هاخ طی یک ماه آینده در یک ماموریت «آزمایشی» قرار دارد. از طرف سر جیم رتکلیف به جیسون ویلکاکس دستور داده شده تا سطح فنی و شخصیتی سرمربی منچستریونایتد مورد ارزیابی قرار بگیرد. نحوه بازی منچستریونایتد مقابل کاونتری تردیدها در مورد «صلاحیت فنی» تن هاخ برای هدایت تیم را افزایش داده است. باشگاه به مدیر فنی جدید ماموریت داده است تا ارزیابی دقیقی از نقاط قوت و ضعف تن‌هاخ و همچنین رابطه‌ او با بازیکنان ارائه دهد. هدف نهایی این است که مشخص شود آیا رویکرد این مربی با سبک کلی بازی و فلسفه‌ مورد نظر شیاطین سرخ مطابقت دارد یا خیر. در غیر این صورت، نیاز به تغییر سرمربی احساس خواهد شد. فروپاشی منچستریونایتد مقابل چشمان سر جیم رتکلیف همه‌چیز را برای اریک تن هاخ دشوار کرده است. 

واکنش سر جیم رتکلیف به فروپاشی منچستریونایتد

فقدان جانشین مناسب یک مشکل برای منچستریونایتد محسوب می‌شود اما هدف اولیه بررسی این موضوع است که آیا سرمربی می‌تواند واقع‌بینانه با «مدل بازی» مورد نظر ویلکاکس و دن اشورث کار کند یا خیر. ویلکاکس که جمعه گذشته کارش را آغاز کرده است، به‌زودی تحلیلش را از سطح فنی، شخصیتی و ارتباط اریک تن هاخ با رختکن را آماده می‌کند. بخشی از وظایف او بررسی این موضوع است که آیا در روابط تن‌هاخ با رختکن مشکلی ایجاد شده است یا خیر. چند بازیکن از جمله الخاندرو گارناچو، در این فصل مورد انتقاد سرمربی هلندی قرار گرفته‌اند.

اریک تن هاخ همواره از بحران مصدومیت به عنوان عامل افت تیمش یاد می‌‌کند. ویلکاکس در مورد این موضوع تحقیق می‌کند: آیا نتایج منچستریونایتد به دلیل مصدومیت‌ها است یا مسائل عمیق‌تری مثل نادیده‌ گرفتن دستورالعمل‌ها توسط بازیکنان یا انعطاف تاکتیکی اریک تن هاخ نقش داشته‌اند. اگر مشکل از انعطاف تاکتیکی تن هاخ باشد، باشگاه قصد دارد در مورد توانایی‌های مرد هلندی برای تغییرات موردنیاز مطمئن شود.مدیران ارشد اولدترافورد می‌دانند که تصمیم‌گیری در مورد آینده‌ تن‌هاخ باید تا پایان فصل انجام شود، بنابراین ویلکاکس زمان زیادی برای ارائه‌ گزارش خود ندارد. آخرین بازی لیگ برتری یونایتد در تاریخ 19 می مقابل برایتون است و فینال جام حذفی مقابل منچسترسیتی شش روز بعد در ومبلی برگزار می‌شود.

منچستریونایتد طی هفته‌های آینده بازی‌های راحت‌تری نسبت به گذشته دارد. آن‌ها به مصاف شفیلدیونایتد، برنلی و کریستال پالاس می‌روند. مطابق یافته‌های اتلتیک، حتی پیروزی در این بازی‌ها نیز شاید نتواند اریک تن هاخ را از لحظات تاریخ فصل نجات دهد. 

از دست ندهید ????????????????????????

باخت دیوید تیلور، دردسر تازه برای حسن یزدانی تصاویر سه‌بعدی علیه ژاوی: توپ یامال گل نشده بود! باورنکردنی؛ لالیگا تکنولوژی خط دروازه ندارد کامنت تمسخرآمیز وینیسیوس؛ فکر کردی بلینگامی؟

دیگر خبرها

  • کتاب «فقه و حکمرانی قاعده لا ضرر و لاضرار» روانه بازار نشر شد
  • یک ماه تا اخراج یا ادامه همکاری؛ منچستریونایتد به سراغ بررسی آینده اریک تن هاخ رفت
  • نظریه منسجم فقهی درباره آزادی نداریم
  • ژاوی در یک قدمی تغییر نظر و ماندن در بارسلونا
  • بررسی فقهی، پزشکی عبادات و عقود افراد دارای اختلالات گفتاری
  • حفظ جایگاه طلاب از وظایف دادگاه ویژه روحانیت است
  • فراخوان هفتمین جشنواره علامه حلی در استان هرمزگان اعلام شد
  • آغاز اصلاح مسیر طایقان به قم در هفته‌های آینده
  • افتتاح «خانه روزنامه‌نگاران» در آینده نزدیک
  • جنگ مغلوبه رژیم پهلوی در سربازخانه‌ها