Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-25@15:03:56 GMT

لزوم ایجاد زیرساخت حمل و نقل هوایی در خراسان شمالی

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۲۴۰۹۹

لزوم ایجاد زیرساخت حمل و نقل هوایی در خراسان شمالی

تین نیوز

 محمدرضا حسین نژاد روز سه شنبه در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی اظهار داشت: محصولات سیب، گیلاس، گلابی، زردآلو و انگور از جمله میوه های تازه خوری استان است که در فصل موجود با صادرات هوایی بهره وری مناسبی را برای کشاورزان استان ایجاد می کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، وی تصریح کرد: رایزنی های لازم از طریق کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی استان با سازمان هواپیمایی کشوری انجام و مقرر شده است تا با ایجاد تفاهم نامه ای، هواپیمای باری ۳۵ تنی در فصل مناسب در اختیار تولید کنندگان استان قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار خراسان شمالی افزود: در این تفاهم نامه باید سرمایه در گردش را در اختیار سازمان هواپیمایی قرار دهیم که این تنخواه از طریق وزارت جهادکشاورزی باید فراهم شود و در این مورد با وزیر مربوطه رایزنی لازم را انجام خواهیم داد.

وی بر حمایت از تولیدکنندگان خراسان شمالی تاکید کرد و گفت: نهایت حمایت از جهادگران عرصه تولید و کارآفرینان را انجام می دهیم و از ظرفیت قانون برای بهبود شرایط اقتصادی استان استفاده خواهیم کرد.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی با بیان اینکه حمایت از تولید داخلی و بومی سازی صنایع، بعنوان راهبرد اصلی در دولت است، بیان کرد: دولت به دنبال حل مشکل تحریم به نفع مردم است و از طرفی حمایت از تولید داخل نیز در اولویت اصلی قرار دارد.

سالانه  یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع محصولات زراعی و باغی استان برداشت می شود که صنایع تبدیلی و غذایی استان توان فرآوری ۸۵۲ هزار تن آن را دارد.

حدود ۵۲ درصد محصولات کشاورزی خراسان شمالی شانس فرآوری دارد، مابقی محصولات تولیدی استان به صورت تازه خوری مصرف و یا به دیگر استان ها حمل می شود.

اولویت های سرمایه گذاری در این حوزه شامل بسته بندی و عصاره گیری گیاهان دارویی، صنایع تبدیلی میوه های دانه دار و دانه ریز، بسته بندی و فرآوری گوشت قرمز و سورتینگ و بسته بندی انواع میوه و سبزی است.

خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از مجموع این میزان ۳۰۰ هزار هکتار زراعی و مابقی باغی است و بیش از ۸۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی در این حوزه فعالیت می کنند.  این استان بیشترین شاغل در بخش کشاورزی را دارد. 

سهم خراسان شمالی ۶ دهم درصد از تولید ناخالص داخلی تمامی بخش های اقتصادی کشور است که سهم بخش کشاورزی استان ۱.۱ درصد از تولید ناخالص بخش کشاورزی کشور است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: خراسان شمالی کشاورزی سازمان هواپیمایی کشوری قانون بومی سازی حمایت از تولید محصولات کشاورزی سرمایه گذاری میوه و سبزی سازمان هواپیمایی کشوری خراسان شمالی بخش کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۴۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولیدات خراسان شمالی به ۳۸ کشور جهان صادر می‌شود

استاندار خراسان شمالی گفت: تولیدات خراسان شمالی به ۳۸ کشور جهان صادر می‌شود اما باید کشورهای جدیدی برای صادرات کالاها بازاریابی شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، محمدرضا حسین نژاد امروز _ دوشنبه سوم اردیبهشت _ در کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی خراسان شمالی با تاکید بر تقویت صادرات در سال مزین به جهش تولید با مشارکت مردم اظهار کرد: افزایش تولید و در کنار آن تقویت صادرات سبب رونق اقتصادی و دلگرمی تولیدکنندگان و صادرکنندگان است.

وی با بیان اینکه افزایش تولید در بازاریابی جهانی باعث رونق اقتصاد شده و این در جهت اجرایی شدن منویات مقام معظم رهبری در استان است، افزود: باید تمام تولیدات سطح استان استخراج و متناسب با آن بازارهای جدید جهانی شناسایی شود.

استاندار خراسان شمالی گفت: اکنون بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات استان هستند، بر همین اساس کشورها متناسب با نیازمندی‌های آن‌ها پالایش شود تا صادرات استان بازار جهانی پیدا کند.

وی تصریح کرد: در سال گذشته رونق تولید، صادرات و تراز تجاری روند مطلوب داشت که باید در سال جاری قوی‌تر و با یک جهش بیشتر دنبال شود.

حسین نژاد گفت: حضور قوی استان در نمایشگاه اکسپو تهران مؤثر است و بسترسازی برای حضور تمام بخش‌های تولیدی به جهت معرفی تولیدات و ظرفیت‌های استان فراهم شود.

وی در خصوص آماده‌سازی غرفه‌ها در این نمایشگاه نیز اظهار داشت: تمهیدات لازم برای حمل و نقل و غرفه‌آرایی و … نیز باید با کار کارشناسی اندیشیده شود.

ناصر فخر موحدی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی نیز در این جلسه با بیان اینکه خراسان شمالی در نمایشگاه اکسپو حضور قوی و فعال خواهد داشت، اظهار کرد: ۲ بخش خصوصی و دولتی با هدف معرفی توانمندی و پتانسیل‌های استان و ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این نمایشگاه حضور خواهند یافت.

کد خبر 747026

دیگر خبرها

  • ساخت ۱۰ تلمبار مشارکتی نوغانداری در خراسان شمالی
  • سرمایه گذاری دو هزار میلیاردی درشهرستان گرمه
  • توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی یک ضرورت است
  • ایجاد شهرک فناوری در خراسان شمالی با همکاری پارک علم و فناوری
  • لزوم تربیت نیروی متخصص مورد نیاز خراسان شمالی توسط دانشگاه‌ها
  • ایجاد ۳۰ هکتار شهرک فناوری در خراسان شمالی
  • اُفت ۴۰ سانتی متری آب از سفره‌های زیرزمینی خراسان شمالی/ ابلاغ دستورالعمل مهار اضافه برداشت آب از چاه‌های کشاورزی
  • دیدارجمعی ازکارگران خراسان‌شمالی با مقام معظم رهبری
  • نیاز خراسان شمالی به استقرار سایت پرتودهی هسته‌ای محصولات کشاورزی
  • تولیدات خراسان شمالی به ۳۸ کشور جهان صادر می‌شود