Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استانها، صفر شدن تعداد شهرهای قرمز و نارنجی ، کاهش شمار فوتی ها و بستری های کرونا حکایت از تلاش بی وقفه کادر درمان در کنترل بیماری ، اقدامات جهادی در تهیه ، تولید واکسن و همچنین اجرای طرح واکسیناسیون عمومی دارد که تداوم این وضعیت همچنان نیازمند همت جمعی در رعایت شیوه نامه های بهداشتی و تکمیل دزهای واکسن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این وجود کارشناسان حوزه بهداشت و سلامت توصیه می کنند که تغییر رنگ شهرها نباید عاملی برای عادی انگاری ها بشود چرا که هر گونه غفلت شیوع موج دیگر این بیماری (کووید ۱۹) را به همراه خواهد داشت .

طبق آخرین نقشه رنگ‌بندی کرونایی کشور ،تعداد شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی به صفر رسیده است و اکنون  ۲۵۹ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۸۹ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند. 

اردبیل / تزریق نوبت سوم واکسنکرونا در اردبیل سه درصد بیش از میانگین کشوری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل اعلام کرد: دُز سوم واکسن کرونا برای ۴۰۰ هزار و ۳۰۹ نفر از شهروندان استان اردبیل تزریق شده که معادل ۴۳ درصد جمعیت هدف تعیین شده برای دریافت این نوع واکسن است.

دکتر علی محمدیان اردی میزان تزریق نوبت سوم واکسن کرونا در استان اردبیل را سه درصد بیشتر از میانگین کشوری عنوان کرد و گفت: استان اردبیل در رتبه ششم کشوری تزریق دُز سوم واکسن کرونا قرار دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل از تزریق ۲ میلیون و ۲۲۴ هزار و ۴۷۵ دُز واکسن نوبت اول، دوم و سوم در این استان خبر داد.

وی شمار بستری روزانه مبتلایان کرونا در استان اردبیل طی ۲۴ ساعت گذشته را هفت نفر و آمار مبتلایان بستری شده را ۲۳ نفر اعلام کرد.

هم‌اکنون شهرستان اردبیل، مشگین‌شهر، پارس‌آباد، گرمی و خلخال در وضعیت آبی و شهرستان‌های نیر، نمین، اصلاندوز، بیله‌سوار، کوثر و سرعین در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند.

لرستان / شناسایی مبتلایان جدید کرونا

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: ۱۸مبتلای جدید به کرونا طی شبانه روز گذشته در این استان شناسایی شد و شمار مبتلایان نیز به ۲۱۸ هزار و۲۲۶ نفر رسید.

 مریم کوشکی اعلام کرد: هیچ مورد مرگ و میری طی ۲۴ ساعت گذشته به دلیل کرونا در استان ثبت نشده و شمار روزهای متوالی، بدون مرگ بیماران کووید ۱۹ به ۶ روز رسیده است.

وی با بیان اینکه شمار جانباختگان این ویروس در لرستان همچنان ۲ هزار و ۸۴۲ نفر است، ادامه داد: سه میلیون و ۶۱۴ هزار و ۸۶۴ دُز واکسن کرونا تاکنون تحویل استان و سه میلیون و ۴۴ هزار و ۲۰۱ دُز آن تزریق شده است.

کوشکی بیان کرد: درصد واکسیناسیون دُز سوم کرونا در لرستان پایین است و تاکنون ۳۵.۷ درصد از جمعیت هدف استان دُز سوم، حدود ۷۹.۳ درصد دُز دوم و ۸۹.۲ درصد دُز اول را تزریق کرده اند.

هم اکنون هیچ شهرستانی از لرستان در وضعیت قرمز یا نارنجی شیوع کرونا قرار ندارد، ازنا، بروجرد، پلدختر، چگنی، خرم‌آباد، دلفان، سلسله، کوهدشت و رومشکان در وضعیت زرد و شهرستان‌های الیگودرز و دورود در وضعیت آبی قرار دارد.

قصر شیرین/ تزریق بیش از  ۱۶۴ هزار دُز واکسن کرونا طی سه مرحله در سرپل‌ذهاب

 فرماندار سرپل‌ذهاب گفت: ۱۶۴ هزار و ۱۱۶ دُز واکسن کرونا از ابتدای شروع واکسیناسیون در این شهرستان طی سه مرحله به واجدان شرایط و جمعیت هدف در گروه های مختلف سنی تزریق شده است.

صدرالله بابلی افزود: از مجموع واکسن های تزریق شده ، ۷۲هزار و ۵۷۱ دُز معادل ۸۹ درصد جمعیت در نوبت اول، ۶۳هزار و ۳۹۵ دُز معادل  ۷۸ درصد جمعیت هدف در نوبت دوم و  ۲۸هزار و ۶۴۶ دُز  شامل ۴۵ درصد جمعیت هدف مربوط به نوبت سوم است.

 هم اکنون سرپل ذهاب از نظر ابتلا به کرونا در وضعیت زرد است .

یاسوج / مورد فوتی کرونایی ثبت نشده است

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت:هم اکنون ۳۰ بیمار در بیمارستان‌های معین کرونا در کهگیلویه و بویراحمد بستری بوده که از این تعداد ۴ بیمار به علت وخامت حالشان در بخش مراقبت‌های ویژه درمان هستند.

دکتر محمد غلام نژاد اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته در کهگیلویه و بویراحمد فوت ناشی از کرونا ثبت نشده و  شمار قربانیان این بیماری از ابتدا شیوع تا کنون در کهگیلویه و بویراحمد یک هزار و ۱۳۰ تن است.

البرز/ بستری ۲۲ بیمار کووید۱۹ در البرز

 سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اعلام کرد: ۲۲ بیمار بدحال کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته در این استان به تخت های بستری انتقال یافتند.

دکتر شهرام صیادی گفت : طی ۱۱ روز گذشته با تلاش مدافعان سلامت هیچ مورد فوتی کرونایی در این استان ثبت نشده است و شمار متوفیان کرونا روی عدد ۶ هزارو۸۳۳ نفر ثابت ماند.

اکنون پنج شهرستان تابعه البرز آبی و ۲ شهرستان زرد کرونایی هستند.

گیلان/روزهای بی سرو صدای کرونایی در گیلان

براساس آمار امروز سه شنبه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان ٧٣ بیمار مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان بستری هستند، ۲۴ بیمار طی شبانه روز گذشته بستری شدند و تعداد بیماران بدحال نیز ١٢ نفر است.

تقشه کرونایی گیلان نیز نشان از آرامش بیماری کووید ١٩ و روزهای بی سر و صدای کرونا در این استان دارد.

اکنون تنها هفت شهرستان گیلان شامل بندرانزلی، رودبار، سیاهکل، شفت، صومعه سرا، ماسال و املش زرد هستند و رنگ های قرمز و نارنجی هم در نقشه کرونایی استان گیلان مشاهده نمی شود.

بر اساس آمار دریافتی از دکتر حسن رخ شاد مدیر گروه بیماری های مرکز بهداشت گیلان؛ تاکنون ۴۸ درصد از جامعه هدف در این استان شامل یک میلیون و ۷۹ هزار و ۹۴۸ نفر دز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

همچنین ٢ میلیون و ۱۵۰ هزار و ۸۴۴ نفر معادل ۹۶ درصد مرحله اول و ٢ میلیون و ۴۷ هزار و ۹۱۱ نفر معادل ۹۲ درصد نوبت دوم واکسن کرونا را در استان گیلان دریافت کرده اند. 

آمار های جدید وزارت بهداشت / شناسایی ۳۵۲ بیمار جدید

مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز سه شنبه اعلام کرد: در طول ۲۴ ساعت گذشته،۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به۱۴۱ هزار و ۲۳۶ نفر رسید و ۳۵۲ بیمار جدید نیز در کشور شناسایی شد.

تا کنون ۶۴ میلیون و ۴۵۷ هزار و ۱۵۱ نفر دُز اول، ۵۷ میلیون و ۷۳۵ هزار و ۵۲۲ نفر دُز دوم و ۲۷ میلیون و ۳۶۰ هزار و ۶۱۲ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۴۹ میلیون و ۵۵۳ هزار و ۲۸۵ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته ۳۷ هزار و ۸۲۵ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

از دیروز تا امروز ۲۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۵۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۶۸ نفر از آنها بستری شدند.

 تا کنون ۷ میلیون ۲۴ هزار و ۷۸۷ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

به گزارش ایرنا، کرونا تاکنون چهار جهش ژنتیکی خطرناک شامل آلفا، بتا، گاما و دلتا داشته و امیکرون جدیدترین نسخه جهش یافته این ویروس است.

برچسب‌ها ویروس کرونا فاصله اجتماعی بیماری های ویروسی کرج ماسک دانشگاه گیلان فاصله گذاری اجتماعی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا فاصله اجتماعی بیماری های ویروسی ویروس کرونا فاصله اجتماعی بیماری های ویروسی کرج ماسک دانشگاه گیلان فاصله گذاری اجتماعی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت دانشگاه علوم پزشکی ز سوم واکسن کرونا کرونا در استان ۲۴ ساعت گذشته استان اردبیل وضعیت زرد درصد جمعیت تزریق شده روز گذشته جمعیت هدف د ز واکسن کووید ۱۹ ثبت نشده هم اکنون د ز سوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۴۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون متقاضیان حج تمتع از امروز آغاز شد/ متقاضیان ۱۵ روز قبل از اعزام ادغام کنند

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، حسن پرکار در گفتگویی با بیان اینکه متقاضیان حج تمتع امسال این استان طبق نوبت اعلام شده از امروز (پنجم) تا شانزدهم اردیبهشت ماه برای انجام واکسیناسیون اجباری فرصت مراجعه دارند، اظهارکرد: هر فرد متقاضی سفر به حج تمتع باید ۱۵ روز قبل از اعزام، واکسن مننژیت را به منظور ایمن سازی در مقابل این بیماری دریافت کرده باشد.

وی اظهار کرد: تزریق واکسن مننژیت برای متقاضیانی که در ۲ سال گذشته این واکسن را تزریق نکرده‌اند، اجباری است.

معاون درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی با بیان اینکه در مشهد حدود ۱۰ هزار نفر شامل متقاضیان اعزام، عوامل کاروانها و عوامل آشپزخانه واکسینه می‌شوند، ادامه داد: با توجه به مدت مشخص جهت تزریق واکسن برای حجاج تمتع، ظرفیت پذیرش و انجام واکسیناسیون زائران غیرخراسانی را هم در مشهد با توجه به زیارتی بودن این شهر داریم.

وی ادامه داد: شمار متقاضیان حج تمتع امسال استان خراسان رضوی ۹ هزار و ۵۶۷ نفر هستند که در قالب ۶۷ کاروان به این سفر زیارتی اعزام می‌شوند، ۳۹ کاروان از این شمار متعلق به مشهدی‌ها است.

پرکار گفت: تامین عوامل یکی از آشپزخانه‌های مرکزی در مکه نیز با خراسان رضوی و به تعداد ۱۰۰ نفر است که معاینات پزشکی این تعداد از روز گذشته در مشهد آغاز شده است.

شایان ذکر است، نخستین کاروان اعزام متقاضیان حج تمتع امسال خراسان رضوی از روز ۲۹ اردیبهشت ماه جاری آغاز می شود و تا ۱۲ خرداد ادامه دارد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899103

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون متقاضیان حج تمتع از امروز آغاز شد/ متقاضیان ۱۵ روز قبل از اعزام ادغام کنند
  • آغاز واکسیناسیون بیش از ۹ هزار عمره گزار خراسان رضوی
  • واکسن گارداسیل برای همه ضروری است؟
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • واکسیناسیون همگانی گارداسیل انجام می‌شود؟ | مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون واکسن اچ‌پی‌وی
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل
  • وزارت بهداشت ضرورتی برای تزریق واکسن گارداسیل نمی بیند
  • شایع‌ترین بیماریهای متقاضیان حج تمتع خراسان رضوی فشارخون و دیابت است
  • تزریق ۵۸۴ هزار دز واکسن فلج اطفال در خراسان رضوی