Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس کمیته امداد در مراسم امضا تفاهم‌نامه همکاری با شرکت ملی صنایع پتروشیمی که در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی برگزار شد، با اشاره به نقش مسئولیت اجتماعی سازمان‌ها و مجموعه‌های اقتصادی در رفع محرومیت و کمک به نیازمندان گفت: کمیته امداد از مرحله معیشت مددجویان عبور کرده و به مرحله توانمندسازی رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیدمرتضی بختیاری اشتغال‌زایی و ایجاد درآمد باثبات برای مددجویان را مهمترین زمینه توانمندسازی دانست و افزود: مشارکت در آموزش و مهارت‌آموزی مددجویان با اولویت زنان سرپرست خانوار از موضوعات تفاهم‌نامه با صنایع پتروشیمی است.

وی گفت: براساس تصمیم شورای عالی اشتغال، کمیته امداد در سال جاری موظف به ایجاد ۵۰۰ هزار شغل برای جامعه هدف شده است که برای تحقق این هدف نیازمند همکاری همه صنایع و بخش‌های خدماتی به ویژه صنایع بزرگ همچون پتروشیمی هستیم.

بختیاری افزود: همچنین در این تفاهم‌نامه ایجاد تعاونی‌های تولیدی و خدماتی و طرح‌های راهبری شغلی برای کمک به اشتغال مددجویان پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به خودکفا شدن ۵۸ هزار خانوار از طریق طرح‌های اشتغال در سال گذشته، خاطرنشان کرد: اقدام شرکت ملی صنایع پتروشیمی در اشتغال‌زایی برای مددجویان قابل تقدیر است و مطمئنیم با ایجاد درآمد پایدار برای مددجویان، در آینده نه چندان دور شاهد جشن خودکفایی افراد مشمول در این طرح خواهیم بود.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه مسکن از دیگر ابعاد توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت است، گفت: مشارکت در ساخت و مقاوم‌سازی منازل مددجویان از دیگر موضوعاتی است که در تفاهم‌نامه با شرکت ملی صنایع پتروشیمی به آن اشاره شده است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیز در این مراسم با اشاره به تشکیل شورای عالی مسئولیت اجتماعی با مشارکت شرکت‌های پتروشیمی کشور گفت: پایداری تولید و رشد اقتصادی، نیازمند توجه به مسئولیت اجتماعی بنگاه‌ها تجاری و اقتصادی است.

مرتضی شاه‌میرزایی کمیته امداد را الگوی موفق در مشارکت و هم‌افزایی با دستگاه‌ها عنوان کرد و افزود: جامعه هدف تفاهم‌نامه با کمیته امداد، مددجویان چهار شهرستان در استان بوشهر و شهرستان ماهشهر هستند و امیدواریم در پایان این تفاهم‌نامه، هیچ مددجوی فاقد مسکن در این مناطق نداشته باشیم.

کد خبر 5492634 فاطیما کریمی

منبع: مهر

کلیدواژه: کمیته امداد امام خمینی سید مرتضی بختیاری مرتضی بختیاری شهرداری تهران علیرضا زاکانی قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده آلودگی هوا شورای شهر تهران هلال احمر جمهوری اسلامی ایران قوه قضاییه شرکت کنترل کیفیت هوای تهران دستگیری دادستانی تهران حج تمتع شهردار تهران سازمان حج و زیارت غلامحسین محسنی اژه ای شرکت ملی صنایع پتروشیمی کمیته امداد تفاهم نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۴۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی

عیسی بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: حق بیمه تأمین اجتماعی دو هزار و ۱۰ مددجوی تحت حمایت این نهاد در سال ۱۴۰۲ با تخصیص اعتبار ۱۰ میلیارد و ۸۲۰ میلیون تومان برای بهره مندی از مزایای بیمه بازنشستگی، فوت و از کار افتادگی پرداخت شد.

بابایی با اشاره به گسترش چتر حمایتی کمیته امداد برای مددجویان اظهار کرد: دو گروه از مددجویان شامل زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح‌های اشتغال و خود کفایی در حال حاضر از این خدمت بهره مند می‌شوند. بر این اساس زنان با شرایط سنی بالای ۵۵ سال و آقایان بالای ۶۰ سال در صورت داشتن حداقل ۱۰ سال سابقه بیمه، مستمری بگیر تأمین اجتماعی و از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج می‌شوند.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲، حق بیمه تأمین اجتماعی ۱۷۷۰ زن سرپرست خانوار و ۲۴۰ مجری طرح اشتغال تحت حمایت کمیته امداد واریز شده است.

بابایی با اشاره به نگاه بلند مدت این نهاد بمنظور توانمند سازی مددجویان اضافه کرد: در سه ماهه پایانی سال ۱۴۰۲ طبق سهمیه مرکز تعداد ۶۲۹ نفر زن سرپرست خانوار ۴۴ تا ۴۹ سال جهت بیمه به سازمان تأمین اجتماعی معرفی و حق بیمه ایشان پرداخت شده است و بابت ۴ نفر از مددجویانی که قبلاً سابقه بیمه پردازی کمتر از ۱۰ سال داشته و در حال حاضر به سن بازنشستگی رسیده‌اند مبلغ ۴۳ میلیون تومان به صورت بلاعوض بمنظور خرید سنوات، جهت دریافت مستمری بازنشستگی پرداخت شد.

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان خاطر نشان کرد: بیمه‌های اجتماعی به عنوان یکی از اساسی‌ترین برنامه‌های این نهاد برای تأمین امنیت اقتصادی مددجویان است که تضمین کننده آسایش و رفاه این افراد در آتیه را فراهم می‌نماید.

که در همین راستا تعداد ۱۴۲ نفر از بیمه شدگان شامل ۱۱۰ نفر از زنان سرپرست خانوار و ۳۲ نفر از مجریان طرح اشتغال و خودکفایی که دارای سوابق بالای ۱۰ سال بیمه پردازی از سوی امداد بوده و به سن بازنشستگی رسیده‌اند جهت برقراری مستمری به سازمان تأمین اجتماعی معرفی و در حال حاضر از این خدمات بهره مند شده و از چرخه حمایت امداد خارج شده‌اند

کد خبر 6087569

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم نامه همکاری میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی
  • خودکفایی ۴ هزار و ۵۹۸ مددجوی استان همدان
  • پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه صنعتی شریف و شرکت ایرانول
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه با انعقاد تفاهم نامه شرکت ایرانول و دانشگاه شریف
  • مهارت‌آموزی ۳۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • مهارت‌آموزی سه هزار و ۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌جنوبی
  • روز پرکار دانشگاه آزاد کرمانشاه با امضای ۲ تفاهم‌نامه همکاری
  • راه‌اندازی صندوق «ضمانت» تسهیلات اشتغال مددجویان در سال جاری
  • احداث و تعمیر ۱۰۹۳ واحد مسکونی مددجویان در البرز