Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-20@05:58:22 GMT

پیش‌بینی برداشت ۵۰۰ تن گل محمدی در گلپایگان

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۲۵۲۰۴

پیش‌بینی برداشت ۵۰۰ تن گل محمدی در گلپایگان

مدیر جهاد کشاورزی گلپایگان با اشاره به پیش‌بینی برداشت ۵۰۰ تن گل محمدی در گلپایگان، گفت: به منظور اشتغالزایی در شهرستان در حال جذب سرمایه‎‌ گذار برای احداث صنایع فرآوری گل محمدی و صنایع تبدیلی هستیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیرمسعود شهبازی امروز _سه‌شنبه، بیست‌وهفتم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱_ در حاشیه بازدید از مزرعه گل‌محمدی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای گلپایگان، اظهار کرد: کار برداشت گل‌محمدی از سطح ۱۳۵ هکتار از گلستان‌های شهرستان گلپایگان از نیمه اردیبهشت‌ماه آغاز و تا نیمه خردادماه ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه از هر هکتار زیر کشت چهار تن گل‌محمدی برداشت می‌شود، افزود: امسال در شهرستان پیش‌بینی برداشت ۵۰۰ تن گل‌محمدی داریم.

مدیر جهاد کشاورزی گلپایگان با تأکید بر توسعه صنایع تبدیلی و کشت گیاهان دارویی و گل‌محمدی در شهرستان گلپایگان، گفت: به منظور اشتغالزایی در شهرستان در حال جذب سرمایه‎گذار برای احداث صنایع فرآوری گل‌محمدی و صنایع تبدیلی هستیم.

برداشت سه تن سبزیجات در ماه گلخانه مزرعه دانشگاه فنی و حرفه‌ای گلپایگان

در ادامه محمد منعمی رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای گلپایگان، اظهار کرد: سال ۱۳۹۵ پس از واگذاری شش هکتار زمین به دانشگاه فنی و حرفه‌ای گلپایگان مزرعه تولید گیاهان دارویی به منظور راه‌اندازی رشته‌های کشاورزی و صنایع تبدیلی کشاورزی ایجاد شد.

وی افزود: اکنون در این مزرعه هزار بوته گل‌محمدی با تولید سالانه ۵ تن، تکثیر گیاهان دارویی و گلخانه کشت سبزیجات برداشت می‌شود.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای گلپایگان از راه‌اندازی رشته‌های صنایع غذایی با فرایند صنایع تبدیلی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای گلپایگان خبر داد.

منعمی گفت: در راستای تحقق شعار «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین»،الویت دانشگاه فنی و حرفه گلپایگان ایجاد گلخانه‌های کشت محصولات ارگانیک به منظور اشتغالزایی دانشجویان رشته کشاورزی و صنایع تبدیلی مشغول در دانشگاه فنی و حرفه‌ای گلپایگان است.

وی افزود: در حال حاضر در مزرعه دانشگاه فنی و حرفه‌ای گلپایگان گلخانه کشت سبزیجات ارگانیک با ظرفیت تولید ۳ تن در ماه فعالیت دارد، تا پایان شهریورماه سال جاری سطح گلخانه‌های کشت سبزیجات به دو هزار و ۵۰۰ مترمربع با تولید هشت تن در ماه توسعه پیدا می‌کند.

کد خبر 575805

منبع: ایمنا

کلیدواژه: گلپایگان گل محمدی دانشگاه فنی و حرفه ای تولیدات گلخانه ای سبزیجات برداشت گل محمدی انواع گل محمدی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق صنایع تبدیلی تن گل محمدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۵۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی برداشت پنج هزارتن دانه روغنی کلزا در شوشتر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، امسال حدود سه هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان به دانه روغنی کلزا اختصاص یافته است . 

مسئولان جهاد کشاورزی کشت کلزا را بهترین جایگزین نوبتی با گندم می‌دانند و یک مرکز خرید هم قرار است شبانه روزی محصول تولیدی کشاورزان را خریداری کند.

شوشتر یکی از قطب‌های تولید کلزا در خوزستان محسوب می‌شود.

پیش بینی می‌شود امسال ۶۳ هزار تن کلزا در استان خوزستان برداشت شود.

برداشت کلزا در شوشتر تا نیمه دوم اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت. 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پیش بینی برداشت پنج هزار تن دانه روغنی کلزا در شوشتر
  • پیش بینی برداشت پنج هزارتن دانه روغنی کلزا در شوشتر
  • توسعه همکاریهای دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی با صاحبان صنایع و خدمات
  • بخش کشاورزی به سمت صنایع تبدیلی گام بردارد
  • هدایت دانشجویان در قالب طرح بورسیه به صنایع میبد
  • وجود ۳۳ هکتار سطح زیر کشت گل محمدی در شهرستان راور
  • پیش بینی برداشت بیش از ۲ هزار تن باقلا در ایلام
  • صدور بیش از ۷۰ فقره مجوز تاسیس صنایع کشاورزی در مازندران
  • پیش بینی برداشت ۷۵ هزار تن گندم در بهبهان
  • صدور بیش از ۹۰ هزار گواهینامه مهارتی بین المللی در خوزستان