Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه روز دوشنبه گفت که اگر هیئت‌های دیپلماتیک فنلاند و سوئد قصد دارند آنکارا را در مورد عضویت در ناتو متقاعد کنند، نیازی به سفر به ترکیه نیست.

اردوغان در کنفرانس خبری مشترک با عبدالمجید تبون، همتای الجزایری خود در آنکارا، پایتخت این کشور گفت: "آیا آنها می آیند تا ما را متقاعد کنند؟ ما را ببخشید، اما شما نیازی به مزاحمت ندارید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"

او گفت که نه سوئد و نه فنلاند "موضع روشن و صریح علیه سازمان های تروریستی" ندارند و افزود که "ناتو در این صورت دیگر یک سازمان امنیتی نخواهد بود."

او گفت: «در درجه اول، ما به کسانی که ترکیه را برای پیوستن به سازمان امنیتی ناتو تحریم می‌کنند، «آری» نخواهیم گفت.

آنکارا می گوید سوئد و فنلاند پناهگاه افرادی هستند که به حزب غیرقانونی کارگران کردستان (PKK) یا جنبش گولن وابسته هستند، دولت ترکیه آنها را به نفوذ به بوروکراسی دولتی و سپس تلاش برای کودتا در 15 ژوئیه 2016 متهم می کند.

وزارت دادگستری ترکیه روز دوشنبه اعلام کرد که دو کشور درخواست ترکیه برای استرداد چندین مظنون وابسته به حزب کارگران کردستان یا جنبش گولن را رد کردند.

مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه روز یکشنبه گفت، سوئد و فنلاند پیشنهاد همکاری با آنکارا را برای رفع نگرانی ترکیه در مورد عضویت در ناتو دادند و افزود که آنکارا خواستار "ضمانت های امنیتی" از دو کشور و رفع محدودیت های صادرات دفاعی اعمال شده بر ترکیه است.

وزارت امور خارجه سوئد روز دوشنبه اعلام کرد که هیئت های سوئدی و فنلاند قرار است در روزهای آینده به ترکیه سفر کنند تا در مورد قصد خود برای پیوستن به ناتو گفتگو کنند.

پ‌ک‌ک که توسط ترکیه، ایالات متحده و اتحادیه اروپا در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار گرفته است، بیش از سه دهه است که علیه دولت ترکیه اقدام می‌کند.

اردوغان با تشریح روابط با الجزایر گفت: با این سفر تاریخی الجزایر به کشورمان پس از 17 سال در سطح ریاست جمهوری، انگیزه جدیدی به روابط خود می دهیم.

آخرین سفر یک رئیس جمهور الجزایر به ترکیه در سال 2005 بود.

تبون و اردوغان در بخشی از این سفر ریاست اولین جلسه شورای همکاری سطح عالی بین دو کشور را بر عهده داشتند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ترکیه ناتو آمریکا سوئد فنلاند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۵۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای اردوغان: دیگر تجارت گسترده گذشته با اسرائیل را نداریم

به گزارش جماران؛ رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در نشست خبری با همتای آلمانی خود با اشاره به جنایات اسرائیل در غزه گفت: ما دیگر تجارت سنگین گذشته را با اسرائیل نداریم، آن دوره تمام شده است.

وی افزود: این موضوع را مدتی پیش وزیر خارجه کشورمان بیان کرده است.

رئیس‌جمهور ترکیه بر تلاشهایمان برای ارسال کافی و بدون توقف کمکهای انسانی به ملت فلسطین خواهیم افزود.

اردوغان همچنین اظهار داشت: نتانیاهو تنها برای افزایش عمر سیاسی خود، حتی امنیت شهروندان خود و همه منطقه را به خطر انداخته است.

 

دیگر خبرها

  • صدور فرمان جنگ از ورشو!
  • ادعای اردوغان: دیگر تجارت گسترده گذشته با اسرائیل را نداریم
  • (تصاویر) اعتراض مردم ترکیه به سفر رئیس جمهور آلمان به آنکارا
  • درخواست‌های تلفنی مردم در سفر رئیس جمهور به سمنان پیگیری می‌شود
  • در ۷۲ ساعت پرماجرا بر «مجید نوری» در سوئد چه گذشت؟
  • ناتو چنگ و دندان نشان می‌دهد/ رزمایش در فنلاند تحریک‌آمیز است
  • در ۷۲ ساعت پرماجرا بر مجید نوری در سوئد چه گذشت؟
  • اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد
  • چرا حکم فردی که به جاسوسی اعتراف کرده است اجرا نمی شود؟/ پدرم راضی نیست با فردی که دستش به خون دانشمندان هسته‌ای آغشته بوده مبادله شود+فیلم
  • چرا حکم فردی که به جاسوسی اعتراف کرده است اجرا نمی شود؟/پدرم راضی نیست با فردی که دستش به خون دانشمندان هسته‌ای آغشته بوده مبادله شود+فیلم