Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-03-28@19:04:33 GMT

روزگار سخت عکاس خاطرات اصفهان

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۲۵۴۶۶

روزگار سخت عکاس خاطرات اصفهان

عکاس پیشکسوت مقیم اصفهان، این روزها مشغول جابجایی خانه استیجاری خود است و با وجود قول‌ و وعده‌ها برای انتقال آثارش به موزه، جایی برای نگهداری از آرشیو عکس ارزشمند خود ندارد.

«میرعبدالله هاشمی‌نسب»، در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: من عاشق عکاسی از اصفهان، کار خبری و عکاسی از فوتبال بودم؛ از ابتدا همه عکس‌هایم را آرشیو می‌کردم و همه فوتبالیست‌ها من را می‌شناختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما امروز خبری از وضعیت تعداد زیادی عکس و دوربین‌هایی که برای اهدا به موزه در دوره پیشین شورای اسلامی شهر اصفهان دادم، ندارم. حرفم این است که حداقل دوربین‌هایی را که برای به نمایش گذاشتن در موزه بردند، به خودم برگردانند.

این عکاس پیشکسوت ادامه داد: شب عید، صاحب خانه بعد از هشت سال سکونت، به دلیل ازدواج پسرش ما را جواب کرد و گفت باید خانه را خالی کنیم در حالی که زمان تخلیه تیرماه بود و من و همسرم اصلاً وضعیت خوبی از نظر جسمی نداریم.

این هنرمند در ادامه اظهار کرد: تاکنون تماس تلفنی و قول و قرارهای زیادی برای در اختیار گذاشتن یک خانه، موزه و یا خرید خانه‌ای کوچک داده‌اند، اما خبری از نتیجه این قول‌ها نشده است. روز شنبه باید جابجا شویم و فقط خانه‌ای با قیمت بالا برای رهن و اجاره پیدا کردیم، در حالی که حقوق تأمین اجتماعی من بعد از سال‌ها کار حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

هاشمی‌نسب اضافه کرد: پیش از این در کوی سپاهان و در یک زیرزمین منزل اجاره‌ای داشتم و اکنون نیز جایی در یک زیرزمین در همین خیابان پیدا کردیم که رهن آن ۹۰ میلیون با ماهی دوونیم میلیون تومان اجاره است. منزل جدید یک اتاق دارد و نمی‌دانیم وسایل، دوربین‌های عتیقه، عکس‌های قدیمی و حتی هادرهای ذخیره عکس را کجا نگهداری کنیم.

وی ادامه داد: به دلیل کمبود جا و بی‌اطلاعی از وضعیت موزه، همه وسایل و لوازم را کنار گذاشته‌ایم تا اگر فردی از علاقه‌مندان می‌خواهد تحویل بگیرد. شش جعبه عکس ورزشی هم داشتم و تا شنبه بیشتر برای جابجایی فرصت نداریم.

همسر این هنرمند نیز در حالی که نمی‌تواند جلوی گریه‌هایش را بگیرد می‌گوید: فرزندان استاد و خانواده‌اش، همه از ایران رفته‌اند و به همین دلیل کسی را نداریم که کمک حال من و همسرم باشد. تا امروز جایی در اصفهان نیست که استاد از آن عکس نداشته باشد، وی در تمام این سال‌ها هرگز برای پول کار نکرد، برای وطن کار کرد و ماند تا در اینجا زندگی کند.

هاشمی‌نسب در ادامه گفت‌وگو درباره مساعدت انجمن‌های روزنامه‌نگاری و مدیران از او و آثارش، اظهار کرد: هم برای تأسیس موزه و همچنین برای حمایت در زمینه خانه قول‌های زیادی داده‌اند اما تا به امروز هیچ خبری نشده است. از شورای شهر دوره قبل به ما قول‌هایی داده شده که پیگیری نشد و حتی از دوره قبلی مدیریت تخت فولاد قرار بود همان‌جا و در «تکیه العراقین» فضایی را برای موزه به ما اختصاص دهند، اما پیگیری نشد.

این هنرمند کهنه‌کار عکاس در ادامه افزود: ۹۰ سال از عمرم می‌گذرد و دیگر توان جسمی جابجایی خانه با تعداد زیادی عکس و وسایل را ندارم. در حال حاضر ۱۰ کارتن عکس دارم ،۲۴ دوربین قدیمی و ۳۰ لنز نیز داشتیم که سه سال پیش برای استقرار در موزه واگذار کردیم اما هنوز خبری از نمایش آنها در موزه نیست. «عکس‌خانه» تخت فولاد قرار بود موزه دوربین‌ها باشد اما همچنان خبری نشده و در موزه بسته است و از وضعیت دوربین‌ها و عکس‌ها نیز اطلاعی در دست نیست.

وی با بیان اینکه، این وضعیت شایسته هنرمندی که سال‌ها برای ثبت تاریخ و خاطرت شهر و دیار اصفهان تلاش کرده نیست، ادامه داد: تنها مجموعه‌ای که به ما کمک کرده فولاد مبارکه است که قول مساعد داده‌اند برای جابجایی وسایل کمک کنند.

کد خبر 575717

منبع: ایمنا

کلیدواژه: عکاسی آرشیو عکس عکس های اصفهان مجموعه عکس شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق دوربین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۵۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان، سیدرضا مرتضوی پنجشنبه نهم فروردین ماه در حاشیه بازدید از سامانه دوم آب‌رسانی اظهار داشت: پیشرفت این پروژه به طور مرتب پیگیری می‌شود.

وی ادامه داد: طی بازدیدها از روند فعالیت‌های انجام شده مطلع می‌شویم و با توجه به برگزاری جلسات هفتگی با مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان انتظار می‌رود پیشرفت ۸۷ درصدی تصفیه خانه سامانه دوم آب‌رسانی بزودی تکمیل شود.

استاندار اصفهان با توجه به نیاز اعتباری و اهمیت پروژه خاطر نشان کرد: تأمین اعتبار لازم برای اجرای این سامانه به طور جدی در دستورکار استانداری قراردارد.

بخش‌های از سامانه دوم سال گذشته بهره‌برداری شد

حسن ساسانی، مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان درباره این سامانه اظهار داشت: سامانه دوم آب‌رسانی به اصفهان و ۱۴ شهرستان استان اصفهان سامانه‌ای مکمل با ماهیت پدافندی است و ۷۷ هزار کیلومتر مربع و به عبارتی ۷۲ درصد از پهنه استان را پوشش می‌دهد که جمعیت تحت پوشش طرح حدود ۵/۵ میلیون نفر با پوشش ۷۵ درصد جمعیت کل استان اصفهان است.

وی افزود: این سامانه با قابلیت تأمین ۹.۵۷ متر مکعب آب شرب برای افق ۱۴۱۰ در حال اجرا است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان یادآور شد: در قالب طرح اضطراری در سال ۱۴۰۱ بخش‌های در حال اجرا در مدار بهره‌برداری قرار گرفت.

ساسانی خاطر نشان کرد: در خرداد ماه سال ۱۴۰۲ در فاز نخست درحین اجرای کل این پروژه، یک خط لوله تا مخزن نجف آباد و نیمی از یک استریم تصفیه خانه راه اندازی شد و در حال حاضر از طریق یک رشته خط لوله ۱۶۰۰ میلی‌متری آب شرب به ظرفیت بیش از ۲ متر مکعب بر ثانیه خروجی از تصفیه‌خانه به مخزن نجف‌آباد منتقل می‌شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان تأکید کرد: با بهره برداری از این سامانه به میزان ۶.۴ متر مکعب بر ثانیه کمبود آب شرب اصفهان و ۱۴ شهرستان در شرایط فعلی جبران خواهد شد.

وی با تأکید بر این که سامانه شامل تونل انتقال آب و تصفیه خانه است، ادامه داد: در واقع سامانه دوم آب‌رسانی، تأمین کننده کمبود آب شرب جمعیت بیش از ۵.۵ میلیون نفری تحت پوشش این طرح است که سامانه اول آب‌رسانی موجود در اصفهان به تنهایی قابلیت تأمین آن را نداشت.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان تصریح کرد: وضعیت پیشرفت فیزیکی قطعه اول خط انتقال بالغ بر ۹۹ درصد و وضعیت پیشرفت فیزیکی قطعه سوم خط انتقال تا پایان سال ۱۴۰۲ در حدود ۴۲ درصد است.

ساسانی در گزارشی اجمالی با توضیح فعالیت‌های انجام شده در فاز نخست این پروژه، از وزارت نیرو و شرکت مدیریت منابع آب ایران و استانداری اصفهان در راهبری این طرح و شرکت‌های همکار پیمانکار در اجرای آن قدردانی کرد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان وضعیت پیشرفت فیزیکی تصفیه‌خانه سامانه دوم آب‌رسانی را ۸۷ درصد تا پایان سال ۱۴۰۲ اعلام کرد.

وی افزود: میزان اعتبار مورد نیاز برای تکمیل بخش‌های در حال اجرای طرح توسعه آبرسانی به چهارده شهرستان استان اصفهان، سامانه دوم آب‌رسانی به اصفهان بزرگ، بالغ بر ۲۸,۰۰۰ میلیارد ریال است.

طرح سامانه دوم آبرسانی به ۱۴ شهرستان استان اصفهان با هدف تأمین، انتقال و تصفیه آب شرب از سد زاینده‌رود برای شهرستان‌های تحت پوشش طرح شامل اردستان، اصفهان، برخوار، خمینی‌شهر، تیران و کرون، خور و بیابانک، دهاقان، شاهین‌شهر و میمه، فلاورجان، لنجان، مبارکه، نائین، نجف‌آباد و نطنز توسط شرکت آب منطقه‌ای اصفهان در مرحله اجرا قرار دارد.

بازدید از ایستگاه پمپاژ و تصفیه خانه آب به کاشان در ادامه مورد بازدید استاندار اصفهان و هیأت همراه قرار گرفت.

کد خبر 6064208

دیگر خبرها

  • جزئیات برنامه های اتوبوس تبریزگردی اعلام شد
  • ۱۲ پیشنهاد برای موزه گردی در تهران
  • ۱۲ پیشنهاد برای موزه‌ گردی در تهران | از موزه استاد انتظامی گرفته تا باغ موزه هنر ایرانی
  • تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است
  • فعالیت قرائت خانه‌ های نوروزی در استان یزد
  • فعالیت ۵۵ قرائت خانه‌ی نوروزی در استان یزد
  • ادامه رکوردشکنی «حافظیه»
  • باغ خزندگان، موزه صدف‌ها و باغ پرونه‌ها سه فضای بکر و جذاب در ناژوان اصفهان
  • خاطرات ناب یک «آپاراتچی» با لهجه ترکی
  • ثبت خاطرات نوروز و ماه رمضان با نماد‌ها و المان‌های نوروزی در ناژوان