Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-19@20:14:47 GMT

نخستین واکنش اصغر فرهادی به اتهام سرقت هنری

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۲۵۶۷۵

نخستین واکنش اصغر فرهادی به اتهام سرقت هنری

به گزارش همشهری‌آنلاین، اصغر فرهادی که داور هفتادوپنجمین جشنواره فیلم کن است، بعدازظهر امروز (سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت) در گفت‌وگویی در حاشیه این رویداد هنری، برای نخستین بار، درباره اتهام سرقت سینمایی در ساخت فیلم «قهرمان» سخن گفت.

دنیای تصویر، به نقل از ورایتی، در گزارشی آورده است:

این روزها، دادگاهی در ایران در حال رسیدگی به پرونده‌ای است که مربوط به شاگرد سابق او به نام آزاده مسیح‌زاده است که فرهادی را متهم کرده ایده فیلمش را از مستندی که در سال ۲۰۱۴ در ورک شاپی در تهران به او نشان داده بوده، کپی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تصاویری از اصغر فرهادی در فوتوکال هیات داوران جشنواره کن

ببینید | اصغر فرهادی در جشن کانون کارگردان چه گفت؟

فرهادی در حاشیه جشنواره کن، در پاسخ به سوالی در این‌باره گفت: «من هیچ وقت مستقیماً در این مورد صحبت نکرده‌ام. بسیاری از اطلاعاتی که شما داده‌اید، نادرست بود و بعدا در رسانه‌ها اصلاح شد. بنابراین فکر می‌کنم باید با توجه به اطلاعات صحیح، وضعیت را اصلاح کنیم.»

او افزود: «این مستندی بود که در یک ورکشاپ من تولید شد. من درباره ساختش با دانشجو (آزاده مسیح‌زاده) صحبت کردم. اما خیلی بعد، فیلم « قهرمان» را ساختم. و نمی‌توان آن را روشی برای سرقت دانست. در واقع، در «قهرمان»، آن‌چه هست، کاملاً متفاوت است.»

این کارگردان ادامه داد: «کاری که ما انجام می‌دهیم، ساختن فیلم‌های داستانی است و کاری که من در فیلم « قهرمان» انجام دادم به ورکشاپی که به آن اشاره شد، مربوط نیست. «قهرمان» فقط بر اساس یک رویداد بود. این مستند و فیلم من، به سادگی بر اساس اتفاقاتی است که دو سال قبل از آن ورکشاپ افتاده است، زمانی که رویدادی رخ می‌دهد، توسط مطبوعات کشف می‌شود و سپس به اطلاع عموم می‌رسد، شما می‌توانید آن‌چه را که دوست دارید، در باره آن رویداد بسازید؛ شما می‌توانید داستانی بنویسید یا فیلمی درباره‌اش بسازید بدون این‌که یکی، کپی دیگری باشد.»

فرهادی تاکید کرد: «می‌توانید به اطلاعات مربوط به این رویداد نگاه کنید. «قهرمان» تنها یک تفسیر از این رویداد است در حالی‌که ساخته خانم مسیح‌زاده، یک مستند بود، اصلاً همان برداشت نبود. این مسئله، الان توسط دادگاه بررسی می‌شود. یک هیئت منصفه برای قضاوت در این پرونده وجود خواهد داشت. مفادی برای پرونده وجود دارد که حکم درباره‌اش باید صادر شود. اما ما نمی‌دانیم که این پرونده چه زمانی رسیدگی خواهد شد. حتی گفته شده که من محکوم شده‌ام که اشتباه است. این یک فرآیند بسیار طولانی است. بدیهی است که مقداری احساس ناخوشایند ایجاد کرده، اما فیلم من بر اساس آن مستند ساخته نشده است.»

کد خبر 677219 برچسب‌ها اصغر فرهادی خبر مهم جشنواره کن

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: اصغر فرهادی خبر مهم جشنواره کن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۵۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دزدی میلیاردی از خانه ۲ مهاجر کانادا در برج لاکچری نیاوران

متهمانی که اقدام به سرقت میلیاردی در برج لاکچری نیاوران کرده بودند، بازداشت شدند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، چندی قبل زن جوانی به کلانتری 122 دربند رفت و هنگامی که مقابل افسرنگهبان قرار گرفت، گفت: مهاجرت کردم و ساکن کانادا هستم؛  برای عید دیدنی به ایران آمدم و وارد خانه‌ام در نیاوران شدم اما پی بردم که 3 تخته فرش ابریشم، 2 تخته تابلو فرش، 2 عدد مجسمه برنزی و نقره‌ای، آینه شمعدان نقره‌ای به ارزش تقریبی 4 میلیارد تومان به سرقت رفته است.

پس از تشکیل پرونده و ثبت شکایت در دادسرای ناحیه یک، تیمی از کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی برای تحقیقات میدانی پای در صحنه سرقت گذاشتند و متوجه شدند خانه روبه‌رویی نیز که صاحب آن هم به کشور کانادا مهاجرت کرده هدف سرقت قرار گرفته است.

تحقیقات ابتدایی نیز حکایت از آن داشت‌، سالم بودن درب‌های ورودی خانه، حکایت از ورود سارقی آشنا دارد و سرایدار ساختمان به نام حامد چند روز قبل بدون اینکه با مدیر ساختمان تسویه حساب کند کار خود را ترک کرده است که همین موضوع شک تیم پلیس را بر انگیخت!

بدین ترتیب اقدامات اطلاعاتی کلید زده شد و کارآگاهان دریافتند که حامد پس از اینکه برج را ترک کرده مستقیماً به صورت غیرقانونی به کشور افغانستان سفر کرده است اما در این میان با 3 نفر از دوستان خود که یک نفر آنها در گذشته سرایدار همین برج لاکچری بوده ارتباط مشکوک داشته است.

تیم تحقیق در گام بعدی با تجزیه و تحلیل‌های پلیسی مخفیگاه 3 مرد جوان را شناسایی کردند و پس از هماهنگی‌های لازم با بازپرس پرونده موفق به دستگیری آنها در یک عملیات منسجم شدند.

دستگیری 2 قاتل اجاره‌ای به‌جرم قتل زن جوان در روز ولنتاین

متهمان که در جریان بازجویی‌‌ها منکر جرم خود بودند پس از مواجه با مدارک و شواهد موجود به سرقت اموال با همدستی حامد اعتراف کردند.

سردسته این باند گفت: در گذشته حدود 8 سال در این برج لاکچری سرایداری می‌کردم و از حضور یا عدم حضور ساکنین در خانه‌شان مطلع بودم؛ هنگامی که شاکی و همسایه‌اش به کانادا مهاجرت کردند با حامد و 2 نفر دیگر نقشه‌ سرقت را طراحی کردیم.

متهم ادامه داد: چون حامد سرایدار فعلی برج بود کلید‌ها را در اختیار داشت و این موضوع خیلی در ارتکاب سرقت کمک کرد؛ در مدت زمان 20 روز، 6 مرتبه به خانه شاکی و همسایه‌اش رفتیم و هرچه بود را سرقت کردیم؛ پس از ارتکاب جرم اموال مسروقه میان خودمان تقسیم شد و حامد به کشور افغانستان فرار کرد.

به گزارش تسنیم، با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی، متهمان برای سیرمراحل قانونی پرونده به زندان معرفی شدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اصغر فرهادی بخشی از هنر انقلاب است/ هنری که نگاه اصلاحی دارد
  • سرقت میلیاردی از خانه ۲ مهاجر در برج‌های نیاوران
  • دزدی میلیاردی از خانه ۲ مهاجر کانادا در برج لاکچری نیاوران
  • برگزاری رویداد بهار هنر انقلاب در آذرشهر
  • رویداد هنری "بهار هنر انقلاب" در آذرشهر
  • بزرگداشت اصغر فرهادی در جشنواره کلمبیایی
  • بزرگداشت اصغر فرهادی در کلمبیا
  • پیامد تردید نسبت به یکی از متهمان پرونده ۶ ژانویه برای ترامپ
  • بازگشت «مجله هنری بوم» به آنتن تلویزیون
  • بازگشت مجله هنری بوم به آنتن شبکه دو سیما