Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا،علی عسگری سه‌شنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام در استان فارس، با تاکید بر لزوم توجه به نیازمندان جامعه،افزود: در حوادث و رویدادهای مختلف شاهد حضور اقشار مختلف ازجمله بسیج و سپاه در میدان کمک رسانی هستیم.

وی با اشاره به اینکه در ستاد اجرایی وظیفه کمک به نظام در حل چالش‌های کشور مدنظر است،اظهار داشت: در حال حاضر تنش آبی در کشور وجود دارد که بایستی در این راستا به دولت کمک کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: وظیفه دیگر کمک به رفع محرومیت‌زدایی است؛ لذا موضوع توانمندسازی و اشتغال محرومان در دستور کار ستاد اجرایی فرمان امام (ره) است.

عسگری ادامه داد: تقسیم کاری در این نهاد صورت گرفته که حوزه زیرساختی، توانمندسازی و اشتغال را بنیاد برکت، کمک به محرومان،توزیع جهیزیه، بسته‌های معیشتی و کمک در حوادث و بحران‌ها را بنیاد احسان و موضوع سلامت و جمعیت را بنیاد ۱۵ خرداد برعهده دارد.

او با اشاره به اینکه ۲ هزار محله حاشیه نشین در کل کشور وجود دارد که با حمایت‌ها و همکاری کمیته امداد، هلال احمر و بهزیستی و دیگر دستگاه‌های مربوطه موضوعات مختلف اجتماعی و کاهش آسیب‌های در این نقاط در دستور کار قرار دارد، گفت: تا پیش از این ماموریت بنیاد برکت تنها در روستاها بود، اما ماموریت جدیدی برای بنیاد تعریف شده که در مشکلات حاشیه کلانشهرها نیز وارد شوند.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) گفت: در برنامه ۵ ساله سوم که از سال ۱۴۰۰ در حال اجراست ستاد اجرایی فرمان امان (ره) بعنوان نهادی اجتماعی و اختصاصی عنوان شده که از ظرفیت اقتصادی آن برای افزایش سرمایه اجتماعی نظام استفاده شود که این مهم با همکاری با جوانان انقلابی و جهادی که در بحران‌های کل کشور حضور دارند میسر می‌شود.

عسگری در ادامه گفت: یکی از دلایل اصلی انتخاب مدیرکل جدید ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در فارس این بود که یک فرد جوان، انقلابی و جهادی این اهداف را در سطح استان جلو ببرد زیرا ستاد اجرایی فرمان امام (ره) خانه تمام جوانان حزب اللهی، فارغ از گرایش‌های مختلف است.

 عسگری در ادامه بر اهتمام ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در احداث مراکز درمانی، خانه سلامت در روستاها و شبکه بهداشت و درمان در سطح استان‌های کشور تاکید و بیان کرد: اخیرا بیمارستان شهدای سلامت به همت بنیاد برکت در شهرستان نی‌ریز ساخته و افتتاح شد، یک مرکز جامع پیشرفته سرطان در تهران ویژه مناطق محروم ظرف چند ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

او فعالیت‌های ستاد اجرایی فرمان امام (ره) را گسترده عنوان کرد و گفت: با توجه به شعار سال نیز موسسه‌ای دانش بنیان در این نهاد راه اندازی شده که حدود ۱۰۰ طرح ویژه در این مرکز بررسی و در حال پیگیری است تا با مشارکت بخش خصوصی به نتیجه برسد و این طرح‌ها ضمن گره کشایی از مشکلات کشور صادرات را نیز افزایش دهد.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) با تصریح بر اینکه در بنیاد برکت از طرح‌های نوآورانه و دانش بنیان که توسط پارک‌های علم و فناوری معرفی می‌شود حمایت ویژه صورت می‌گیرد، گفت: در بحث احیای کارخانه قند، آب معدنی  یاسوج و کارخانه نساجی نیز این نهاد ورود پیدا کرده است.

عسگری با اعلام اینکه در استان فارس بنیاد برکت ۹ هزار و ۴۰۰ طرح اشتغالزا را حمایت کرده و امسال ۳ هزار و۳۰۰ طرح دیگر با اعطای تسهیلات کم بهره و قرض الحسنه به این آمار اضافه می‌شود، تصریح کرد: همچنین در نیمه امسال پیش بینی تهیه یک میلیون بسته معیشتی شده است که تاکنون ۴۰۰ هزار بسته برای افراد نیازمند تامین و توزیع شده است.

نوع خدمات دستگاه‌ها به حاشیه نشینان مشخص شود

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در این مراسم با اشاره به تحول اقتصادی دولت،گفت: اگر به موقع و از همان ابتدا یارانه‌ها به روش صحیح اجرا شده بود، امروز نیازمند جراحی اقتصادی نبودیم.

آیت الله لطف الله دژکام با اشاره به عملکرد و خدمات ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، افزود: هر جا که لازم بوده این نها برای خدمت به نظام و مردم وارد عمل شده است..

وی خواستار مشخص شدن چگونگی ارائه خدمات دستگاه‌ها و مدیریت شهری به حاشیه شهرها شد و گفت: از آنجا که تمایل جامعه به مهاجرت از روستا به شهر است، باید خدمات در محلات دورافتاده بهتر و بیشتر انجام و برنامه ریزی به گونه‌ای باشد که این روال حرکت عکس را تجربه کند.

در پایان این مراسم از زحمات و تلاش های ابوالفضل خروطی تقدیر و حسین پور نورعلی بعنوان مدیرکل جدید ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در فارس معرفی شد.

برچسب‌ها ستاد اجرایی فرمان حضرت امام شیراز فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام شیراز فارس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام شیراز فارس ستاد اجرایی فرمان امام بنیاد برکت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۵۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۹ هزار کیلوگرم گوشت و مرغ غیربهداشتی در یک سردخانه/ عکس

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، منصور عظیم زاده اردبیلی با بیان این خبر، افزود: نیروهای بازرسی فعال ستاد اجرایی خدمات سفر قشم شامل بازرسان کمیته بازرسی، نظارت و رسیدگی به شکایت‌ها و بازرسان شبکه بهداشت و درمان در بازدیدهای میدانی و براساس گزارش های مردمی در شهر درگهان، موفق به کشف۹۲۹۰ کیلوگرم گوشت قرمز و مرغ تاریخ گذشته شدند.
وی ادامه داد: این واحد متخلف به دلیل نگهداری گوشت قرمز مرغ در شرایط غیربهداشتی با دستور مقام قضایی و قاضی کشیک شهرستان پلمب شد و برای امحا و معدوم سازی آن اقدامات لازم صورت گرفت.
رئیس کمیته تنظیم بازار و خدمات گمرکی ستاد اجرایی خدمات سفر قشم اضافه کرد: همچنین یک واحد صنفی رستوران در روستای کووه ای و یک رستوران در شهر درگهان به دلیل تامین مواد غذایی خود از یک مجموعه متخلف با اخذ دستور قضایی تا اطلاع ثانوی پلمب شد.


به گفته عظیم زاده اردبیلی؛ مجموعه سازمان منطقه آزاد قشم انتظار دارد تا دستگاه قضایی در صورت مشاهده تخلف، برخورد قاطع و بازدارنده در چارچوب قوانین را به سبب ایجاد بازدارندگی و جلوگیری از تخلف واحدهای صنفی انجام دهد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: نیروهای بازرسی ستاد اجرایی خدمات سفر قشم از ۲۵ اسفند گذشته تا کنون در قالب کمیته‌های مختلف در سطح جزیره و به صورت شبانه روزی در حال بررسی فعالیت صنوف مختلف هستند و در این مدت چندین واحد متخلف تعطیل و مواد غیربهداشتی آنان هم امحا شده است.

۴۷۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888651

دیگر خبرها

  • برخورد قاطع دستگاه قضا با هنجارشکنان جشن نوروز
  • تشکیل ستاد تحقق‌ شعار سال در استان همدان
  • توزیع ۳هزار بسته معیشتی در آذربایجان غربی
  • لزوم تشکیل اتاق فکر با مشارکت مردم برای اجرایی و عملیاتی کردن فرمان رهبر معظم انقلاب در باب جهش تولید 
  • ارزش گوشت‌‌های معدوم شده درگهان بیش از ۵۰ میلیارد است
  • کشف بیش از ۹ هزار کیلوگرم گوشت و مرغ غیربهداشتی در یک سردخانه/ عکس
  • تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲/ حواشی سبب به حاشیه رفتن مطالبات مردمی می‌شود
  • مازندران، رتبه نخست مقصد گردشگری کشور
  • بخش‌های مختلفی برای «بهار بهار» تدارک دیده‌ایم/ لزوم رعایت نکات ایمنی در حاشیه زاینده‌رود
  • محرومیت زدایی اقدام اولویت دار سپاه روح‌الله استان مرکزی است