Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@17:38:54 GMT

ادامه خیزش گرد و خاک تا فردا در شمال، شرق و مرکز اصفهان

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۲۵۷۴۷

ادامه خیزش گرد و خاک تا فردا در شمال، شرق و مرکز اصفهان

منصور شیشه فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به وضعیت جوی استان اظهار داشت: به علت شرایط گرد و غبار ناشی از فعالیت کانون‌های گرد و غبار کشور عراق و ادامه وضعیت گرد و غبار در شمال استان بر اساس مصوبه کمیته اضطرار شرایط آلودگی هوا مدارس شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل، نطنز، اردستان، نایین و خور و بیابانک در نوبت بعدازظهر امروز و نوبت‌های صبح و بعدازظهر فردا چهارشنبه تعطیل اعلام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در راستای کاهش آلودگی فعالیت معادن و واحدهای تولید آجر و گچ و کلیه فعالیت‌هایی که منجر به ایجاد گرد و غبار در مناطق تحت تأثیر خواهد شد، ممنوع است، افزود: توصیه‌های بهداشتی به گروه‌های آسیب‌پذیر توسط مراکز بهداشتی با اعمال نظارت لازم بر مصوبات توسط اداره حفاظت محیط زیست انجام شد.

شیشه فروش بیان کرد: وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک،کاهش کیفیت هوا، کاهش دید افقی تا اواخر روز چهارشنبه در اکثر مناطق استان به خصوص نیمه شمالی، شرقی و مناطق مرکزی پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: احتمال شکستن درختان فرسوده، آسیب به سازه‌های موقت و اختلال در تردد خودرویی و افزایش شاخص آلودگی هوا وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: رعایت اصول ایمنی در ترددهای جاده‌ای، اجتناب از فعالیت کوهنوردی، استحکام بخشی به سازه‌های موقت و ناپایدار المان‌های شهری و جاده‌ای و تأسیسات کشاورزی در برابر تندباد، رعایت اصول حفاظتی و بهداشتی در برابر گرد و خاک توصیه می‌شود.

شیشه فروش با تأکید بر اینکه کلیه عوامل امدادی در مناطق تحت تأثیر در حالت آماده‌باش هستند، تصریح کرد:فعالیت‌هایی که منجر به تشدید گرد و خاک می‌شود، ممنوع است.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/آ

منبع: فارس

کلیدواژه: منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خیزش گرد و خاک گرد و غبار آلودگی هوا کاهش کیفیت هوا تندباد گرد و غبار گرد و خاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۵۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارش‌ها در اکثر نقاط کشور تا فردا

به گزارش خبرگزاری مهر، فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی، گفت: برای امروز سه‌شنبه (۴ اردیبهشت‌) در اکثر مناطق کشور به جز غرب و جنوب غرب شاهد رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی و در نقاد مستعد، بارش تگرگ خواهیم بود.

وی افزود: طی این روز بارش در البرز، تهران، قم، مازندران، گلستان، سمنان، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، یزد، کرمان و شمال فارس شدیدتر است. ضمن اینکه شدت بارش‌ها برای امروز خواهد بود و از فردا بارش‌ها تضعیف خواهند شد و این شرایط برای بیشتر مناطق مرکزی و نیمه شرقی کشور رخ خواهد داد.

کارشناس هواشناسی ادامه داد: برای روز پنج‌شنبه نیز در کرمان، مناطقی از یزد، فارس، سیستان و بلوچستان، رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود که این وضعیت به شکل پراکنده‌تر در خراسان رضوی و جنوبی نیز رخ خواهد داد.

گودرزی یادآور شد: روز جمعه نیز در ارتفاعات استان کرمان و ارتفاعات البرز مرکزی احتمال بارش‌های پراکنده وجود خواهد داشت. همچنین روز جمعه و شنبه هفته آینده برای نوار شرقی کشور باد و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود و سایر مناطق کشور جوی آرام را خواهد داشت.

وی افزود: از روز پنج‌شنبه روند افزایش نسبی دما در بیشتر مناطق کشور آغاز خواهد شد.

کارشناس هواشناسی گفت: برای تهران امروز شاهد ادامه رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید خواهیم بود و در روز چهارشنبه نیز این شرایط ادامه خواهد داشت. همچنین بیشینه دما در تهران به ۱۸ درجه بالای صفر خواهد رسید.

کد خبر 6086017 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • هشدار زرد هواشناسی مدیریت بحران اصفهان را به حال آماده باش درآورد
  • نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه
  • کاهش فواصل بهداشتی واحد‌های دامی از ۳۰ تا ۱۰۰ درصد
  • باران در خوروبیابانک رکورد زد/ تداوم فعالیت سامانه همرفتی
  • آب‌گرفتگی محورهای مواصلاتی شمال شرق اصفهان
  • بارش‌های رگباری و وزش باد در اصفهان شدت می‌گیرد/ دمای هوا تا ۵ درجه خنک‌تر می‌شود
  • بارش‌های رگباری و آب‌گرفتگی در شمال و شرق استان اصفهان + عکس
  • اوج فعالیت سامانه‌بارش‌زا در اصفهان طی امشب/دما ۵ درجه‌ کاهش دارد
  • فردا؛ احتمال افزایش شاخص کل بیشتر از کاهش
  • تداوم بارش‌ها در اکثر نقاط کشور تا فردا