Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل صدرا با اشاره به ساخت چهار نفتکش ۱۱۳ هزار تنی توسط این شرکت برای کارفرمای خارجی، گفت: در حوزه شمال هم در حال مذاکره برای اورهال سکوی نیمه شناور ایران- امیرکبیر هستیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، توسعه دانش طراحی و ساخت ناوگان دریایی با توجه به جغرافیای کشور و ظرفیتی که در استخراج نفت و میعانات گازی وجود دارد از جمله فناوری های راهبردی و کلیدی برای کشور به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


علاوه بر این، افزایش توانمندی در ساخت تجهیزات دریایی به ویژه با توجه به اهمیت استقلال در حوزه استخراج و فروش نفت و گاز به دلیل محدودیت های ایجاد شده به دنبال تحریم های ظالمانه علیه کشور بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است.


«علی زارعی» در حاشیه‌ بیست و ششمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی از ساخت چهار نفتکش بزرگ ۱۱۳ هزار تنی توسط این شرکت برای مشتری خارجی خبر داد و افزود: یک فروند را تحویل دادیم، کشتی دوم تا ماه آینده تحویل داده می‌شود، ساخت کشتی سوم هم شروع شده و در مدت ۲ سال ساخته و تحویل داده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه از مجموع سکوهای پارس‌جنوبی به طور هم‌زمان عملیات طراحی، مهندسی، تامین کالا، ساخت، حمل، نصب و راه‌اندازی ۱۰ سکو توسط شرکت صدرا انجام شده است، ادامه‌داد: از این تعداد ۹ سکو تحویل موقت شده و یک سکوی باقی‌مانده نیز مربوط به فاز ۱۴ است که در مرحله تحویل است.

زارعی تاکید کرد: اگر شرایط دریا مساعد شود کارهای باقی‌مانده در دریا را تکمیل و پروژه را تحویل می‌دهیم.

به گفته وی، تعمیر و نگهداری ۱۸ سکوی ناحیه ۲ پارس‌جنوبی نیز توسط این شرکت انجام می‌شود.

مدیرعامل صدرا با اشاره به اینکه قرارداد جاری دیگر تعمیرات خطوط لوله زیردریایی میدان گازی پارس‌جنوبی است، گفت: یکی از پروژه‌های ما تعمیر خط لوله ۳۲ اینچ سکوی فاز ۱۶ بود که در زمستان سال گذشته دچار حادثه شده بود که با بهترین کیفیت و در حداقل زمان انجام شد.

وی همچنین به پروژه جکت میدان «بلال» اشاره کرد و افزود: سال گذشته در مناقصه این پروژه برنده شدیم که اقدامات مربوط به آن در حال انجام است.

زارعی با اشاره به اینکه در حوزه شمال هم در حال مذاکره برای اورهال سکوی نیمه شناور ایران- امیرکبیر هستیم، خاطرنشان‌کرد: ما فناوری نیمه‌شناور در داخل کشور نداشتیم که در صدرا انجام شده و به‌منظور تعمیرات اساسی در حال رایزنی با کارفرما هستیم.

مدیرعامل شرکت صدرا تاکید کرد: انتظار این است که کافرمای ایرانی به همان شکل که کارفرمای خارجی به ما اعتماد کرده، اعتماد کنند و ساخت و تعمیرات شناورهایی را که به دیگر کشورها واگذار می‌کنند، به ما نیز بسپارند.

شرکت صنعتی دریایی ایران (به‌اختصار صدرا) شرکت صنایع دریایی ایرانی است که در زمینه ارائه خدمات مهندسی، کشتی‌سازی، ساخت و نصب پایانه‌های نفتی و تأسیسات فراساحلی نفت‌وگاز، بندرگاه‌ها، حفاظت ساحلی و اسکله‌سازی فعالیت می‌کند.


انتهای پیام/

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران فناوری گاز نفت نفت و گاز نیمه شناور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۵۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت و تعمیر ۲۶۰ واحد مسکونی محرومان در لرستان

پویا تابعی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در سخنانی، اظهار داشت: از سال ۸۴ تا قبل از دولت سیزدهم حدود ۱۹۴ هزار مترمربع در روستاها انجام شده است.

وی عنوان کرد: این در حالی است که در دولت سیزدهم و همچنین با احتساب برنامه امسال که حدود ۸۰۰ هزار مترمربع آسفالت بوده، دو میلیون و ۴۷۵ هزار مترمربع آسفالت روستاها انجام خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان با اشاره به تهیه و بازنگری طرح‌های هادی روستایی در لرستان، بیان داشت: از سال ۹۶ تا قبل از دولت سیزدهم ۲۶۴ طرح هادی بازنگری شده، این در حالی است که در سه سال اخیر طرح هادی ۵۳۸ روستا بازنگری شده است.

تابعی با بیان اینکه این عدد دوبرابر دولت قبلی است، گفت: همچنین تا قبل از دولت سیزدهم، طرح هادی در ۵۴۰ روستای استان اجرا شده بود و این در حالی است که طی دولت سیزدهم طرح هادی در ۴۴۰ روستای استان اجرا شده است.

وی افزود: همچنین در بحث حساب ۱۰۰ امام و کمک به ساخت و تعمیر مسکن محرومان، طی سال گذشته ۲۶۰ واحد مسکونی را تعمیر و یا احداث کردیم.

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان، تصریح کرد: اعتبار هزینه شده به‌صورت بلاعوض دراین‌رابطه حدود ۲۴ میلیارد تومان بوده است.

کد خبر 6080453

دیگر خبرها

  • قدیمی‌ترین عکس از میدان نقش جهان اصفهان
  • شرکت بیش از ۵۰ شرکت صنعتی در رویداد صدرا
  • جزییات نجات ۲۱ سرنشین کشتی خارجی در آب‌های جاسک
  • تحویل خدمه هندی کشتی توقیفی در تنگه هرمز به کنسولگری هند
  • مسابقه بزرگ کتابخوانی به مناسبت شهادت امام علی (ع) + جوایز ویژه
  • تخصیص اعتبار جدید به ابر رایانه سیمرغ/ افزایش توان و ظرفیت پردازش
  • نجات ۲۱ خدمه شناور خارجی در جاسک
  • نجات ۲۱ خدمه نفتکش سریلانکایی ‌در دریای عمان ‌‌
  • نجات ۲۱ سرنشین کشتی خارجی در آب‌های جاسک
  • ساخت و تعمیر ۲۶۰ واحد مسکونی محرومان در لرستان