Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@08:01:43 GMT

برگزاری ششمین دوره انتخابات شورای هیئات مذهبی در گلستان

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۲۵۹۴۴

برگزاری ششمین دوره انتخابات شورای هیئات مذهبی در گلستان

رضا دیلمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: هیات‌های مذهبی محور جهاد تبیین و قدرت نرم گفتمان سازی در قامت انقلاب اسلامی هستند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان افزود: تشکل‌های دینی و هیات‌های مذهبی از جمله عناصر نیروهای مستقل و دارای ظرفیت بالقوه و بالفعل هستند که در عرصه‌های مختلف به ویژه از قیام خرداد سال ۱۳۴۲ تا پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و تمامی عرصه‌های فراز و نشیب انقلاب اسلامی و مقابله با جریان فتنه خوش درخشیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: هیات‌های مذهبی به عنوان قدرت نرم گفتمان سازی در نظام مقدس اسلامی و بسط ارزش‌ها و دفاع از حریم امامت امامت و ولایت، با تاسی از قیام عاشورا نقش آفرین بودند.

دیلمی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب گفت: یکی از مسئولیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی که از مهم‌ترین رویش‌های انقلابی است سازماندهی، رهبری و راهبری و خدمت گزاری به هیئات مذهبی به عنوان یک مجموعه فاخر دینی و مذهبی است.

وی ادامه داد: یکی از مباحث مهمی که در قامت راهبری این مجموعه فاخر دینی و مذهبی بر عهده تبلیغات اسلامی قرار دارد تشکیل نهاد تخصصی و میان تخصصی شورای هیات مذهبی در سطح شهرستان، استان و ستاد مرکزی است.

دیلمی افزود: انتخابات ششمین دوره هیات‌های مذهبی استان در روز جمعه ۳۰ اردیبهشت ماه امسال از ساعت هشت صبح در ادارات تبلیغات اسلامی گلستان برای معرفی افراد منتخب برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ۱۷۰ نفر داوطلب حضور در میدان انتخابات شوراها هستند گفت: این انتخابات با حضور هیات‌های مذهبی سراسر استان برگزار خواهد شد و امیدواریم با انتخاب فرد اصلح بستری فراهم شود که مجموعه فاخر دینی و مذهبی ما بتواند بزرگترین رسالت خود که جهاد تبیین است را جامع عمل بپوشاند.

دیلمی توضیح داد: ابتدا از بین مسئولان هیات مذهبی هر شهرستان، شورای شهرستانی شکل می‌گیرد و اعضای منتخب از بین شورای شهرستان انتخاب شده و سپس به استان معرفی می‌شوند و اعضای منتخب استانی نیز به مرکز معرفی خواهند شد و با حضور ۳۱ نفر ستاد مرکزی را شکل می‌دهند.

وی گفت: بیش از یک هزار و ۶۰۰ هیات مذهبی در گلستان فعالیت می‌کنند.

کد خبر 5492725

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان رضا دیلمی هیات مذهبی بوشهر هدفمندی یارانه ها کرمانشاه احتکار گرد و غبار آلودگی هوا ویروس کرونا تنظیم بازار آمار کرونا کالاهای اساسی خطبه های نماز جمعه مشهد خراسان رضوی گرد و خاک تبلیغات اسلامی هیات های مذهبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۵۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تایید اعتبارنامه ۶ منتخب مردم گلستان در مجلس توسط هیأت اجرایی

ایسنا/گلستان رئیس ستاد انتخابات گلستان از تایید اعتبارنامه ۶ نفر از منتخبین مردم گلستان در مجلس شورای اسلامی در هیأت اجرایی شهرستان با تایید هیأت نظارت خبر داد.

سیدعلی مهاجر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و رئیس ستاد انتخابات استان صبح  پنجشنبه ۶ اردیبهشت در جلسه ستاد پیش‌گیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی ضمن ارائه گزارشی از برگزاری دور اول انتخابات در استان اظهار کرد: هم‌دلی، هماهنگی و هم‌افزایی در خانواده انتخابات از جمله ستاد پیش‌گیری و رسیدگی به جرائم انتخابات که به خوبی نقش‌آفرین بود، باعث شد انتخاباتی در بالاترین سطح کیفی برگزار شود.

وی اضافه کرد: اقدامات پیشگیرانه‌ای که ذیل این ستاد با راهبری مدیرکل دادگستری استان انجام گرفت، کمک بسیاری در برگزاری موفق انتخابات بود که جای تشکر و قدردانی دارد.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان خاطرنشان کرد: ۶ اعتبار نامه منتخبین مردم استان در مجلس شورای اسلامی که به عهده استان بود در هیأت‌های اجرایی شهرستان‌ها با تایید هیأت نظارت صادر شده است که در مرحله بعد باید به تأیید وزارت کشور و شورای نگهبان نیز برسد.

مهاجر تصریح کرد: دور دوم انتخابات را منحصر به شهرستان گنبد نمی‌دانیم و با تاکید استاندار، کل استان در کنار فرمانداری گنبد برای برگزاری انتخابات، به بهترین شکل هستند.

رئیس ستاد انتخاباتی گلستان ادامه داد: طبق قانون تنها کسانی می‌توانند در این دوره شرکت نمایند که یا در دور اول رای نداده باشند و یا در حوزه انتخابیه گنبد کاووس رای داده باشند و این خصوصیت توسط دستگاه‌های احراز هویت به سادگی قابل تشخیص خواهد بود.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • تلاش های اصحاب رسانه در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری قابل تقدیر است
  • تایید اعتبارنامه ۶ منتخب مردم گلستان در مجلس توسط هیأت اجرایی
  • زمان‌برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره خبرگان رهبری
  • زمان برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره مجلس خبرگان
  • ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اول خرداد آغاز به‌ کار می‌کند
  • ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲۱ اردیبهشت‌ ۱۴۰۳
  • نخستین دوره رقابت فوتسال جام هیات مذهبی زاهدان برگزار می‌شود
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس 13 اردیبهشت شروع می‌شود/ پیش‌بینی هزار و 20 شعبه اخذ رای
  • هیئات مذهبی بازوی قوی در تدوین برنامه‌های تبلیغات اسلامی است