Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست وزیر سوئد گفت، این کشور به همراه فنلاند درخواست خود را برای پیوستن به پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) فردا (چهارشنبه) به مقر این اتحاد نظامی ارسال می‌کنند.

به گزارش ایران آنلاین به نقل از ایرنا/ ماگدالنا اندرسون روز سه‌شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با رئیس جمهور فنلاند در استکهلم اظهار داشت: ۲ کشور به طور مشترک درخواست خود را فردا به مقر ناتو در بروکسل ارائه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخست وزیر سوئد اضافه کرد: من خوشحالم که ما مسیری یکسان را در پیش گرفته‌ایم و می‌توانیم با هم این کار را انجام دهیم.

لو فیگارو اضافه می‌کند که با چراغ سبز اکثریت قریب به اتفاق بیش از ۹۵ درصدی پارلمان فنلاند، اکنون همه چیز برای ورود همزمان درخواست‌های عضویت سوئد و فنلاند در مقر ناتو در بروکسل فراهم است.

کاخ سفید نیز اعلام کرده است که رهبران این دو کشور اسکاندیناوی روز پنجشنبه برای دیدار با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به واشنگتن سفر می‌کنند.

گفتنی است، پارلمان فنلاند امروز به عضویت این کشور در پیمان آتلانیک شمالی (ناتو) با اکثریت قاطع رای داد و به دولت این کشور اجازه ارسال نامزدی رسمی به مقر ناتو را صادر کرد.

در پایان جلسه دو روزه پارلمان فنلاند، طرح الحاق به ناتو با ۱۸۸ رای موافق، هشت رای مخالف و بدون رای ممتنع به تصویب رسید.

فنلاند روز یکشنبه هفته جاری نامزدی تاریخی خود در ناتو را به عنوان نتیجه مستقیم تهاجم روسیه به اوکراین اعلام کرد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز گذشته هشدار داد که مسکو به استقرار زیرساخت های نظامی ناتو در ۲ کشور سوئد و فنلاند واکنش نشان خواهد داد.

/انتهای پیام

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۵۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از ۲ ماه دوام نمی‌آوریم

به گزارش خبرآنلاین ژنرال «راب مگوون» معاون رئیس ستاد دفاعی ارتش انگلیس گفته است نیروهای این ارتش در صورت ورود به جنگ به دلیل نداشتن منابع مناسب جنگ‌های آینده مجبور به مدیریت «ریسک عملیاتی» می‌شوند.

به نوشته تلگراف پیش از این «گرانت شاپس»، وزیر دفاع انگلیس به قانونگذاران این کشور گفته  بود با «ریشی سوناک»، نخست وزیر انگلیس و «جرمی هانت»، رئیس خزانه‌داری این کشور بر سر افزایش بودجه نظامی در لایحه بودجه اخیر لابی گری کرده اما در این راه ناموفق بوده است.

به نقل از ایسنا وزیر دفاع انگلیس در صحبت خطاب به کمیته دفاعی مجلس عوام این کشور گفت: «ما به صورت خیلی صریح گفته‌ایم حجم پولی که هم‌اکنون صرف مهمات می‌کنیم هر چند چشمگیر است تهدیدات پیش روی ما در همه حوزه‌ها را رفع نمی‌کند.»

تلگراف گزارش کرد راب مگوون این ارزیابی را تایید کرده است که «ارتش انگلیس نخواهد توانست در یک جنگ داغ تمام عیار با ولادیمیر پوتین برای بیش از ۲ ماه بجنگد چون مهمات و ذخایر تجهیزات لازم برای انجام این کار را در اختیار ندارد.»

وزیر دفاع انگلیس گفت انگلیس چنین جنگی را در کنار متحدانش در ائتلاف ناتو انجام خواهد داد و به این ترتیب این متحدان مجموعا قدرت تسلیحاتی بیشتر از روسیه خواهند داشت.

شاپس مدعی شد در قبال این صحبت که انگلیس منحصرا برای جنگ با روسیه آماده نیست «درک این موضوع مهم است که چون ما در ناتو هستیم و بند پنجم اساسنامه (بند دفاع دسته جمعی ناتو) وجود دارد ما هرگز در چنین وضعیتی قرار نخواهیم گرفت.»

تحقیقات اخیر کمیته دفاعی مجلس عوام انگلیس مشخص کرد نیروهای نظامی این کشور «تحت فشار فزاینده» هستند و برای جنگ با روسیه آمادگی ندارند.

در گزارش مربوط به این تحقیقات تصریح شد دولت لندن بدون اصلاحات فوری به منظور رفع بحران استخدام نیرو «هرگز به آمادگی استراتژیک یا رزمی دست نخواهد یافت» و همچنین لازم است که ذخایر سلاح‌ها و مهمات ارتش انگلیس به شکلی چشمگیر افزایش یابند.

۳۱۱۳۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888743

دیگر خبرها

  • سلوان مومیکا از سوئد به نروژ می‌رود
  • اعتراف بزرگ انگلیس در جنگ با روسیه
  • موضع گیری جدید پوتین درباره جنگ با ناتو
  • پوتین: ادعای جنگ روسیه با ناتو مزخرف است
  • سفر قریب‌الوقوع بلینکن به سه کشور اروپایی
  • وزیر خارجه آمریکا هفته آینده به سه کشور اروپایی سفر می‌کند
  • ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از ۲ ماه دوام نمی‌آوریم
  • درخواست سازمان نظام پزشکی از سازمان جهانی بهداشت برای لغو عضویت رژیم صهیونیستی
  • ۲ عضو جدید ناتو خواستار تحریم‌های بیشتر علیه روسیه شدند
  • کدام کشور قوی‌ترین پاسپورت دنیا را دارد؟