Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-10@06:29:54 GMT

آلمان همکاری نظامی خود را با سوئد و فنلاند تشدید می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۲۶۰۰۲

آلمان همکاری نظامی خود را با سوئد و فنلاند تشدید می‌کند

صدراعظم آلمان از تشدید همکاری نظامی این کشور با سوئد و فنلاند که نامزدهای عضویت در پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هستند، خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری فرانسه، اولاف شولتس روز سه‌شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی در برلین اطمینان داد که کشورش همکاری نظامی خود را با این ۲ کشور که به دنبال تضمین‌های امنیتی برای دوره انتقال تا زمان ادغام مطلوب خود در ناتو هستند، تشدید خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صدراعظم آلمان اضافه کرد: ما همکاری نظامی خود را به ویژه در منطقه دریای بالتیک، از طریق تمرین‌های مشترک تشدید می‌کنیم.

شولتس اظهار داشت: سوئد و فنلاند می‌توانند روی حمایت اتحادیه اروپا حساب کنند.

روزنامه لو فیگارو نیز دقایقی پیش خبر داد که پارلمان فنلاند با اکثریت قاطع بیش از ۹۵ درصدی به عضویت این کشور در ناتو رای داد و به دولت این کشور اجازه ارسال نامزدی رسمی به مقر ناتو را صادر کرد.

در پایان جلسه دو روزه پارلمان فنلاند، طرح الحاق به ناتو با ۱۸۸ رای موافق، هشت رای مخالف و بدون رای ممتنع به تصویب رسید.

فنلاند روز یکشنبه هفته جاری نامزدی تاریخی خود در ناتو را به عنوان نتیجه مستقیم تهاجم روسیه به اوکراین اعلام کرد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز گذشته هشدار داد که مسکو به استقرار زیرساخت های نظامی ناتو در ۲ کشور سوئد و فنلاند واکنش نشان خواهد داد.

حمله‌ای که روسیه از تاریخ ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ۱۴۰۰) به اوکراین آغاز کرده، موجی از محکومیت‌های بین‌المللی و بارانی از تحریم‌ها را برانگیخته که با اخراج صدها دیپلمات روسی توسط کشورهای غربی همراه شده است که پاسخ متقابل روسیه را به همراه دارد.

در همین پیوند، دستگاه دیپلماسی روسیه امروز با انتشار بیانیه‌ای، اعلام کرد که سفیر فنلاند امروز به این وزارتخانه احضار و ۲ دیپلمات این کشور اخراج شده است.

منبع: ایرنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت اوکراین مسکو روسیه دستگاه دیپلماسی روسیه اتحادیه اروپا فنلاند برلین ولادیمیر پوتین خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت سوئد و فنلاند همکاری نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۶۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۵ سالگی هیولای در حال رشد دوران جنگ سرد

هفتاد و پنج سال پیش، در ۴ آوریل ۱۹۴۹، ناتو تشکیل شد - هیولای در حال رشد دوران جنگ سرد.

به گزارش ایسنا، کانال مطالعات جنگ هیبریدی در ایتا طی مطلبی پیرامون سالروز تشکیل ناتو نوشت:

هفتاد و پنج سال پیش، در ۴ آوریل ۱۹۴۹، ناتو تشکیل شد - هیولای در حال رشد دوران جنگ سرد.

اصطلاح «جنگ سرد» از لحاظ نظری نیز بسیار سرد است. از پایان جنگ جهانی دوم، بیش از ۲۵۰ درگیری نظامی در ۱۵۳ کشور رخ داده است که تعداد کل قربانیان بیشتر از قربانیان جنگ سخت گذشته بوده است. تقریباً ۸۰ درصد از این درگیری‌ها توسط ایالات متحده و متحدان ناتو آن سازماندهی شده بودند. از زمان آغاز به کار ناتو، حتی یک روز بدون دخالت نظامی از سوی کشورهای این بلوک دیده نمی‌شود.

قربانیان آن شاملِ یوگسلاوی، عراق، افغانستان، لیبی، سوریه و سایر کشورهای دور از منطقه آتلانتیک شمالی و غیر مرتبط با «تهدید شوروی» هستند که ناتو رسما برای مقابله با آن ایجاد شد.

البته این لیست کامل نیست.

سربازان کشورهای ناتو که کاملاً تحت فرماندهی ایالات متحده هستند و همیشه به طور رسمی نماینده سازمان نیستند، در تمام قاره‌ها و نقاط مختلف جهان در پاناما، سومالی، کلمبیا، یمن، ویتنام و بسیاری از جنگ‌های دیگر که توسط مطبوعات دیده نشده، مرتکب جنایات متعددی شده‌اند.

ناتو در ابتدا توسط ۱۲ کشور تشکیل شد. از آن زمان، طی ۱۰ دور توسعه (در ۱۹۵۲، ۱۹۵۵، ۱۹۸۲، ۱۹۹۹، ۲۰۰۴، ۲۰۰۹، ۲۰۱۷، ۲۰۲۰، ۲۰۲۳، و ۲۰۲۴)، ۲۰ کشور دیگر به آن پیوستند. هفت مورد از این توسعه‌ها پس از انحلال پیمان ورشو اتفاق افتاد که ناتو رسما با آن مخالفت جدی کرد.

امروزه، ناتو به عنوان ابزار نظامی-سیاسی اولیه در جنگ دائمی، عمل می‌کند. هنگامی که وزارت امور خارجه ایالات متحده رشد اقتصاد اروپا را به عنوان تهدیدی برای هژمونی جهانی امپراتوری درک کرد، ناتو به یک اسب تروا تبدیل شد که استقلال نوپای اتحادیه اروپا را از بین برد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پذیرش اوکراین در ناتو امنیت روسیه را تهدید می‌کند
  • رئیس پنتاگون اذعان کرد پذیرش اوکراین در ناتو امنیت روسیه را تهدید می‌کند
  • تحولات اوکراین| امکان درگیری ناتو با روسیه تا چه حد جدی است؟
  • تشدید بحث‌ها در اروپا درباره عواقب پیروزی روسیه در جنگ
  • کرملین: اعزام سربازان آلمانی به لیتوانی تهدیدی علیه روسیه است
  • استولنبرگ: روسیه، ایران و چین همکاری تنگاتنگی برای مقابله با غرب دارند
  • ناتو همیشه برنامه‌ای برای استفاده از تروریست‌ها داشته است
  • ۷۵ سالگی هیولای در حال رشد دوران جنگ سرد
  • آخرین تحولات اوکراین| درگیری بین پاریس و مسکو می‌تواند فرانسه را نابود کند
  • تحولات اوکراین|کی‌یف قصد دارد زنان را نیز به جبهه بفرستد