Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-16@18:31:27 GMT

سهامداران پتروشیمی پارس بخوانند

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۲۶۰۰۷

سهامداران پتروشیمی پارس بخوانند

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، بازار سرمایه امروز در مسیر صعودی آغاز به کار کرد و با رشد ۱.۴ درصدی شاخص‌کل به پایان رسید، این شاخص تا محدوده یک میلیون و ۶۰۶ هزار واحد پیشروی کرد و محدوده روانی ۱ و ۶۰۰ را پس از مدت‌ها بازپس گرفت.  

در بازار امروز شاهد بازگشایی نماد پارس پس از مجمع افزایش سرمایه با ۲۵ درصد مثبت بودیم و این نماد، به‌ تنهایی هفت هزار واحد تاثیر مثبت را روی شاخص ثبت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت پتروشیمی پارس که از انتهای سال قبل به دلیل تشکیل مجمع عمومی در خصوص افزایش سرمایه ممنوع متوقف بود امروز، پس از حدود دوماه بازگشایی شد.

ثبت افزایش سرمایه ۷۸۳۴ درصدی پارس

بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق العاده مورخ ۱۴۰۰/۱۲/۲۳ افزایش سرمایۀ شرکت پتروشیمی پارس از مبلغ ۶،۰۰۰،۰۰۰ میلیون ریال به‌مبلغ ۴۷۶،۰۴۹،۰۷۶ میلیون ریال (از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها مبلغ ۴۷۰۰۴۹۰۷۶ میلیون ریال) در تاریخ ۱۴۰۱/۰۲/۱۰ در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است.

بازگشایی پارس بدون محدودیت نوسان قیمت

این نماد بعد از ماه‌ها توقف ( ۲۱ اسفند۱۴۰۰) طبق اطلاعیه منتشر شده امروز ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱پس از برگزاری مجمع عمومی فوق العاده مبنی بر تصویب افزایش سرمایه بدون محدودیت نوسان قیمت با استفاده از مکانیزم حراج بازگشایی شد.

امروز با بازگشایی پارس پس از برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده و افزایش سرمایه، قیمت سهام این نماد  افزایش یافت و با رشد ۲۶.۸۶ درصدی و با قیمت ۲۸۲۹ ریال معاملات امروز را به اتمام رساند، این نماد به تنهایی ۷ هزار و ۱۷۱ واحد شاخص کل را بالا کشید و بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل بورس گذاشت؛  همچنین پارس جزو نماد‌ها با بیشترین ارزش معاملات و بیشترین حجم معاملات بود.

حقیقی‌ها امروز چقدر پارس خریدند؟

حقیقی‌ها ۳۷۴ میلیون و ۶۴۱ هزار برگ سهام (برابر با ۷۷.۴ درصد) پارس را خریدند و ۲۶۴ میلیون و ۴۷۲ هزار برگه سهم برابر با ۵۰.۹ درصد از سهام این نماد بورسی را فروختند.

حقوقی‌ها چقدر سهم خریدند؟

این در حالی است که سهامداران حقوقی تنها حدود ۱۰۹ میلیون و ۵۳ هزار برگه سهم (۲۲.۵ درصد) از سهام این نماد را خریدند و با فروش بیش از ۲۳۷ میلیون سهم برابر با ۴۹ درصد از سهام پارس بازار امروز را به اتمام رساندند.

سهام پارس ۷ هزار و ۶۰۳ مرتبه با حجم معاملاتی بیش از ۴۸۳ میلیون معامله شد.

   

منبع: تابناک

کلیدواژه: یارانه ارز 4200 تومانی آیت الله فاطمی نیا سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران پتروشیمی پارس نبض بورس پارس یارانه ارز 4200 تومانی آیت الله فاطمی نیا سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران افزایش سرمایه مجمع عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۶۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس ۱۰ هزار واحد مثبت شد

فرارو، شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز بازار سرمایه با افزایش ۱۰ هزار و ۱۴۰ واحدی به قله ۲ میلیون و ۲۰۶ هزار و ۹۰۷ واحدی رسید و پس از اینکه ۲ روز روند بازار در هفته جاری، نزولی بود بالاخره، ورق بازار برگشت.

به گزارش فرارو، در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل هم‌وزن بورس، نیز با افزایش ۲ هزار و ۴۵۸ واحدی در ارتفاع ۷۲۶ هزار واحدی قرار گرفت.

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، ارزش بورس تهران به ۷۶ همت و ۵۰۷ میلیارد تومان رسید و تعداد ۱۶۰ هزار و ۹۴۰ معامله مورد دادوستد قرار گرفت.

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، نماد‌های فملی، فولاد، فارس، وبملت، وامید، نوری و شستا بیشترین تاثیر بر رشد شاخص کل بورس تهران، داشتند.

شاخص کل فرابورس ایران در پایان معاملات امروز بازار سرمایه با رشد ۶۳ واحدی در ارتفاع ۲۴ هزار و ۷۰۸ واحدی قرار گرفت؛ ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به ۱۳ همت و ۶۹۰ میلیارد تومان رسید و تعداد ۸۷ هزار و ۴۶۱ معامله مورد دادوستد قرار گرفت.

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، نماد‌های هرمز، شگویا، وسپهر، زاگرس و خاور بیشترین تاثیر بر رشد و نماد‌های آریا و بپاس بیشترین تاثیر بر ریزش شاخص کل فرابورس ایران، داشتند.

دیگر خبرها

  • سهامداران بخوانند/ این تصمیم درباره دامنه نوسان تمدید شد
  • افت ۴۹۹۹ واحدی شاخص بورس +نقشه
  • گزارش روزانه بورس ۲۸ فروردین/ بازار سرمایه در تردید
  • شاخص بورس در سطح دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحد ماند
  • شاخص بورس سطح دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحد را پس گرفت
  • بورس ۱۰ هزار واحد مثبت شد
  • سود ۲۰۰ درصدی به سهامداران این نماد بورسی رسید!
  • کاهش بیش از ۱۱ هزار واحدی شاخص کل بورس/تغییر دامنه نوسان اقدامی موثر بود؟
  • شیب ریزش شاخص بورس کند شد
  • بورس ریخت؛ سهامداران همچنان ناامید هستند