Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-19@03:28:46 GMT

بازدید از موزه‌ها چهارشنبه رایگان است

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۲۶۰۱۴

بازدید از موزه‌های تحت پوشش وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، در روز چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی موزه‌ها، رایگان است.   به‌گزارش فارس، اداره کل روابط‌‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام کرد: به مناسبت روز جهانی موزه و آغاز هفته میراث‌فرهنگی، روز چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ماه بازدید از موزه‌ها، مجموعه‌های تاریخی و فرهنگی و بناها و محوطه‌های تاریخی تحت پوشش این وزارتخانه رایگان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  برنامه‌های گرامی‌داشت هفته میراث‌فرهنگی و روز جهانی موزه‌ها از امروز سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت آغاز شده و تا یک هفته ادامه دارد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: میراث فرهنگی موزه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۶۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید بیش از ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از پایگاه‌های میراث ملی و جهانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مدیرکل امور پایگاه‌های میراث ملی و جهانی در نشست خبری ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر که در سالن فجر وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد، با بیان اینکه در ایام نوروز ۱۴۰۳ در ۲۱۲ ابنیه تاریخی، پایگاه‌های ملی، جهانی و موزه‌ها میزبان مسافران بوده‌ایم، گفت: آمارها را در ۲ بازه زمانی احصا کرده‌ایم و معنی دار است. بازه اول از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تا ۱۲ فروردین ماه ۱۴۰۳بوده که ۵ میلیون و سه هزارو ۸۴۰ نفر در این زمان از اماکن بازدید کرده‌اند. همچنین از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تا ۲۴ فرودین ماه ۱۴۰۳ این آمار به ۷ میلیون و ۷۶۰ هزار و ۲۱۶ نفر افزایش پیدا کرده است.

رضا سامه، به برپایی نوروزگاه و ارائه محصولات صنایع‌دستی در ۷۳ پایگاه ملی و جهانی و برگزاری ۳۰۰ رویداد اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به فراهم کردن امکان تخفیف و بازدید رایگان از سوی معاونت میراث‌فرهنگی بیش از ۶۰۰ هزار نفر به‌صورت رایگان از این اماکن بازدید کرده‌اند.

او تصریح کرد: در برخی اماکن عمومی به سبب این که امکان بلیت فروشی وجود ندارد آمار می‌تواند افزایش پیدا کند.

مدیرکل امور پایگاه‌های میراث ملی و جهانی به مشارکت حداکثری راهنمایان گردشگری افتخاری اشاره نمود و و از همکاری گسترده جوامع محلی و مشارکت مردم نیز سپاسگزاری کرد.

دیگر خبرها

  • بازدید از اماکن و محوطه‌های تاریخی شاخص استان رایگان است
  • بازدید از آثار تاریخی زنجان به مناسبت روز جهانی بناها رایگان است
  • بازدید از اماکن تاریخی فارس، امروز رایگان است
  • بنا‌های تاریخی قوت گردشگری گیلان است
  • بازدید رایگان از محوطه‌های تاریخی و موزه‌ها
  • بازدید از بنا‌های تاریخی اصفهان، امروز رایگان است
  • بازدید از بناهای تاریخی کردستان روز پنجشنبه رایگان است
  • فردا بازدید از تمامی اماکن تاریخی استان فارس رایگان است
  • بازدید بیش از ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از پایگاه‌های میراث ملی و جهانی
  • بازدید از آرامگاه سعدی در اول اردیبهشت‌ماه رایگان شد