Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک رسانه عبری زبان از آغاز بررسی پرونده‌های فساد اویگدور لیبرمن از شخصیت‌های بارز رژیم صهیونیستی و رهبر حزب یسرائیل بیتنو خبر داد.

به گزارش مشرق، پایگاه خبری روتر نت با استناد به تویت‌های شخصیت‌های مختلف مطلع نوشت: با استناد به اطلاعات جدید رسیده، درخواست گشوده شدن مجدد پرونده جرایم وی مجددا در دفتر دادستانی کل جهت بررسی مجدد تقدیم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جاشوا لستر پژوهشگر اندیشکده دایان در این رابطه به نقل از یکی از بازپرسان ارشد اسرائیلی گفت: بعد از رسیدن اطلاعات جدیدی در رابطه با دستش داشتن وزیر لیبرمن در جنایات و بزه‌هایی که قبلا در مورد آن مورد بازجویی قرار گرفته بود از دادستانی کل درخواست کردیم تحقیقات علیه وی از سر گرفته شود، زیرا اطلاعات جدید و متواتری در این رابطه به دستمان رسیده است.

برخی از کاربران هم در واکنش به احتمال عدم پذیرش مفتوح شدن مجدد این پرونده توسط دادستانی هم گفتند، واقعا فرد باید کور باشد که این رسوایی‌ها را نبیند.

برخی دیگر از کاربران هم زد و بند وی با دادستانی را با توجه به موقعیتش در کابینه دلیل این نادیده گرفته شدن اعلام کردند.

گفتنی است بسیاری از مسئولین برجسته رژیم صهیونیستی عمر سیاسی خود را بر اثر افشای یک یا چند رسوایی اخلاقی و مالی به پایان رسانده و شماری از آنها همچنان به دلیل آن در زندان به سر می‌برند.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت لیبرمن رژیم صهیونیستی خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۶۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاسوسی گسترده دولت لهستان با نرم افزار اسرائیلی


به گزارش تابناک به نقل از هفته نامه "اشپیگل"، دفتر دادستانی عمومی لهستان ابراز اطمینان کرد که از سال 2017 تا 2023، دولت وقت لهستان به رهبری حزب حاکم وقت قانون و عدالت 578 نفر را با استفاده از نرم افزار جاسوسی اسرائیلی پگاسوس از جمله سیاستمداران برجسته از رده‌های خود را هدف جاسوسی و نظارت قرار داده است.

این یک افشاگری وخیم و انفجاری محسوب می شود. گفته می‌شود که دولت محافظه‌کار ملی سابق لهستان از حزب قانون و عدالت که اکنون با رای‌گیری در جناح اپوزیسیون قرار گرفته است با استفاده از نرم‌افزار جاسوسی اسرائیلی پگاسوس از صدها نفر جاسوسی کرده است. در سال های 2017 تا 2023، همانطور که دفتر دادستانی کل ورشو در گزارشی برای پارلمان که روز سه شنبه منتشر شد آورده است از این نرم افزار برای نظارت بر 578 نفر استفاده شد.

یک کمیته تحقیق پارلمانی در لهستان در حال حاضر در حال بررسی این موضوع است که آیا دولت حزب حاکم قانون و عدالت که تا دسامبر بر سر کار بود، از پگاسوس برای جاسوسی از مخالفان سیاسی استفاده کرده است یا خیر. یاروسلاو کاچینسکی، رهبر حزب قانون و عدالت در آن زمان اتهامات جاسوسی را رد کرده بود. بر اساس گزارش‌های رسانه‌های لهستانی، اکنون حتی نشانه‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد دولت PiS همچنین از این نرم‌افزار برای نظارت بر سیاستمداران برجسته از رده‌های خود استفاده کرده است.

هفته گذشته، "آدام بودنار"، وزیر دادگستری لهستان اعلام کرد که 31 نفر که هدف حملات پگاسوس قرار گرفتند، احضاریه ای از دادستانی عمومی برای شهادت به عنوان شاهد دریافت خواهند کرد.

"کریستوف بریزا"، نماینده پارلمان اروپا بعداً اعلام کرد که چنین احضاری را دریافت کرده است. بریزا متعلق به ائتلاف شهروندان لیبرال محافظه کار دونالد تاسک است. او قبل از انتخابات پارلمانی 2019، کمپین انتخاباتی حزب خود را که در آن زمان بخشی از اپوزیسیون بود، مدیریت می کرد. بر اساس گزارش رسانه های لهستانی، علاوه بر بریزا، دادستانی که از اصلاحات قضایی دولت PiS انتقاد کرده بود و رومن گیرتیچ، وکیل برجسته مخالف نیز با پگاسوس جاسوسی شدند.

روزنامه‌نگاران، سازمان‌های حقوق بشر و کارشناسان پزشکی قانونی داده‌ها برای اولین بار در ژوئیه 2021 درباره این نرم افزار جاسوسی اسرائیلی گزارش دادند. در سرتاسر جهان، به‌ویژه دولت‌های مستبد از این نرم‌افزار نظارتی در مقیاس وسیع علیه منتقدان، چهره‌های مخالف و روزنامه‌نگاران استفاده کرده بودند. پگاسوس از آسیب‌پذیری‌های امنیتی گوشی‌های هوشمند برای دسترسی گسترده به داده‌ها سوء استفاده می‌کند. همچنین امکان گوش دادن به مکالمات وجود دارد.

دونالد تاسک، نخست وزیر لهستان هم چندی پیش گفته بود: اسنادی در دست من است که متأسفانه 100 استفاده غیرقانونی پگاسوس از اسناد و اطلاعات محرمانه را تأیید می‌کند، متأسفانه لیست قربانیان این اقدامات بسیار طولانی است.

«پگاسوس» برنامه‌ای است که توسط شرکت اسرائیلی NSO Group Technologies ساخته شده است. این برنامه ابزاری ارزشمند برای سازمان‌های اطلاعاتی به حساب می‌آمد چرا که می‌توانست از راه دور بر روی گوشی هوشمند شخصی که هدف جاسوسی قرار می‌گرفت نصب شود.

دیگر خبرها

  • پست اینستاگرامی عجیب مادر امیر تتلو ؛ شکر که درهای به ظاهر ناگشودنی بر روی تتلو گشوده شد (عکس)
  • شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های میراث‌فرهنگی در سیستان و بلوچستان تشکیل می‌شود
  • تشکیل شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های میراث‌فرهنگی در سیستان و بلوچستان
  • امکان ثبت نام مجدد در آزمون استخدامی ویژه افراد دارای معلولیت
  • امکان ثبت‌نام مجدد در آزمون استخدامی افراد دارای معلولیت
  • واکنش صهیونیست‌ها به عملیات وعده صادق چه خواهد بود؟
  • اسرائیل تایمز: سازمان اطلاعات اسرائیل پس از شکست هفت اکتبر، مجدد متحمل شکست شد
  • جاسوسی گسترده دولت لهستان با نرم افزار اسرائیلی
  • اعتراف لیبرمن: بدون رادارهای آمریکایی و اطلاعات آنها، مقابله با حمله ایران ممکن نبود
  • لیبرمن: در ارزیابی حمله ایران اشتباه کردیم