Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@20:55:51 GMT

رفع تصرف ۱۶ هزار متر زمین دولتی در سیرجان

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۲۶۱۵۵

رفع تصرف ۱۶ هزار متر زمین دولتی در سیرجان

 سرهنگ مرتضی امیرسبتکی گفت: مأموران دایره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی سیرجان در پی دریافت گزارشاتی مبنی بر تصرف بخشی از زمین‌های بنیاد مسکن در محدوده یکی از روستا‌های حاشیه شهر سیرجان به همراه نماینده بنیاد مسکن از این محل بازدید کردند که با بررسی‌های بعدی مشخص شد افرادی اقدام به تصرف غیرقانونی بیش از ۱۶ هزار و نهصد و پنجاه متر مربع زمین دولتی کرده و با احداث بنا و حصار کشی، قصد فروش بخشی از این زمین‌ها را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده انتظامی شهرستان سیرجان گفت: در این رابطه با پی جویی‌های پلیس، ۱۵ متهم دخیل در این تصرفات غیرقانونی شناسایی و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند .

او می گوید: در ادامه این اراضی که کارشناسان ارزش آن‌ها را بیش از ۱۰ میلیارد ریال برآورد کردند، رفع تصرف و به بنیاد مسکن بازگردانده شدند.

او با اشاره به ادامه پیگیری‌های پلیس در رابطه با کشف برخی موارد مشابه در حوزه این شهرستان از شهروندان خواست قبل از خرید هر گونه زمین در محدوده و یا در حاشیه شهر و مناطق روستایی از طریق بنیاد مسکن، اداره راه و شهرسازی، منابع طبیعی و دیگر نهاد‌های مربوطه استعلام‌های لازم را به عمل آورند و موارد خاص یا مشکوک در رابطه با تصرف و خرید و فروش غیر قانونی هرگونه زمین را به پلیس گزارش کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مراجع قضایی غیرقانونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۶۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تعرض از ۱۷۷ هکتار زمین دولتی در سراسر کشور

به گزارش خبرگزار مهر، ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، گفت: در مورد اجرای احکام قطعی نیز در فروردین ماه امسال، ۲۱ مورد حکم قطعی به مساحت ۵۴ هکتار در کل کشور اجرا شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به نقش مؤثر یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در مبارزه با زمین‌خواری در کشور، افزود: نیروهای یگان حفاظت در همه استان‌های کشور و به صورت شبانه‌روزی در حال حفاظت از اراضی دولتی هستند و عملکرد این نیروها بیشتر جنبه پیشگیرانه دارد.

کد خبر 6087709 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • رفع تعرض از ۱۷۷ هکتار زمین دولتی
  • رفع تعرض از ۱۷۷ هکتار زمین دولتی در سراسر کشور
  • آزادسازی اراضی دولتی به ارزش ۱۲۰۰ میلیارد در کرمان
  • رفع تصرف اراضی دولتی کرمان
  • آزادسازی اراضی دولتی به ارزش هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در کرمان
  • آزادسازي اراضي دولتی به ارزش هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در کرمان
  • هشدار پلیس فتا در رابطه با پیامک‌های طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی و ابلاغ دولتی
  • رفع تصرف ۱۱ هزار و ۶۹۷ متر مربع زمین ملی استان
  • تکمیل طرح‌های مسکن در تنگستان تسریع شود
  • رفع تصرف زمین‌های دولتی در شهرستان لاهیجان