Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- پس از بارها ثبت روزهای بدون بستری کرونایی در استان سمنان، روز گذشته چهار بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در این استان شناسایی شدند که یک نفر از این تعداد بستری شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، آن‌گونه که ستاد مقابله با کرونای استان سمنان اعلام کرد؛ روز گذشته 62 نفر با علائم مشکوک تنفسی به‌منظور انجام تست کووید 19 به مراکز غربالگری کرونا در این استان مراجعه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از میان این تعداد تست، نتیجه آزمایش 4 مراجعه‌کننده مثبت شده و به‌عنوان مبتلای قطعی به کرونا در آمار استان سمنان ثبت شدند.

سه نفر از این تعداد مربوط به شهرستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سمناندرباره آخرین آمار شیوع بیماری کرونا ویروس اظهار داشت: با احتساب سه بیمار جدید شناسایی‌شده در شبانه‌روز گذشته، از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون 60 هزار و 402 مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR درمجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی‌شده‌اند.

کامران قدس با اشاره به بستری یک بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌ افزود: بدین ترتیب، مجموع بیماران بستری‌شده در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه که از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا ویروس به 11 هزار و 766 نفر رسیده و چند روزی که در این عدد ثابت مانده بود؛ به عدد 11 هزار و 767 نفر افزایش یافت و با احتساب 2 بیمار سرپایی شناسایی‌شده مبتلا به کرونا در شبانه‌روز گذشته، درمجموع 48 هزار و 635 بیمار نیز به‌صورت سرپایی شناسایی شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ادامه داد: خوشبختانه کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید 19 از ابتدای بروز و شیوع بیماری در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه به 10 هزار و 551 نفر رسید.

در تازه‌ترین رنگ‌بندی کرونایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در استان سمنان، شهرستان‌های سرخه، آرادان، میامی، مهدی‌شهر و دامغان زرد و شهرستان‌های شاهرود، گرمسار و سمنان آبی کرونایی شدند .

شمار بستری‌شدگان کرونایی در استان گیلان به 73 نفر کاهش یافتفخری: در چین برخلاف تمام دنیا کرونا باعث لغو مسابقات شدآمار کرونا در ایران| فوت 4 نفر در شبانه‌روز گذشته

هیچ شهرستانی از استان سمنان اکنون وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی ندارد .

انتهای پیام/363/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان بیماری کرونا شیوع بیماری روز گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۶۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده هزار و ۱۰۰ بیمار هموفیلی اصفهان از فرآورده‌های خونی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛مدیرکل انتقال خون اصفهان با گرامیداشت ۲۸ فروردین «روز جهانی هموفیلی» گفت: در اصفهان بیش از  هزار و ۱۰۰ بیمار هموفیلی وجود دارد که بدلیل نقص ژنتیک دارای کمبود فاکتور‌های انعقادی موسوم به «۸ و ۹» که علت اصلی خونریزی بالینی در آنهاست، مواجهند.


کیان دهراب پور افزود: سال گذشته ۱۵ هزار و ۵۵ واحد فرآورده رسوب «کرایو» از سازمان انتقال خون به مراکز درمانی استان ارسال شد که ۶ هزار و ۷۸۷ واحد (۴۵درصد) آن در مرکز آموزشی درمانی سیدالشهدا (ع) برای درمان بیماران هموفیلی نوع A (کمبود فاکتور۸) به مصرف رسید و سایر فاکتور‌های موجود در این فراورده اعم از «ون ویلیبراند»، «فیبرینوژن»»فاکتور ۹» و... برای دیگر بیماری‌ها استفاده شد.


وی گفت: همچنین سال گذشته ۴۳ هزار و ۶۶۰ واحد «FFP» (پلاسما) به مراکز درمانی استان ارسال شد که از این تعداد ۲ هزار و ۵۸۴ واحد (۶ درصد) در بیمارستان سیدالشهدا (ع) برای درمان بیماران مبتلا به اختلالات کمبود فاکتور‌های انعقادی به مصرف رسید.


هموفیلی نوعی بیماری خونریزی ارثی است که در آن فرد، فاقد پروتئینی به نام «فاکتور‌های لخته شدن» یا دارای مقدار کمی از آن است که بر به همین دلیل خون فرد مبتلا به این بیماری بدرستی لخته نمی‌شود.

دیگر خبرها

  • شناسایی ۹۱۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در فارس
  • شناسایی ۱۳۰۰۰ بیمار مبتلا به هموفیلی در ایران
  • ‌شناسایی ۹۱۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در فارس
  • مبتلایان به دیابت در نیشابور ۳ برابر شد
  • سه برابر شدن مبتلایان به دیابت در نیشابور
  • شناسایی حدود۱۲ هزار بیمار مبتلا به دیابت و فشار خون درنیشابور
  • خدمات درمانی به ۱۹۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در کرمانشاه ارائه می‌شود
  • استفاده هزار و ۱۰۰ بیمار هموفیلی اصفهان از فرآورده‌های خونی
  • شناسایی ۱۲ مورد بیماری «کیست هیداتید» در کهگیلویه و بویراحمد
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز