Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-18@10:56:26 GMT

سیزدهمین سالگرد سفر رهبری به کردستان گرامی داشته شد

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۲۶۴۶۰

سیزدهمین سالگرد سفر رهبری به کردستان گرامی داشته شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، نماینده ولی فقیه در استان کردستان شامگاه امروز در مراسم گرامیداشت سالروز سفر رهبری به این استان که در مجتمع فجر سنندج برگزار شد، اظهار داشت: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری وفاداری مردم به نظام جمهوری اسلامی و پشتیبانی از نیروهای مجاهد از شاخص‌های  مردم استان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری تاکید داشتند که مردم منطقه کردنشین حق بزرگی بر گردن ما دارند، داشتن ایمان راسخ مردم به اسلام و ارادت آنها به اهل بیت پیامبر (ص) از ویژگی های بارز مردم استان کردستان عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به وجود خانقاه‌ها و مساجد و روحانیون اهل سنت در استان گفت:  مردمان این خطه اهل عرفان، تصوف و دینداری هستند و در این راه ایثار و فداکاری های زیادی کردند و تعداد زیادی از روحانیون به شهادت رسیدند.

حجت‌الاسلام پورذهبی افزود: تخریب و اعلام ناامیدی ثمره‌ای جز خسران و ضرر بدنبال ندارد.

وی تاکید کرد: کسانی که از پول‌های حرام ارتزاق می‌کنند و علیه نظام توطئه می‌کنند و موجب تشویش افکار عمومی جامعه می.شوند به نظام وفادار نیستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان مردم این استان را دوستدار و نظام نظام دانست و گفت: امید است خدمات دولت در مدت کوتاهی به منصه ظهور برسد.

آثار و برکات سفر رهبری در کردستان جاری و ساری است

استاندار کردستان هم سالروز سفر مقام معظم رهبری به استان در سال ۸۸ را یکی از شیرین‌ترین خاطرات مردم و تجلی وحدت، همدلی و ابراز عشق مردم به ولی امر مسلمین دانست.

اسماعیل زارعی‌کوشا با اشاره به اینکه خاطره شیرین سفر رهبری بسیار بی‌نظیر بوده و هیچ وقت از ذائقه مردم محو نخواهد شد تصریح کرد: آثار و برکات سفر مقام معظم رهبری در این استان ساری و جاری است.

وی برجسته کردن گنجینه‌های معنوی، پررنگ شدن نام علما، عرفا،ادبا و نویسندگان را نتایج مثبت سفر رهبری برشمرد و افزود: امروز ما موظفیم مخاطب فرامین و دستورات مقام معظم رهبری باشیم.

استاندار کردستان با بیان اینکه دولت رئیسی با رویکرد خدمت به مردم و فراهم کردن رضایتمندی مردم سرکار آمده و خود را سرباز مقام معظم رهبری می‌داند، تصریح کرد: من به عنوان استاندار کردستان میثاق می‌بندم که در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری و تعالی و پیشرفت همه جانبه استان با تمام قدرت تلاش کنم.

زارعی‌کوشا از تمام مدیران و استانداران قبلی و گروه‌های مردمی که در جهت اتمام پروژه‌ها و مصوبات مقام معظم رهبری تلاش کردند قدردانی کرد.

سفر رهبری به کردستان آثار و برکات زیادی بدنبال داشت

سرپرست فرمانداری سنندج نیز ضمن گرامیداشت سالروز سفر تاریخی مقام معظم رهبری به استان در سال۸۸، گفت: این سفر آثار و برکات زیادی در حوزه‌های مختلف فرهنگی، ورزشی، سلامت، عمرانی بدنبال داشته باشد.

حسن عسکری سالروز سفر مقام معظم به استان را نقطه عطفی در تاریخ استان دانست و گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری منشور وحدت، برادری میان مردم و اقوام و مذاهب مختلف است.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی به ویژه 5400 شهید استان کردستان با قدردانی از همه متولیان برگزاری این مراسم، با بیان اینکه نام‌گذاری کردستان به عنوان استان فرهنگی کشور توسط رهبر معظم انقلاب را نقطه عطفی دیگر خواند و افزود: فرمایشات شیرین مقام‌ معظم رهبری امروزه سرلوحه کار همه مردم و مدیران قرار گرفته و هیچ‌گاه فراموش نخواهد شد. 

عسکری بیان کرد: خیرات و برکات سفر رهبری در همه زمینه‌ها از جمله حوزه پزشکی، عمرانی، فرهنگی بسیار زیاد بوده و همچنان بعد از گذشت این همه سال ساری و جاری است.

مسولان در اداره جامعه از شیوه پیامبر اسلام (ص) الگوگیری کنند

امام جمعه سنندج نیز گفت: مسولان در اداره جامعه از شیوه پیامبر بزرگوار اسلام (ص) الگوگیری کنند‌.

فایق رستمی با اشاره به سالگرد سفر مقام معظم رهبری به استان، استقلال مردم از رهبر را بیانگر وطن دوستی، وحدت و تبعیت آنها از فرامین وی عنوان کرد.
وی سخنان تاریخی  و گهربار مقام معظم خط بطلانی بر سخنان دشمنان و اختلافات شیعه و سنی دانست. 
وی با بیان اینکه فساد یک نفر منجر به فساد جامعه می شود تصریح کرد: مسوولان در اداره جامعه باید مسولیت شناسی و روش پیامبر (ص) الگوگیری کنند.

وی با اشاره به اینکه در مکتب اسلام بر پیشرفت، توسعه و عمران و آبادانی زندگی مادی و معنوی تاکید شده است یادآور شد: خداوند به انسان‌ها سفارش کرده که در تمام ادوار تاریخ در پایه گذاری حکومت و اداره جامعه به سبک نظام اسلامی زندگی کنند.

به گفته ماموستا رستمی، در عرصه فعالیت‌های اقتصادی، تولیدی و صنعتی در راستای استفاده از ظرفیت‌ها و استعدادهای طبیعی و فرهنگی از علم روز بهره‌گیری شود.

توسعه بخش سلامت کردستان از برکات سفر مقام معظم رهبری است

معاون دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: سفر مقام معظم رهبری به استان در سال ۸۸ برکات زیادی در حوزه درمان داشته است.

 فتحی‌پور هم در این مراسم اظهار کرد: این سفر برکات زیادی در بخش های بهداشتی، درمانی و مدیریت بحران و پدافندی داشته است.

وی بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی سنندج را از مصوبات سفر مقام معظم رهبری دانست و گفت: این بیمارستان با هزینه‌ای نزدیک به ۱۶۲ هزار میلیون ریال در مساحت ۶۱ هزار مترمربع و در ۱۰ طبقه به بهره‌برداری رسیده است.

به گفته فتحی‌پور، این بیمارستان شامل بخش‌های تخصصی چشم، ارتوپدی، اورولوژی، پیوند کلیه، تخصصی و فوق تخصصی جراحی عمومی ، جراحی مغز و اعصاب، بیماری های داخلی، فوق تخصص سوختگی، فک و صورت، حلق و بینی است.

فتحی‌پور احداث ۳۲ خانه بهداشت  و ۲۳ درمانگاه شهری و روستایی را از دیگر مصوبات سفر مقام معظم رهبری عنوان کرد.

به گفته وی، در بحث مدیریت بحران و پدافندی بیمارستان سیار ۵۰ تختخوابی  شهید ماموستا شیخ‌الاسلام با هزینه ۱۵ میلیارد ریال در سال ۸۸ احداث  و در سال ۹۲ به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: این مرکز شامل پنج بخش اورژانس، زنان، داخلی، رادیولوژی، آزمایشگاه است که در شرایط بحران مورد استفاده قرار می گیرد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۸۵

منبع: فارس

کلیدواژه: مصوبات سفر رهبری به کردستان مقام معظم رهبری به استان سفر مقام معظم رهبری استان کردستان آثار و برکات برکات زیادی اداره جامعه سالروز سفر برکات سفر سفر رهبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۶۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ویژه برنامه گرامی‌داشت سالگرد شهادت سید محمد حجازی درسردشت 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،معاون هماهنگ کننده سپاه سردشت در این مراسم گفت: داغی که بعد از شهادت شهید عزیز سپهبد سلیمانی فرمانده سپاه قدس دوباره دل مردم ایران را سوزاند شهادت سردار حجازی بود.

سرهنگ حسین اشرفی افزود: نقش‌آفرینی در تقویت حزب‌الله لبنان و جبهه مقاومت از درخشان‌ترین کارنامه این شهید بزرگوار است که موجب شد در سال‌های اخیر صهیونیست‌ها برنامه ترور وی را در دستور کار خود داشته باشند.

سرهنگ اشرفی افزود: از ویژگی‌های مهم این‌رسردار، مانند بقیه بزرگان سپاه، گمنامی ایشان بوده و دنبال گمنامی رفتند؛ ایشان از مصاحبه فراری بود تا جایی که همسایگان ایشان تا موقع شهادت نمی‌دانستند ایشان جانشین فرمانده قدس بوده اند.

او اظهار کرد: سردار حجازی دارای تفکر جهادی بود و در همه صحنه‌ها برای انقلاب تلاش کرد و زحمت کشید، وی سرداری شجاع بود و خستگی را خسته کرد. همان جملات که امیرمومنان در راستای عمار و یارانش فرمودند، مقام معظم رهبری با تاسف برای شهادت ایشان می‌فرماید که سرداران و امثال شهید محمد حجازی واقعا سرمایه‌های مهم ما هستند و باید با زندگی آنها آشنا بشویم.

دیگر خبرها

  • برگزاری ویژه برنامه گرامی‌داشت سالگرد شهادت سید محمد حجازی درسردشت 
  • دانشگاه آزاد قزوین حمایت قاطع خود را از این اقدام غرور آفرین سپاه اعلام می‌کند
  • بیش از ۶۰۰ مددجوی کرمانی مشمول عفو مقام معظم رهبری شدند
  • روایت دکتر مرندی از سال‌ها همراهی با مقام معظم رهبری ؛ ماجرای عبای سوغاتی چه بود؟
  • بیانیه امام جمعه اهل سنت سرسوره در پی حمله قهرمانانه موشکی جمهوری اسلامی به اسرائیل
  • عملیات «وعده صادق» نقطه عطف عبور از چالش‌ها است
  • دیدار صمیمانه اقشار مختلف اهل سنت با نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان
  • پدافند دشمن صهیونیستی برای مقابله با ایران موجب تمسخرشان شد
  • پدافند دشمن صهیونیستی برای مقابله با ایران موجب تمسخرشان شد/ ثابت شد قدرتشان پوشالی است
  • رونمایی از یادمان «نشان فداکاری مقام معظم رهبری به شهدای دانشگاه افسری امام علی (ع)»