Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-03-29@04:37:39 GMT

غرق شدن دومین کشتی در خلیج فارس/ 7 خدمه نجات پیدا کردند

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۲۶۴۶۷

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از غرق شدن دومین لنج باری گناوه‌ای در حوالی دیر خبر داد.   به گزارش فارس، محمد قاسمی معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر غروب امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در ساعت ۱۱ و ۱۵ دقیقه در اعلام اضطرار موتور لنجی باری حامل ۷ سرنشین به مرکز فرعی جستجو و نجات دریایی بندر دیر، مبنی بر آبگرفتگی و احتمال غرق در ۱۷ مایلی دیر در مسیر گناوه به دبی  پس از هماهنگی لازم شناور ناجی ۱۸ به موقعیت وقوع حادثه اعزام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی گفت: شناور ناجی ۱۸ در ساعت ۱۲ پس از رسیدن به موقعیت اعلام کرد شناور  دچار آبگرفتگی شده و احتمال نجات آن بوسیله یدک کش وجود دارد. برهمین اساس یدک کش نجف برای عملیات یدک‌کشی اعزام شد. ناجی ۱۸ در ساعت ۱۳ اعلام کرد موتورلنج غرق و تمام نفرات را نجات داده است.   معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر خاطر نشان کرد: پس از اتمام عملیات نجات، شناور‌های اعزامی به سمت پایگاه‌شان بازگشتند.    صبح امروز نیز یک فروند لنج باری در ۸ مایلی شرق جزیره خارک که از دبی عازم بندر گناوه بود به دلیل آب گرفتگی غرق شد که با اعزام به موقع مرکز فرعی جست‌وجو و نجات دریایی خارک ۶ خدمه شناور تجاری آن نجات یافتند.

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۶۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات مسافر از گل و لای خلیج گرگان

ایسنا/گلستان مسئول امور دریایی بنادر استان گلستان از نجات جان یک گردشگر که در گل و لای خلیج گرگان در شهرستان بندرگز گرفتار شده بود، خبر داد.

محمد میرنژاد در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه نخستین ساعت صبح امروز «سه شنبه هفتم فروردین ۱۴۰۳» یک نفر مسافر «مرد» با ورود به آب‌های خلیج گرگان در سواحل بندرگز، در گل و لای فرو رفت و در وضعیت اضطرار قرار گرفت، اظهار کرد: پس از وقوع این حادثه، تیم جستجو و نجات دریایی مستقر در اسکله بندرگز وارد عمل شد و این فرد را نجات داد.

وی با بیان اینکه این فرد اهل شهرستان همدان بود، ادامه داد: متأسفانه برخی از هموطنان نسبت به وضعیت جغرافیایی خلیج گرگان هیچ گونه آگاهی و اطلاعاتی ندارند و با ورود به آب آن دچار حادثه‌هایی از این دست می‌شوند که می‌تواند جان آنها را با خطر جدی مواجه کند.

مسئول امور دریایی بنادر استان گلستان با اشاره به اینکه همزمان با فرا رسیدن عید سعید باستانی و آغاز تعطیلات نوروزی، بسیاری از هموطنان دریای خزر، خلیج گرگان و جزیره آشوراده را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند، خاطرنشان کرد: برای همین منظور دو فروند شناور جستجو و نجات دریایی در اسکله‌های تفریحی بندرترکمن و بندرگز نیز برای امدادرسانی در حوادث مختلف مستقر شده اند.

وی با تأکید بر اینکه هموطنان ملزم به رعایت توصیه‌های ایمنی در بهره‌مندی از این موهبت‌های طبیعی هستند، افزود: تعداد ۲۲۰ ثوب جلیقه نجات و چهار ثوب حلقه نجات در راستای اشاعه فرهنگ ایمنی دریانوردی برای اسکله‌های بندرترکمن و بندرگز توزیع شده و اسکله‌های چوبی بندرگز و بندرترکمن نیز با هدف تأمین ایمنی مسافران ترمیم و بازسازی شده است.

میرنژاد با بیان اینکه آمار روزانه تردد مسافران از تعاونی‌های اسکله‌های بندرترکمن و بندرگز توسط واحد دریایی بنادر گلستان دریافت و اطلاع‌رسانی می‌شود، تصریح کرد: بنادر گلستان به شکلی جدی با فرماندهی پایگاه دریابانی جهت کنترل مسافر در اسکله‌های بندرگز و بندرترکمن نیز همکاری می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ◄ هفت خدمه لنج باری غرق شده در آب های اطراف جزیره قشم، نجات یافتند
  • نجات هفت خدمه لنج باری در آب‌های اطراف جزیره قشم
  • وزش باد با سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت در خلیج فارس، ۹ فروردین
  • ۳ گردشگر نوروزی از خطر غرق در آب‌های کنگان نجات پیدا کردند
  • ۳ گردشگرنوروزی درآب های بندرکنگان نجات یافتند
  • ارتفاع ۲.۵ متری موج خلیج فارس در سواحل استان بوشهر
  • نجات مسافر از گل و لای خلیج گرگان
  • امدادرسانی به ۲ خدمه بارج مسطح در آب‌های بوشهر انجام شد
  • ممنوعیت رفت و آمد مسافران به جزیره هرمز از امروز هفتم فروردین
  • ممنوعیت رفت و آمد مسافران به جزیره هرمز از امروز