Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد زیویار شامگاه سه شنبه در حاشیه شورای حفاظت از منابع آب لرستان در سخنانی اظهار داشت: تعیین تکلیف ایستگاه‌های پمپاژ آب سطح استان از مهمترین مسائل در راستای ساماندهی آنها است که به همین منظور باید کار گروهی تشکیل و به صورت کاملاً کارشناسی شده در این زمینه اقدام شود.

وی تصریح کرد: با توجه به کاهش نزولات آسمانی و کم‌آبی بی سابقه در سال جاری ضرورت دارد در رابطه با برداشت غیر قانونی و بدون مجوز آب، با متخلفان برخورد قانونی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار لرستان ادامه داد: فرمانداران نسبت به تشکیل کارگروهی برای تعیین تکلیف کشاورزان و مشخص کردن الگوی کشت با توجه به کمبود منابع آب، با همکاری دستگاه‌های اجرایی ذی ربط ظرف دو هفته اقدام کنند.

زیویار تاکید کرد: رعایت بندهای مصوب شورای حفاظت از منابع آب استان از مهمترین نکاتی است که باید با همکاری دستگاه‌های اجرایی و کشاورزان با لحاظ ضرورت حفاظت از منابع آب مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به گزارشات اعلام شده توسط دستگاه‌های اجرایی ذی ربط می‌توان گفت که وضعیت منابع آب در استان نسبت به سال‌های گذشته قابل مقایسه نیست و با توجه به کاهش شدید بارندگی‌ها، با کمبودهای بسیاری در این زمینه مواجه هستیم که همین موضوع ضرورت همکاری بین دستگاهی را برای استفاده صحیح از منابع موجود دو چندان می‌کند.

استاندار لرستان یادآور شد: سیاست گذاری ها توسط شورای حفاظت از منابع آب صرفاً برای استفاده از منابع موجود با هدف توزیع و تخصیص عادلانه در سطح استان است و هیچ‌گونه بنایی بر محدود کردن استفاده کنندگان وجود ندارد.

زیویار گفت: مصوبات بسیار خوبی در سفر اخیر رئیس جمهور به استان در بحث حفاظت از منابع آب دیده شده و تخصیص اعتبار مناسب در این راستا، نوید بخش اجرای زیرساخت‌ها و برنامه‌های کاربردی طی سال‌های آتی در استان است.

وی افزود: کمبود منابع آب موجب شده تا محدودیت‌هایی در زمینه اجرای برنامه‌ها در حوزه آب استان به وجود آید و باید در نظر داشت برای رفع این محدودیت‌ها به یک بازه زمانی بیش از ۳ الی ۴ ساله زمان نیاز است.

کد خبر 5492800

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری لرستان فرهاد زیویار مدیریت منابع آب بوشهر کرمانشاه هدفمندی یارانه ها احتکار گرد و غبار آلودگی هوا ویروس کرونا تنظیم بازار آمار کرونا کالاهای اساسی خطبه های نماز جمعه مشهد خراسان رضوی گرد و خاک حفاظت از منابع آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۶۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح جامع مدیریت دریاچه نمک قم در دوره پنج ساله

مدیرکل محیط زیست استان قم گفت: با تصویب برنامه جامع در ستاد ملی تالاب‌ها، بهبود وضعیت دریاچه نمک در دستور کار جدی قرار گرفته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، محمدحسین بازگیر اظهار داشت: با توجه به موقعیت جغرافیایی و تنوع اقلیمی استان قم در مرکز کشور، تهدیدات و فرصت های زیست محیطی در این خطه وجود دارد که نیازمند توجه هرچه بیشتر است. 

وی دریاچه نمک قم را یکی از تالاب‌ها و زیستگاههای ارزشمند در مرکز کشور دانست و افزود: متأسفانه به دلیل قطع حقابه ها و خشکسالی گسترده، اکوسیستم این منطقه به شدت شکننده شده است، اما خوشبختانه در حال حاضر با تصویب برنامه جامع در ستاد ملی تالاب‌ها، بهبود وضعیت دریاچه در دستور کار جدی قرار گرفته است. 

 مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: بر همین اساس مقرر شده است پروژه‌های اولویت دار طرح جامع مدیریت دریاچه نمک در یک کارگروه تخصصی با مسئولیت استاندار قم و عضویت استانداران حوضه آبخیز و دستگاه های مسئول، در یک دوره زمانی پنج ساله به اجرا گذاشته شود.

وی همچنین معضل پسماندها به ویژه رهاسازی پسماندهای صنعتی در مراتع و اراضی و حاشیه جاده‌ها را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: بر اساس قانون، متولی و مسؤول مدیریت پسماندهای عادی، صنعتی، کشاورزی، پزشکی و ویژه کاملا مشخص و تعیین شده است و امیدواریم به زودی با تصویب طرح جامع مدیریت پسماند در استان قم، گام‌های مثبت و مؤثری در جهت رفع این مشکل زیست محیطی برداشته شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ضرورت تغییر دیدگاه به بودجه بنیاد ملی نخبگان/ برنامه‌هایی برای نخبه‌های حوزوی داریم
  • جلوگیری از حفر چاه غیر مجاز در کهگیلویه/ لزوم صیانت از منابع آب
  • اجرای طرح جامع مدیریت دریاچه نمک قم در دوره پنج ساله
  • لزوم مدیریت علمی آب موجود در بستر دریاچه ارومیه
  • ضرورت توجه به مشکلات منابع انسانی به عنوان بزرگترین سرمایه شهرداری ارومیه
  •  اجرای طرح از رده خارج کردن خودرو‌های فرسوده در سال جاری
  • تکمیل تقاطع غیرهمسطح آذربایجان در دستور کار مدیریت شهری تبریز
  • بررسی مدیریت خشکسالی در شورای حفاظت از منابع آبی مازندران
  • ضرورت مشارکت مردمی برای اجرای آبخیزداری در ۹۰ میلیون هکتار
  • ضرورت نصب کنتورهای هوشمند چاه کشاورزی در کنترل و مدیریت بهره‌برداری از منابع آب