Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-25@17:02:43 GMT

کسری بودجه ترکیه به یک میلیارد دلار رسید

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۲۶۷۶۴

کسری بودجه ترکیه به یک میلیارد دلار رسید

وزارت خزانه‌داری و دارایی ترکیه اعلام کرد که تراز بودجه دولت ترکیه در دوره ژانویه تا آوریل ۱۹.۳۶ میلیارد لیره (۱.۳۷ میلیارد دلار) سالانه کسری داشته است.

به گزارش ایران اکونومیست، درآمدهای بودجه ترکیه با ۷۵ درصد افزایش سالانه به ۷۶۶.۶۴ میلیارد لیره در مدت مشابه رسیده است.

مخارج آن در چهار ماه اول نزدیک به ۷۸۶ میلیارد لیره رسید که ۸۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۹ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت. بدون احتساب سود پرداختی، تراز بودجه در دوره چهار ماهه ۸۴.۶ میلیارد لیره مازاد داشت.

درآمدهای مالیاتی در مجموع ۵۹۱.۴۴ میلیارد لیره، در حالی که سود پرداختی ۱۰۳.۹۷ میلیارد لیره در مدت مشابه بود.

دلار آمریکا در چهار ماه اول به‌طور متوسط ‌۱۴.۱۲ لیره و در آوریل ۱۴.۷۲ لیره معامله شد.

ترکیش نیوز گزارش کرد، تنها در ماه آوریل، تراز بودجه دولت مرکزی کسری ۵۰.۱۶ میلیارد لیره را به ثبت رساند که ۱۹۶ درصد رشد سالانه داشت. درآمدهای بودجه در ماه گذشته ۱۶۴.۱۱ میلیارد لیره بود که نسبت به سال گذشته ۷۵ درصد افزایش داشت. هزینه‌های بودجه ترکیه تقریبا دو برابر شده است و در ماه گذشته به ۲۱۴.۲۸ میلیارد لیره رسید.

بدون احتساب سود پرداختی، تراز بودجه دولت مرکزی در ماه آوریل کسری ۳۱ میلیارد لیره را ثبت کرد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: اقتصادی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: اقتصادی میلیارد لیره تراز بودجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۶۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنت ۸۷ دلار و ۲۴ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۴ سنت معادل ۰.۲۸ درصد افزایش به ۸۷ دلار و ۲۴ سنت رسید.

 به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از رویترز، قیمت نفت در معاملات امروز آسیا در روز سه‌شنبه تقریباً ثابت مانده است. سرمایه‌گذاران همچنان در حال بررسی خطر نگرانی‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه هستند.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۴ سنت معادل ۰.۲۸ درصد افزایش به ۸۷ دلار و ۲۴ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲۹ سنت معادل ۰.۳۵ درصد کاهش ۸۲ دلار و ۸۵ سنت معامله می‌شود.

هر دوی این شاخص‌های نفتی ۲۹ سنت در روز گذشته کاهش قیمت داشتند که نشان می‌داد افزایش تنش‌های اخیر بین رژیم صهیونیستی و ایران تاثیر کمی بر عرضه نفت منطقه در کوتاه مدت داشته است.

اما تحلیلگران عقیده دارند هنوز چندین خطر در بازار نفت وجود دارد. یکی از آن‌ها تصویب تحریم‌های جدید آمریکا علیه بخش نفت ایران است که تحریم‌های فعلی را گسترده‌تر کرده و شامل بنادر، کشتی‌ها و پالایشگاه‌های خارجی که نفت خام ایران را فراوری می‌کنند هم می‌شوند.

تحلیلگران بارکلیز در روز دوشنبه اعلام کردند احتمال ۹۰ دلاری شدن قیمت نفت در سال جاری میلادی هنوز پابرجاست.

این تحلیلگران عقیده دارند تهدید فوری مخاطرات ژئوپلیتیکی برای زیرساخت‌های بازار از بین رفته، ولی روند این تهدیدات از اکتبر سال گذشته میلادی نگران کننده است.

انتظار می‌رود ذخایر نفت خام آمریکا طی یک هفته گذشته افزایش داشته باشد در حالی که ذخایر محصولات پالایشی این کشور احتمالاً پایین آمده است.

دیگر خبرها

  • دولت توانسته بخش قابل توجهی از اهداف خود برای رفع ناترازی‌ها و مشکلات اقتصادی را محقق کند
  • قیمت لیر ترکیه امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • مروری بر بودجه در سال ۱۴۰۳؛ دست دولت در جیب مردم برای جبران کسری!
  • اسلحه واجب‌تر از نان شب؛ رکوردشکنی هزینه‌های تسلیحاتی
  • رکوردشکنی هزینه‌های تسلیحاتی در سطج جهانی
  • تسلیحات، واجب تر از نان شب / هزینه های تسلیحاتی جهان به 2.5 تریلیون دلار رسید / هزینه های تسلیحاتی در سطج جهانی رکورد زد
  • قیمت لیر ترکیه امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • بودجه ستاد امر به معروف در سال گذشته چقدر بود؟
  • برنت ۸۷ دلار و ۲۴ سنت شد
  • تراز تجاری منطقه آزاد قشم به بیش از ۳۱۳ میلیون دلار رسید