Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-29@06:13:07 GMT

سرلشکر باقری با رئیس جمهور تاجیکستان دیدار کرد

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۲۶۷۹۴

سرلشکر باقری با رئیس جمهور تاجیکستان دیدار کرد

به گزارش جماران؛ سرلشکر باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح کشورمان در دیدار با رئیس جمهور تاجیکستان گفت: نیروهای مسلح دو کشور با توسعه همکاری‌های نظامی و منطقه‌ای می توانند برای برقراری امنیت و صلح در افغانستان به این کشور یاری دهند. امامعلی رحمان، رئیس جمهور تاجیکستان گفت: ریشه های تاریخی یکسان و زبان مشترک، شرایط بی بدیلی را برای توسعه بیش از پیش مناسبات اعم از دفاعی، نظامی،  فرهنگی، سیاسی و اقتصادی میان دو کشور فراهم آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس جمهور تاجیکستان خاطرنشان کرد: نمونه بارز استقبال از همکاری نظامی با ایران افتتاح کارخانه پهپاد است و باید این همکاری‌ها در تمام حوزه‌های نظامی به بالاترین سطح خود برسد.

 

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا نیروهای مسلح ایران افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا جمهور تاجیکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۶۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور به زودی به ترکمنستان سفر می‌کند

حسین امیرعبداللهیان عصر پنجشنبه نهم فروردین ماه پس از مذاکرات با مقامات عالی ترکمنستان در جمع خبرنگاران حاضر شد و توضیحاتی در این خصوص ارائه کرد.

وزیر امور خارجه با اشاره به دیدار خود با رهبران عالی‌رتبه کشور ترکمنستان اظهار داشت: مروری بر چگونگی پیشرفت و اجرای آخرین توافقات بین سران دو کشور در تهران داشتیم. اتفاق نظر داشتیم در حوزه های انرژی، ترانزیت، حمل و نقل، علم و فناوری همکاری ها را توسعه بدهیم.

وی ادامه داد: حجم تبادل تجاری ما به نحو رضایت بخشی در حال افزایش است. با توافقات امروز امیدواریم در هفته‌های آینده شاهد یک جهش در حجم تبادل تجاری باشیم.

امیرعبداللهیان با اشاره به رایزنی‌های صورت گرفته در خصوص موضوع آب و حق‌آبه ترکمنستان از سددوستی که تحت تاثیر برنامه های بالادستی افغانستان قرار دارد، گفت: کمیته‌ای در این رابطه تلاش‌های جدی انجام خواهد داد تا اقدامات خارج از حوزه ایران و ترکمنستان بر منابع بالادستی حوزه آب تاثیری در حق آبه ایران و ترکمنستان در سد دوستی بر جای نگذارد.

وی تاکید کرد: پیشتر همکاری هایی در حوزه برق و گاز وجود داشته که این همکاری ها را بیش از پیش تقویت خواهیم کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشور گفت: تعداد معدودی زندانی در دو کشور وجود دارد که در دیدار با رهبر ملی ترکمنستان توافق شد گام هایی را برای استرداد و تبادل زندانیان برداریم.

وی با اعلام این خبر که در آینده و در زمانی که توافق کردیم شاهد سفر رئیس جمهور به عشق آباد هستیم، افزود: طبعا تا آن زمان ما و همکارانمان در وزارت خانه های دو کشور برای موفقیت این سفر گام های موثری را برمی داریم. یکی از اهداف این سفر فراهم کردن مقدمات سفر رئیس جمهور به ترکمنستان و اجرای توافقات گذشته و ارزیابی اجرای آنها بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • دیدار وزیر خارجه ایران با رئیس جمهور ترکمنستان
  • دیدار امیرعبداللهیان با وزیرخارجه و رئیس جمهور ترکمنستان
  • رئیس جمهور به زودی به ترکمنستان سفر می‌کند
  • امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار و گفت‌وگو کرد
  • دعوت رئیس جمهور ترکمنستان از شرکت‌های ایرانی
  • دعوت رئیس‌جمهور ترکمنستان از شرکت‌های ایرانی برای فعالیت بیشتر در این کشور
  • دیدار نوروزی امیر آشتیانی و قالیباف
  • دیدار امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان
  • روایت ناطق نوری از دیدار با رئیس جمهور اوکراین؛ ایران به دنبال خرید بمب اتم بود؟
  • دیدار وزیر خارجه با رئیس جمهور ترکمنستان