Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-25@07:19:36 GMT

جزئیات تعطیلی روز چهارشنبه در استان‌ها

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۲۶۷۹۷

جزئیات تعطیلی روز چهارشنبه در استان‌ها

در پی ورود گرد و غبار به کشور، مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات برخی استان‌ها روز چهارشنبه 28 اردیبهشت‌ماه تعطیل شد.

به گزارش مشرق،توده گردوغبار که از یکشنبه وارد کشور شده است، در بخش‌هایی از کشور وضعیت بحرانی ایجاد کرده و سبب شده است تا کارگروه‌های اضطرار آلودگی هوا در استان‌ها جلسه برگزار و تصمیماتی اتخاذ کنند که به مهم‌ترین آنها اشاره شده است:

تهران:

تمام مدارس استان تهران در همه مقاطع تعطیل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با افزایش پیش‌بینی‌نشده آلودگی هوا، تعطیلی دانشگاه‌ها و ادارات ابتدای صبح فردا به اطلاع خواهد رسید.

آزمون کارشناسی ارشد طبق برنامه‌ریزی قبلی در تمام حوزه‌ها از جمله مدارس برگزار می‌شود و بانک‌ها و بورس نیز باز خواهند بود.

مرکزی:

مدارس دو شهر اراک و شازند تعطیل و فعالیت به طور مجازی پیگیری می‌شود و برگزاری هرگونه اردوی دانش آموزی و ورزش در فضای باز هم ممنوع است.

به دلیل شرایط بسیار بد آب و هوایی در سایر مدارس و دانشگاه‌های استان نیز برگزاری ورزش و اردو در فضای باز ممنوع است همچنین سایر پروتکل‌های مربوط به شرایط باید ‌نظارت شود.

بوشهر:

با کاهش غلظت ریزگرده‌ها در فضای استان فردا ادارات دولتی باز است.

در صورتی که جریان باد سبب انحراف توده جدید ریزگرد از فضای استان نشود و درصد غلظت آن مطابق استانداردهای موجود، نشان از شاخص‌های هوای ناسالم باشد، در خصوص تعطیلی ادارات دولتی، مدارس و دانشگاه‌ها برای روز چهارشنبه تصمیم‌گیری و در اولین فرصت اعلام رسمی می‌شود.

خوزستان:

فعالیت ادارات شهرستان‌های دزفول، اندیمشک، شوشتر، گتوند، مسجدسلیمان، اندیکا و لالی با دو ساعت تاخیر آغاز می‌شود.

آزمون مقاطع تحصیلی شهرستان‌های مذکور نیز به استثنا پایه نهم که استانی است، برگزار نمی‌شود.

به دستور استاندار خوزستان کلاس‌های درس در  ۱۵ اردیبهشت ماه به اتمام رسیده‌اند و دانش آموزان این‌روزها تنها برای امتحانات به مدارس می‌روند.

البرز:

تمام مقاطع تحصیلی در این استان در دو نوبت صبح و بعد از ظهر به علت آلودگی هوا تعطیل خواهد بود.

همدان:

مدارس ابتدایی، پیش دبستانی و مهدهای کودک در نوبت صبح و بعدازظهر در سطح استان تعطیل است.

محدود شدن فعالیت‌های ورزشی، فعالیت‌های فضای باز در مقاطع راهنمایی، دبیرستان، دانشگاه‌ها و مجموعه‌های ورزشی، توقف فعالیت‌های عمرانی و آماده باش اورژانس در سطح استان طی فردا و برای کاهش خطرات آلودگی هوا مورد تاکید است.

کرمانشاه:

تمام مهدهای کودک، مراکز پیش‌دبستانی و  مدارس استان در نوبت صبح تعطیل است.

امتحانات نهایی مطابق برنامه قبلی برگزار می‌شود.

همچنین به بیماران  قلبی و ریوی، سالمندان و کودکان توصیه می‌شود تا حد امکان از منزل خارج نشوند و فعالیت‌های خود را در فضای باز به حداقل برسانند.

آذربایجان غربی:

مدارس تمام مقاطع شهرستان بوکان در شیفت صبح غیرحضوری برگزار می‌شود.

یادآور می‌شود آموزش به‌طور مجازی در بسترشاد انجام می‌شود.

ایلام:

با توجه به رقیق شدن غلظت آلودگی در استان فردا کارکنان طبق روال عادی مشغول به فعالیت خواهند شد. 

مدارس و مراکز آموزشی نیز تعطیل نیستند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت تعطیلی آلودگی توده گردوغبار مشرق خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت دانشگاه ها آلودگی هوا فضای باز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۶۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزنامه اصولگرا: تعطیلی شنبه یا پنجشنبه، کشور را با خطر فضای دوقطبی جدید روبه‌رو کرده

روزنامه خراسان در مطلبی به خبر تعطیلی شنبه یا پنجشنبه واکنش نشان داد.

این روزنامه نوشت: دولت در لایحه خود که بر تعطیلی دو روز در هفته تاکید شده، خواستار این شده است که دستش در انتخاب روز‌های تعطیل باز باشد.

با گذشت ماه‌ها از ارائه لایحه دولت به مجلس برای افزایش تعطیلات و رای موافق مجلس به کلیات این لایحه، طی روز‌های اخیر و پس از مصوبه کمیسیون اجتماعی مجلس برای تعطیلی پنج شنبه و جمعه، بحث‌هایی را در فضای رسانه‌ای و افکار عمومی ایجاد کرد و دوقطب که یک سر آن معتقد به تعطیلی پنج شنبه و جمعه و قطب دیگر که تعطیلی جمعه و شنبه را توصیه می‌کند، در این باره شکل گرفت.

دولت در لایحه خود که بر تعطیلی دو روز در هفته تاکید شده، خواستار این شده است که دستش در انتخاب روز‌های تعطیل باز باشد.

مروری بر سابقه مباحث مطرح شده در این باره نشان می‌دهد که از سال‌های گذشته در بین فعالان اقتصادی که با خارج از کشور مراودات کاری دارند، ضرورت سامان دهی تعطیلات و انطباق تعطیلات در ایران با سایر کشور‌ها مطرح بوده است. چراکه در بسیاری از کشور‌های جهان تعطیلات هفتگی دو روزه است و شامل روز‌های شنبه و یک شنبه می‌شود.

با توجه به تعطیلی جمعه و شرایط نیمه تعطیل پنج شنبه در صورت تعطیلی این روز در عمل ۴ روز از هفته امکان برخی پیگیری‌های اداری در ارتباط با خارج از کشور میسر نیست. همچنین افزایش بازدهی کاری در روز‌های غیرتعطیل و کمک به گردشگری داخلی و رونق سفر‌های کوتاه از دیگر دلایل مطرح شدن افزایش تعطیلات در کشور است.

در مجموع با توجه به لایحه دولت و موافقت مجلس با کلیات آن و نظر مثبت فعالان اقتصادی، به نظر می‌رسد درباره اصل دو روزه شدن تعطیلات در طول هفته تردیدی نیست، اما بر سر تعطیلی پنج شنبه یا شنبه اختلاف نظر وجود دارد.

موافقان پنج شنبه به شرایط تثبیت شده نیمه تعطیل پنج شنبه اشاره دارند و از این جهت تعطیلی پنج شنبه را شدنی‌تر می‌دانند، اما از طرف دیگر موافقان تعطیلی شنبه معتقدند با تعطیلی شنبه و دایر بودن فعالیت‌ها در روز پنج شنبه، تعطیلات مشترک در ایران و بسیاری از کشور‌ها به ۳ روز کاهش می‌یابد و به روان‌تر شدن ارتباطات کاری، تجاری و بانکی با خارج از کشور کمک می‌کند.

به نظر می‌رسد راهکار حل مشکل در وهله نخست پرهیز از دوقطبی سازی و مواضع تند سیاسی بر سر موضوعی اجتماعی - اقتصادی مثل تعطیلی است. این مسئله یک منطق اقتصادی دارد که به روان شدن مراودات اقتصادی با کشور‌های خارج برمی گردد.

به ویژه در شرایطی که روز‌های تعطیل در بسیاری از کشورها، حتی برخی کشور‌های اسلامی نیز شبیه کشور‌های غربی است؛ لذا تعطیلی شنبه با توجه به انطباق با تعطیلات سایر کشور‌ها برای فعالان اقتصادی و سایر افرادی که به نحوی با حوزه‌های بین المللی مراودات کاری دارند، مفیدتر است. هرچند در نهایت باید در موضوعاتی که صبغه اجتماعی نیز دارد، برداشت عمومی و همراهی جامعه با آن نیز مدنظر قرار گیرد، لذا بهتر است فعلا بدون جبهه گیری قطعی درباره روز تعطیل اضافه بر جمعه، این موضوع از منظر‌های مختلف بررسی شود.

دیگر خبرها

  • روزنامه اصولگرا: تعطیلی شنبه یا پنجشنبه، کشور را با خطر فضای دوقطبی جدید روبه‌رو کرده
  • تعطیلی شنبه یا ۵ شنبه، کشور را با خطر فضای دوقطبی جدید روبرو کرده است
  • تعطیلی مدارس شهرستان زرند به علت باران
  • تعطیلی شنبه یا ۵شنبه، کشور را با خطر فضای دوقطبی جدید روبرو کرده
  • وضعیت تعطیلی مدارس فردا ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ (بارش باران) / این شهرها تعطیل شدند
  • مدارس زرند فردا تعطیل است
  • مدارس این شهر فردا تعطیل شد
  • ستاد بحران: مدارس زرند فردا تعطیل است
  • تعطیلی مدارس شهرستان زرند در روز چهارشنبه
  • مدارس یحیی آباد آران و بیدگل در اصفهان فردا تعطیل شد