Web Analytics Made Easy - Statcounter

در جلسه‌ای که با حضور جعفر قادری و ابراهیم عزیزی نمایندگان شیراز با وزیر آموزش و پرورش برگزار شد موضوعات و محور‌های مختلفی مورد بررسی قرار گرفت.

جعفر قادری نماینده مجلس در این زمینه گفت: اولین مسئله استقرار ناحیه آموزش و پرورش برای شهر صدرا با جمعیتی بیش از ۲۰۰ هزار نفر بود، که مورد تایید وزیر آموزش و پرورش قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: تاسیس یک اداره آموزش و پرورش را برای دهستان‌های داریون، کفترک، بیدزرد، قره باغ، دراک و بخش سیاخ دارنگون نیز در این دیدار پیشنهاد شد.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس گفت: این مجموعه دهستان‌ها را به صورت یک مجموعه پیشنهاد کردیم که قرار شد برای این دهستان‌ها هم یک ناحیه آموزش و پرورش تاسیس شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه شیراز گفت: در این جلسه، مقرر شد، تأسیس این دو ناحیه آموزش و پرورش در شهرستان شیراز به سازمان امور اداری و استخدامی منعکس شود و ماهم پیگیری کنیم که این دوناحیه تأسیس شوند.

قادری گفت: از این طریق تلاش می‌شود در کنکور دانشگاه‌ها هم این نواحی به صورت مستقل از نواحی چهارگانه آموزش و پرورش شیراز در منطقه ۲ و یا ۳ قرار گیرند و مشکل داوطلبان کنکور را برای ورود به دانشگاه‌ها در صدرا و این دهستان‌ها حل شوند.

نایب رئیس کمیسیون جهش تولید مجلس گفت: کمبود فضا‌های آموزشی هم در این جلسه مورد بحث قرار گرفت و قرار شد در دو هفته آینده وزیر آموزش و پرورش به شیراز سفر کنند و روی نسبت مشارکتی که با آموزش و پرورش داریم باید به توافق برسیم.

قادری گفت: قرار شد مابقی کسری این فضا‌ها از کمک‌های مردمی و از ظرفیت‌های نهاد‌هایی مثل ستاد اجرایی و بنیاد مستضعفان و اعتبارات عمرانی استانی تامین اعتبار کنیم.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس گفت: صدور مجوز برای استخدام‌های جدید در نواحی آموزش و پرورش شیراز، رفع کمبود و کسری کادر خدماتی، کلنگ زنی ساختمان دانشگاه فرهنگیان و تجمیع ساختمان‌های دانشگاه فرهنگیان محور‌های دیگری بود که قرار شد در سفر آتی وزیر آموزش و پرورش به فارس مورد توجه قرار بگیرد. به همین شکل مسائل و موضوعات دیگری مثل تأمین تجهیزات مدارس و هنرستانها، احداث هنرستان‌ها با استفاده از ظرفیت واحد‌های صنعتی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

قادری گفت: درباره محور‌های دیگری مانند اختصاص خودرو برای جابجایی دانش آموزان در برخی مناطق، سرانه مدارس، تکمیل اردوگاه ها، فضا‌های پژوهشی آموزش و پرورش هم در این جلسه صحبت و پیگیری شد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ایجاد ناحیه آموزشی صدرا و شیراز نماینده مجلس شورای اسلامی وزیر آموزش و پرورش ناحیه آموزش دهستان ها قرار گرفت قرار شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۷۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت جایگاه مدارس مستلزم رفع محدودیت‌ها و تفویض برخی اختیارات است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، وزیر آموزش و پرورش در جلسه شورای عالی آموزش و پرورش، مدارس را جایگاه تحقق عدالت آموزشی دانست و بر افزایش سهم دانش آموزان مناطق محروم برای ورود به مدارس خاص، تأکید کرد.  
رضا مراد صحرایی نگاه رئیس جمهور مبنی بر لزوم ارتقاء کیفیت و تقویت مدارس دولتی را یادآوری کرد و گفت: باید تلاش کنیم کیفیت آموزشی و تربیتی مدارس دولتی را ارتقا دهیم و این امر با همکاری و همراهی معلمان میسر می‌شود.
وی برای تقویت مدارس دولتی، تأمین نیروی مورد نیاز این مدارس، تهیه و تدوین برنامه عملیاتی برای تحقق این امر، ارزیابی مستمر عملکرد مدارس دولتی، طراحی استاندارد‌های تقویت این مدارس و تدریس معلمان خاص در آنها را از جمله مواردی دانست که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
وزیر آموزش و پرورش در ادامه تأکید کرد: برای تقویت و ارتقاء جایگاه مدرسه که هدف اصلی آموزش و پرورش است، باید برخی محدودیت‌ها رفع و اختیاراتی به مدارس تفویض شود.

دیگر خبرها

  • راه اندازی خط جدید صدرا تا فلکه اطلسی شیراز
  • نگاه ویژه به ارتقای شاخص‌های آموزشی در سفر رئیس‌جمهور به سمنان
  • تعطیلات مدارس در تابستان باشد یا بین دو نیمسال تحصیلی؟
  • مدارس کار راهکاری برای کاهش ترک تحصیل / برنامه درسی هنوز برمبنای دهه ۶۰ است
  • رویداد صدرا در اشتغال‌زایی نسل جوان نقش دارد
  • تقویت جایگاه مدارس مستلزم رفع محدودیت‌ها و تفویض برخی اختیارات است
  • افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف
  • اهداف تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد شبستر و آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی
  • پویش سپاس از معلم در ۴۸ واحد آموزشی خوانسار
  • دریافت شهریه مدارس و مراکز آموزشی غیر دولتی تنها براساس کیفیت آموزشی