Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@11:20:09 GMT

اطفای آتش‌سوزی مهیب کارخانه آجرنسوز در آمل

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۲۷۱۰۳

اطفای آتش‌سوزی مهیب کارخانه آجرنسوز در آمل

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس از شهرستان آمل، برخاستن دود غلیظ و زبانه‌های آتش شامگاه گذشته در شهرک صنعتی امامزاده عبدالله فاز یک نشان از آتش‌سوزی مهیب در بزرگترین شهرک صنعتی مازندران می‌داد.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آمل در این زمینه اظهار کرد: گزارش آتش‌سوزی کارخانه آجرنسوز در شهرک صنعتی حدود ساعت ۱۹ و ۲۲ دقیقه دیشب گزارش شد و بلافاصله آتش‌نشان‌ها وارد میدان شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روح‌الله اسماعیلی افزود: مأموران آتش‌نشانی ایستگاه‌‌های مرکزی و آتش‌نشانی ۵ واقع در شهرک صنعتی با سرعت به محل حادثه اعزام شده و عملیات اطفا را از چندین نقطه آغاز کردند.

وی با اشاره به خاموش کردن زبانه‌ها و شعله‌های آتش پس از دو ساعت، تصریح کرد: با مهار و کنترل حریق عملیات پاک‌سازی محل آتش‌سوزی و اطمینان از کنترل حریق با توجه به خطرناک بودن محیط صنعتی پیگیری شده و این عملیات با توجه به گستردگی آتش زمان‎بر بود.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آمل بیان کرد: علت حادثه در ساعات ابتدایی بروز حادثه مشخص نبوده و در دست بررسی است.

این مسؤول با تأکید بر اینکه اتش‌نشانان قبل از اینکه آتش به کارخانه‌های مجاور سرایت کند آن را مهار کردند، خاطرنشان کرد: این حادثه هیچ مصدوم نداشت و خسارت مالی زیادی به بار آورد.

اسماعیلی با اعلام اینکه موضوع ایمن‌سازی از مباحث مهم و دغدغه‌های آتش‌نشانی است، ادامه داد: طول عمر ابزارآلات صنعتی و برقی بسیاری از کارخانجات، مناطق صنعتی، تجاری و مسکونی بالا است و اهمیت و ارزش ایمن‌سازی و همکاری با آتش‌نشانی بسیار احساس می‌شود.

وی با اعلام اینکه حریق کارخانه آجرنسوز شهرک صنعتی امامزاده عبدالله مهار شده و تلفات جانی نداشت، گفت: باید امر ایمن‌سازی در دستور کار مسؤولان کارخانجات و واحدهای صنعتی و تولیدی قرار گیرد تا از بروز حوادث دلخراش و ناگواری همانند پلاسکوی تهران جلوگیری شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: یارانه ارز 4200 تومانی آیت الله فاطمی نیا سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران آمل کارخانه آتش سوزی آتش نشانی یارانه ارز 4200 تومانی آیت الله فاطمی نیا سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران شهرک صنعتی آتش نشانی آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۷۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش نشانان آتش‌سوزی مهیب در یک مجتمع مسکونی را مهار کردند

جمشید حسین‌خانی، با بیان اینکه وقوع این آتش‌سوزی در طبقۀ چهارم یک مجتمع هفت‌طبقه واقع در بلوار «جمهوری‌اسلامی»، عصر امروز سوم اردیبهشت‌ماه، به ستاد فرماندهی آتش‌نشانی اعلام شد، گفت: خوشبختانه به هیچ‌کس از ساکنان این مجتمع مسکونی آسیبی وارد نشده است.

معاون فنی و عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری، بیان کرد: حریق از طریق داکت در حال سرایت به واحد‌های فوقانی بود؛ شرایط به نحوی بود که تمام واحد‌های فوقانی مسکونی مجتمع در معرض حریق بوده و بیم گسترش قابل توجه آتش‌سوزی و تحمیل خسارات بسیار زیاد می‌رفت.

حسین‌خانی افزود: بنابراین، با برنامه عملیاتی استاندارد، حساب‌شده و دقیق، آتش‌نشانان با ورود به واحد‌های در معرض آتش‌سوزی و نابودی، از خسارت بیشتر که استعداد تبدیل‌شدن آن به فاجعه‌ای عظیم وجود داشت، جلوگیری کردند.

وی ادامه داد: در این آتش‌سوزی که در یک مجتمع ٢١ واحدی به‌وقوع پیوست، آتش‌نشانان از دو ایستگاه آتش‌نشانی و با استفاده از سه دستگاه خودروی اطفایی و نجات به محل حادثه اعزام شدند و در شرایط بسیار سخت عملیاتی (دود و حرارت بسیار زیاد) که از طریق داکت‌های ساختمان در حال سرایت به دیگر واحد‌ها بود، موفق به مهار آتش‌سوزی شده و از سرایت حریق به دیگر منازل مجتمع مسکونی و خسارت بیشتر جلوگیری کردند.

معاون فنی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان تأکید کرد: لازم است نکات ایمنی از سوی شهروندان به‌منظور پیشگیری از حوادث بیشتر جدی گرفته شود تا شاهد رخداد‌های این‌چنینی نباشیم

حسین‌خانی بیان کرد: علت بروز این حادثه توسط کارشناسان سازمان آتش‌نشانی در حال بررسی است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • وضعیت تجهیزات آتش نشانی در ایران چگونه است؟
  • وقوع آتش سوزی مهیب یک کارخانه در قم (فیلم)
  • مهار آتش‌سوزی گسترده کارخانه پارافین شهرک صنعتی شکوهیه قم
  • آتش سوزی مهیب در یک واحد صنعتی شهرک شکوهیه قم
  • وقوع آتش سوزی مهیب در یک کارخانه‌ در قم | ویدئو
  • حریق در واحد تولیدی شهرک صنعتی شکوهیه قم ‌+ تصویر
  • آتش نشانان آتش‌سوزی مهیب در یک مجتمع مسکونی را مهار کردند
  • مهار آتش‌سوزی مهیب یک مجتمع مسکونی در کرمان
  • اطفای حریق در یک کارگاه آهنگری در محله پامنار تهران
  • وقوع آتش‌سوزی مهیب در یک کارگاه آهنگری در پامنار تهران + ویدئو