Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، اسناد دادگاهی نشان می‌دهند دولت فدرال آمریکا از ورود یک محقق ساکن کانادا که قرار بوده دوره فلوشیپ دو ساله‌اش را در دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد آغاز کند، به دلیل تبار ایرانی او جلوگیری کرده است. 

خبرگزاری آسوشیتدپرس بامداد چهارشنبه (به وقت تهران) گزارش داد «برنامه پناهندگی و مهاجرت دانشکده حقوق دانشگاه هاروارد» اعلام کرد که به نیابت از این محقق از دولت فدرال آمریکا شکایت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

طبق این گزارش، در این شکایت‌نامه از این محقق به عنوان «مریم شاملو» نام برده شده و تأکید شده که مأموران اداره گمرگ و حفاظت مرزی آمریکا به دلیل آنکه محل تولد مریم شاملو و همسرش ایران بوده به آنها اجازه ورود به آمریکا را نداده‌اند. این زوج به همراه دو فرزندشان شهروند کانادا هستند.

در این شکایت‌نامه از دولت فدرال آمریکا خواسته شده در اسرع وقت برای مریم شاملو روادید صادر شود تا ایشان بتواند دوره تکمیلی تخصصی خودش را با بیش از یک سال یکسال تأخیر تا ۶ ژوئیه آغاز کند.

مریم شاملو در بیانیه‌ای گفت: «من در ۵ سال گذشته خیلی تلاش کردم تا بتوانم از این فلوشیپ معتبر استفاده کنم. امید داشتم برای افزودن بر دانشم در زمینه درمان‌ها و برطرف کردن نیازهای روی زمین‌مانده در حوزه دیابت به هارورارد بروم.»

طبق آنچه آسوشیتدپرس گزارش داده در این شکوائیه از مریم شاملو و فرزندانش به عنوان شاکی در این پرونده نام برده شده است. همسر ایشان جزو شاکیان نیست.

یک سخنگوی وزارت دادگستری آمریکا در پیامی از طریق ایمیل به آسوشیتدپرس گفته که نظری در این خصوص ندارد. وزارت امنیت داخلی آمریکا هم به درخواست آسوشیتدپرس برای اظهارنظر درباره این موضوع پاسخ نداده است.

«صبرینه اردلان»، مدیر برنامه مهاجرت و پناهندگی دانشگاه هاروارد گفت: «ما از وزارت خارجه آمریکا می‌خواهیم در اسرع وقت روادید مریم را صادر کند تا ایشان بتواند برنامه فلوشیپ خودشان را پیگیری کنند و از استعدادهای استثنایی خود برای بهبود بخشیدن به جامعه‌مان استفاده کنند.»

صبرینه اردلان علاوه بر این از وزارت امنیت داخلی آمریکا خواسته درباره این موضوع تحقیق کرده و اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا را پاسخگو کند. او تأکید کرده مهاجران ایرانی‌تبار نباید هنگام ورود به خاک آمریکا با تبعیض مواجه شوند.

طبق آنچه در شکوائیه تصریح شده، شاملو قرار بوده به گروهی از محققان در دانشگاه هاروارد که در حال طراحی درمان‌های ژن‌محور برای درمان دیابت نوع ۱ هستند ملحق شود.

خانواده این محقق در روز ۲ آوریل ۲۰۲۱ تلاش کرده‌اند از طریق گذرگاه مرزی «پمبنا-امرسون» در شهر پمبنا ایالت داکوتای شمالی وارد ایالات متحده شوند، اما آنها به دلیل محل تولدشان مورد بازرسی‌های «ناعادلانه» قرار گرفتند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشته که مأموران مرزی آمریکا از همسر مریم شاملو درباره محل انجام خدمت نظام وظیفه‌اش در زمان حضور در ایران و دیدگاه‌های سیاسی او بازجویی کرده‌اند و سپس مانع ورود او به آمریکا شده‌اند. 

ماه گذشته هم پایگاه خبری-تحلیلی اینترسپت به شرح زندگی یک ایرانی دیگر به نام «مو طغرایی» پرداخته بود که به دلیل انجام خدمت نظام وظیفه‌اش در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از ورود به آمریکا منع شده است.

دولت آمریکا فروردین‌ماه سال ۱۳۹۸ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست «سازمان‌های تروریستی خارجی» (FTO) قرار داد. این نخستین بار بود که کاخ سفید نیروهای مسلح رسمی یک کشور خارجی را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار می‌داد. پس از این تصمیم، شورای عالی امنیت ملی ایران مقر مرکزی فرماندهی ارتش آمریکا در منطقه را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داد.

کد خبر 677242 برچسب‌ها خبر ویژه ایران و آمریکا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: خبر ویژه ایران و آمریکا دانشگاه هاروارد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۷۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عربستان از دست امارات به سازمان ملل شکایت کرد (+سند)

عربستان با ارسال یادداشتی اعتراضی خود به دبیرخانه سازمان ملل متحد نسبت به اقدام اخیر دولت امارات متحده عربی در اعلام منطقه الیاسات به عنوان منطقه حفاظت شده دریایی شکایت کرد.   به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، عربستان سعودی یادداشت اعتراضی را علیه دولت امارات متحده عربی به سازمان ملل متحد ارسال کرد.   ریاض در یادداشت اعتراضی خود اقدام دولت ابوظبی در اعلام منطقه الیاسات به عنوان منطقه حفاظت شده دریایی را غیرقانونی خوانده است.   عربستان سعودی , کشور امارات متحده عربی , خلیج فارس , سازمان ملل متحد ,    عربستان در متن یادداشت خود اظهار داشته است که اعلامیه امارات در مورد منطقه الیاسات را به رسمیت نمی شناسد و خواستار پایبندی دولت امارات به توافقنامه منعقد شده مرزی میان دو کشور در سال 1974 است.   مقامات سعودی مدعی هستند اقدام دولت امارات در اعلام منطقه الیاسات در خلیج فارس به عنوان منطقه حفاظت شده دریایی حقوق قانونی دولت ریاض از جمله محدوده دریای سرزمینی و منطقه دارای حاکمیت مشترک دو کشور را نقض می کند.   دو جزیره «مکاسب» و «القفای» از جمله نقاطی است که در زمره مناطق تحت حاکمیت مشترک دو کشور جای دارد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • توجیه آمریکا درباره جلوگیری از عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل
  • محدودیت‌های آمریکا برای حضور مقامات ایرانی در نیویورک
  • جلوگیری از ورود دام مازاد به مراتع همدان
  • جلوگیری از ورود بیش از یک میلیون توریست به ایران توسط آذربایجان + فیلم
  • جلوگیری از ورود بیش از 1 میلیون توریست به ایران توسط آذربایجان + فیلم
  • مایلی کهن: قلعه نویی به خاطر کلمه «مردک» شکایت کرده؛ معنی‌ بدی ندارد، یعنی مرد کوچک!
  • خانم‌گل فوتبال زنان ایران به کدام تیم و بازیکن ایرانی علاقه دارد؟
  • خانم مجری جنجالی صداوسیما شهروند آمریکا از آب درآمد! | فیلم
  • صادرات خدمات فنی مهندسی حوزه آب به ۲۰ کشور در جهان
  • عربستان از دست امارات به سازمان ملل شکایت کرد (+سند)