Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-25@04:38:12 GMT

تمرینات بدنی مفید برای تسکین درد آرتریت

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۲۷۳۸۷

بیماری آرتریت می تواند عملکرد افراد را به ویژه در زمان تشدید درد مفاصل با مشکل مواجه کند به گونه ای که فرد نمی تواند حتی امور روزانه را به راحتی انجام دهد.

به گزارش ایسنا، پیشنهاد ورزش و انجام تمرینات بدنی به بیماران مبتلا به آرتریت ممکن است متناقض به نظر برسد، اما در واقع می تواند برای سلامت جسمی و روانی آنها مفید باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از تقویت عضلات اطراف مفاصل گرفته تا بهبود تحرک، ورزش‌های مناسب برای مفاصل می ‌تواند برای افرادی که از بیماری خودایمنی رنج می‌برند بسیار مفید باشد. علاوه بر این، ورزش برای سلامت روان نیز مفید است.

روزنامه هندوستان تایمز در مطلبی به حرکات ورزشی پرداخته که در تسکین دردهای آرتریت تاثیرگذار است. می‌توان این تمرین‌ها را با شدت متوسط شروع کرد و به تدریج شدت آن را افزایش داد:

پیاده روی: پیاده روی ساده ترین و آسان ترین ورزش است. این ورزش به طور خاص برای افرادی که زانو و کمر درد دارند، مفید است. می توان با راه رفتن روی سطح صاف و هموار آغاز کرد و به تدریج به سمت سطوح ناهموار و شیبدار پیش رفت.

یوگا: یوگا یکی از بهترین روش های انجام تمرینات کششی است. حرکات کششی می تواند به رفع درد مفاصل در چندین ناحیه به جز زانو و کمر کمک کند. می توان با تمریناتی که از انجام آنها راحت هستید، شروع کنید و به تدریج شدت آنها را افزایش دهید. قبل از شروع حرکات کششی لازم است بدن را گرم و هر تمرین را دو تا سه بار تکرار کرد.

پیلاتس: پیلاتس شامل حرکات کنترل شده ای است که می تواند انعطاف پذیری را بهبود بخشیده و درد مفاصل را تسکین دهد. این روش روی عضلاتی تمرکز دارد که تعادل و تحرک فرد را بهبود می بخشد. حرکات پیلاتس را نیز باید با شدت ملایم آغاز و به تدریج شدت آن را افزایش داد.

دوچرخه سواری: دوچرخه سواری یک ورزش با شدت متوسط ​​است و برای بهبود سلامت قلب و عروق عالی است. مراقبت از سلامت قلب و عروق به خصوص در مبتلایان به آرتریت روماتوئید حائز اهمیت است.

تمرینات قدرتی: تمرینات قدرتی ترکیبی از تمرینات با شدت متوسط ​​تا زیاد است که علائم آرتریت را هدف قرار می دهد. تمرینات قدرتی به افزایش ظرفیت بی هوازی، کاهش درد آرتریت و مدیریت وزن کمک می کند. به طور کلی تمرینات قدرتی می تواند به فرد کمک کند تا از عوارض جانبی ساعت های طولانی بی تحرک بودن در طول روز جلوگیری شود.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: تمرینات قدرتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۷۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح شنا برای ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، فرشید کرمی در جلسه هماهنگی ویژه مهارت آموزی رشته های ورزشی با محوریت طرح شنا در سطح استان گفت: این طرح در راستای شادابی و نشاط برای چهار هزارو ۳۱۳ دانش آموزان پایه ششم ابتدایی از هشتم اردیبهشت ماه در سطح استان اجرا می‌شود.

معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش با بیان اینکه آیین افتتاح این طرح از هشتم اردیبهشت ماه برای ۲۳ مدرسه ابتدایی دخترانه و پسرانه در شهرستان بویراحمد رسما آغاز می شود گفت: طبق برنامه زمانبندی شده این طرح با همکاری مدیران و معلمان تربیت بدنی در ۱۰ جلسه برای هر دانش آموز پیش بینی شده و در پایان طرح گواهی مهارت شنا داده خواهد شد.

همچنین مهدی یزدان منش رئیس اداره تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی نیز گفت : در طرح مهارت آموزی رشته های ورزشی دوره دوم ابتدایی دانش آموزان پایه های چهارم، پنجم و ششم به ترتیب رشته های ورزشی طناب زنی، تنیس و روی میز، شنا و دوومیدانی آموزش می‌بینند.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح شنا برای ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد
  • بی احتیاطی جان راکب موتورسیکلت در صومعه سرا را گرفت
  • تسکین زانو درد با روغن کرچک
  • چاق ها، عصرها ورزش کنند
  • ورزش عصرگاهی برای افراد چاق مفیدتر است
  • با این ورزش‌ها از مرگ زودرس نجات پیدا می‌کنید
  • خبر‌های ورزشی فارس، ۳ اردییبهشت
  • انواع درد دندان‌ و علل آن | خودمان برای تسکین درد چه کار کنیم؟ | چه زمانی به دندانپزشک مراجعه کنیم؟
  • " ۳ روش تسکین درد بعد از کشیدن دندان که معجزه می‌کند! + ویدیو "
  • ۳ روش تسکین درد بعد از کشیدن دندان که معجزه می‌کند! + ویدیو