Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-19@21:30:48 GMT

ژاپن به دنبال گرفتن میزبانی جام ملت‌های ۲۰۲۳

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۲۷۴۹۴

ژاپن به دنبال گرفتن میزبانی جام ملت‌های ۲۰۲۳

رئیس فدراسیون فوتبال ژاپن از احتمال میزبانی جام ملت های آسیا ۲۰۲۳ خبر داد.

به گزارش ایران اکونومیست و به نقل از رویترز، کوزو تاشیما رئیس فدراسیون فوتبال ژاپن به نیکان اسپورت گفت: فدراسیون فوتبال ژاپن به طور غیر رسمی در مورد امکان جایگزینی چین به عنوان میزبان جام ملت‌های آسیا در سال آینده با سران کنفدراسیون فوتبال آسیا در ارتباط بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چین اعلام کرد از میزبانی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ انصراف داده است. سران دولت چین شرایط مربوط به کرونا را دلیل صرف نظر از میزبانی این رقابت‌ها اعلام کرده‌اند. هند، اندونزی، تایلند و کره‌جنوبی رقبای چین برای میزبانی از جام ملت‌های ۲۰۲۳ بودند.

کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد که تصمیم در مورد میزبانی این مسابقات در زمان مناسب مشخص خواهد شد.

تاشیما بدون اشاره به جزئیات بیشتر به روزنامه کشورش گفت:  اگر ژاپن بتواند میزبانی کند، شکی نیست که بسیار هیجان انگیز خواهد بود. ژاپن زیرساخت‌های لازم برای برگزاری مسابقات در سال آینده را دارد. این کشور قبلا میزبانی مشترک جام جهانی در سال ۲۰۰۲، جام جهانی راگبی در سال ۲۰۱۹ و بازی‌های المپیک در سال گذشته را بر عهده داشته است.


سایر میزبانان احتمالی این دوره از رقابت ها به جای چین، کشورهای قطر، عربستان سعودی و استرالیا هستند. 
قطر که اواخر امسال میزبان جام جهانی خواهد بود و عربستان سعودی به خاطر گرمای زیاد شاید نتوانند میزبانی را بر عهده بگیرند در حالی که استرالیا میزبان مشترک جام جهانی زنان در جولای و آگوست ۲۰۲۳ است و به همین خاطر ممکن است گزینه غیرمحتمل برای میزبانی جام ملت ها باشد.

ژاپن چهار بار قهرمان جام ملت های آسیا شده است و پیش از این در سال ۱۹۹۲ میزبانی این مسابقات را بر عهده داشت که تنها ۸ تیم در آن شرکت داشتند. کنفدراسیون فوتبال آسیا به درخواست رویترز برای کسب اطلاعات درباره روند جایگزینی کشور میزبان پاسخی نداده است.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: جام ملت های آسیا 2023

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: جام ملت های آسیا 2023 میزبانی جام ملت ها جام ملت های آسیا جام جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۷۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکست عجیب ژاپن در روز اول جام ملت‌های فوتسال آسیا

در ادامه روز دوم جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ ژاپن به دیدار قرقیزستان رفت و با نتیجه ۳ بر ۲ شکست خورد تا نتایج عجیب در این جام ادامه داشته باشد.

پیش از ژاپن، کره‌جنوبی دیگر مدعی اصلی صعود از این گروه به مصاف تاجیکستان رفت و با ۲ گل شکست خورد تا مدعیان اصلی گروه C با شکست کار خود را آغاز کنند.

در دیگر بازی امروز، ایران ۳ بر یک افغانستان را برد و از دقایقی پیش نیز کویت به مصاف بحرین رفته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • این ۲ کشتی گیر ایرانی برترین فرنگی کار و مربی سال آسیا شدند
  • شکست عجیب ژاپن در روز اول جام ملت‌های فوتسال آسیا
  • میرزازاده و درستکار در بین برترین‌های سال آسیا
  • میرزازاده و درستکار برترین‌های کشتی آسیا لقب گرفتند
  • میرزازاده، برترین فرنگی کار سال ۲۰۲۳ آسیا شد
  • درستکار، برترین مربی سال ۲۰۲۳ آسیا شد
  • غول ایرانی برترین فرنگی کار سال آسیا شد + عکس
  • خلاصه بازی العین 4-2 الهلال (لیگ قهرمانان آسیا - 2023/24)
  • ببینید | معاون دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا: در عملیات تنبیهی دنبال کشته‌‌گرفتن نبودیم
  • یوزها به دنبال پس گرفتن قهرمانی از سامورایی‌ها