Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار محیط زیست فارس، معاون محیط‌زیست طبیعی  در حالی از تلف شدن دومین توله یوز متولد شده در اسارت خبر داد که اخیرا نسبت به روش وضع حمل و نگهداری یوزهای تازه متولد شده انتقادات زیادی وارد شده بود.

اکبری صبح امروز با اشاره به اینکه دامپزشک تیمارگر توله یوزها متوجه تغییر در عادت دفع آنها می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفته است: پس از بررسی‌های انجام پذیرفته، با نظر دامپزشک متخصص، تصمیم بر این شد که توله‌ها، برای بررسی بیشتر و نظارت دامپزشکی به یک بیمارستان تخصصی دامپزشکی در تهران منتقل شوند که متأسفانه یکی از توله‌ها در مسیر انتقال به تهران تلف شد.

تلف‌شدن توله یوز در دست بررسی و علت دقیق آن پس از کالبدگشایی اعلام خواهد شد.

پزشک معتمد مرکز تکثیر یوز آسیایی در زمان تلف شدن  اولین توله ایران اعلام کرده بود که این توله از زمان تولد ضعیف و در این ۴ روز افزایش وزنی نداشت‌ و بعد از کالبدشکافی علت تلف‌شدن ناهنجاری مادرزادی ریه سمت چپ و چسبندگی ریه تعیین شد.

اما ایمان معماریان دامپزشک حیات وحش درباره علت تلف شدن توله یوز اول محتمل‌ترین دلیل مرگ آن، تغذیه اشتباه توله دانست و گفت: به علت نداشتن علم کافی در شیردهی به توله‌ها به صورت وارونه، شیر وارد ریه‌های توله یوز شده و توله تلف شده است.
وی گفت: توله‌ یوز پلنگ‌ها در زمان سزارین بدون دستکش لمس شده‌اند و گرفتن بوی انسان به توله‌ها باعث شده تا مادر فرزندان خود را نپذیرد، تیم پزشکی و افرادی که برای سزارین و نگهداری از فرزندان ایران انتخاب شده اند، تاکنون یوزپلنگ ندیده اند، و به علت نداشتن دانش و تجربه کافی ابتدا جنسیت توله یوز را اشتباه تشخیص دادند.

یک ماه پیش از تولد یوزها خبرگزاری فارس در گزارشی احتمال زنده ماندن توله یوزپلنگ ها را پایین عنوان کرده ، با اشاره به اینکه یوزپلنگ‌ها به صورت طبیعی مشکل ژنتیکی دارند و به همین دلیل هم از لحاظ جمعیتی دچار مشکل شده اند، گفت: شانس بارداری یوزپلنگ در شرایط عادی 15 تا 20 درصد است.
احتمال سقط، مرده به دنیا آمدن توله ها، و یا تلف شدن توله یوزپلنگ در روزهای اولیه تولدوجود دارد.

با اعلام خبر انتقال تنها توله باقیمانده ایران به تهران به نظر می‌رسد پروژه نگهداری و تکثیر یوزها در اسارت در منطقه توران طبق پیش بینی‌ها موفق پیش نرفته است.

انتهای پیام/
  

منبع: فارس

کلیدواژه: یوزپلنگ توله یوز تلف شدن یوزپلنگ توله یوز تلف شدن توله ها تلف شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۷۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رد پای پرسپولیس در شکست پروژه بزرگ فوتبالی عربستان!

هرنان کرسپو، اسطوره فوتبال آرژانتین «قاتل تیم‌های متمول سعودی» لقب گرفت.

به گزارش فارس، هرنان کرسپو، اسطوره فوتبال آرژانتین و مربی العین امارات با حذف النصر و الهلال پروژه فوتبالی عربستان را با شکست مواجه کرد.

کرسپو دو تیم گران قیمت سعودی با ارزش 385 میلیون یورو را در لیگ قهرمانان آسیا کنار زد.

العین در مرحله یک چهارم نهایی النصر را به همراه کریستیانو رونالدو مغلوب کرد و شکست بزرگی برای تیم پرستاره ریاض رقم زد.

شاگردان کرسپو شب گذشته یک تاریخ سازی جدید را انجام دادند و الهلال گران ترین تیم تاریخ فوتبال آسیا را در نیمه نهایی حذف کردند و راهی فینال شدند.

سرمربی آرژانتینی در این فصل از لیگ قهرمانان آسیا با هدایت الدحیل قطر مغلوب پرسپولیس شد و از مرحله گروهی حذف شد و از سمتش برکنار شد تا سرخ پوشان پایتخت سهمی در انتقال این مربی به العین داشته باشند.

براساس گزارش سایت ترانفسر مارکت، هرنان کرسپو در لیگ قهرمانان آسیا روی نیمکت العین از هر بازی، 2 امتیاز کسب کرده و در 8 بازی 5 برد، یک تساوی و 2 باخت آورده تا جزو 4 مربی موفق آسیا شود.

شبکه ESPN می نویسد که کرسپو به «قاتل تیم های متمول سعودی» در لیگ قهرمانان آسیا تبدیل شد و العین را نزدیک به دومین قهرمانی اش در آسیا کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: شکست سنگین استقلال مقابل العین پوست العین قبل از سفر به اصفهان کنده شد!

دیگر خبرها

  • به بهانه کاهش نرخ زاد و ولد در ایران/ چرا زنان ایرانی میلی به فرزندآوری ندارند؟
  • توله کفتارهای زخمی شده توسط سگ‌های روستا در کهگیلویه مداوا شدند
  • احتمال توقف صادرات ال‌ان‌جی روسیه در ۴ سال آینده
  • (ویدئو) تولد یک توله سگ به رنگ سبز لیمویی خبرساز شد
  • رد پای پرسپولیس در شکست پروژه بزرگ فوتبالی عربستان!
  • تقدیر از «جین کمپیون» با یوزپلنگ افتخاری لوکارنو
  • پخش زنده فیلم‌ دختران ایرانی برای مردان خارجی‌ | ماجرای تکان‌دهنده خانه‌های فساد | قاچاق دختران به خارج ا پروژه‌های کینگ، چتربیت و رافائل چه بودند؟
  • صحبت کردن یک محیط‌بان با خرس قهوه‌ای با لهجه مازنی (فیلم)
  • یک قلاده شیر وحشی از یک ویلا کشف و ظبط شد / دستگیری فرد متخلف
  • کشف شیر وحشی از یک ویلا + جزئیات