Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، روح‌الله بهرام‌شاهی مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان امروز در دیدار با رستمی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۰ واحد تولیدی در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان فعال است، بر حمایت شرکت مس از این منطقه تأکید و بیان کرد: منطقه در حوزه بودجه‌های عمرانی ضعیف است و از محل فروش زمین درآمد کسب می‌کند که جوابگوی ایجاد زیرساخت‌ها نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به برخی پتانسیل‌های منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به زیرساخت‌هایی که در حوزه ماینینگ در منطقه وجود دارد توانایی آن را دارد که قطب اقتصاد دیجیتال کشور شود و همچنین در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر ظرفیت بالایی وجود دارد.

شرکت مس باید از خام‌فروشی خارج شود

رستمی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران اظهار کرد: منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان یک فرصت خوب برای شهرستان و شرکت ملی صنایع مس ایران است که الحمدالله تا اینجا با همه سختی‌ها پیش رفتید و از این به بعد باید چند کار را به‌طور جدی دنبال کنید؛ اولین کار تشکیل تیمی‌ست که فرصت‌های سرمایه‌گذاری را با نگاه به مس شناسایی و معرفی کند.

وی در همین رابطه افزود: سالانه ۱۵۰ هزارتن کاتد صادر می‌کنیم که به‌نوعی خام‌فروشی تلقی می‌شود. کاتد را در صنایعی که می‌تواند در آن مس به‌کار برود مانند خودروهای برقی، به‌کار گیرید. اگر پروژه کلانی تعریف شود، شرکت مس تا ۱۰۰ درصد مشارکت و سرمایه‌گذاری می‌کند و ما روی این مسائل محکم هستیم.

 رستمی پاشنه آشیل کشور را توسعه و سرمایه‌گذاری دانست و توضیح داد: امروز همه فشارهای اقتصادی ناشی از این است که بخش توسعه کشور خاموش است.

 مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص آب خلیج فارس ابراز کرد: با توجه به اینکه یک خط لوله قرار است از سرچشمه به کرمان انتقال یابد به منطقه ویژه اقتصادی هم اختصاص خواهد یافت.

رستمی یادآور شد: بنا داریم در منطقه ویژه رفسنجان نزدیک به ۲۰۰ مگاوات نیروگاه برق خورشیدی احداث کنیم که حدود ۵۰۰ هکتار زمین نیاز دارد و این طرح سوم خرداد کلنگ‌زنی خواهد شد.

رستمی تأکید کرد: با ایجاد صنایع پایین دستی مس باید بتوانیم شرکت مس را از خام‌فروشی خارج کنیم. در زنجیره صنعت مس خیلی محصولات هست که از خارج وارد می‌شود یا از جاهای دیگر کشور، که با هزینه‌‌های حمل و نقل مقرون به صرفه نیست، بنابراین می‌توانید آن را در رفسنجان تولید کنید مانند گلوله فولادی و ده‌ها مورد دیگر که  نسبت به آن با سرعت ورود کنید.

وی یادآور شد: برای توسعه و پیشرفت، نگاه‌ها باید از زمین‌فروشی فارغ  و به ایده‌فروشی و طرح فروشی برسید و شرکت سهامی عام پروژه تشکیل دهید، مردم را هم درگیر کنید که سهامدار شوند. با اعتباری که مس دارد همه شریک می‌شوند و پروژه چند هزار میلیاردی با مشارکت شرکت ملی صنایع مس ایران و مردم رقم می‌خورد.

انتهای پیام/۸۰۰۱۶/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان نیروگاه برق خورشیدی شرکت مس خام فروشی منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان شرکت ملی صنایع مس ایران شرکت مس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۸۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی ٤٠٠ هزار میلیارد تومان پروژه در همایش کرمان آیدکس/ رفسنجان از گردنه توسعه استان خارج شده است

رئیس اتاق بازرگانی کرمان گفت: در همایش سرمایه گذاری و توسعه (کرمان آیدکس) باید از همه ظرفیت‌ها برای تبدیل تهدید‌های استان از جمله کمبود آب، هوای خشک، عدم توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر، کشاورزی و معدنکاری سنتی به فرصت استفاده کرد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، سیدمهدی طبیب زاده رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان، در جمع گروهی از فعالان حوزه‌های مختلف اقتصادی شهرستان رفسنجان با اشاره به برگزاری همایش کرمان آیدکس از ۲۴ الی ۲۷ اردیبهشت ماه جاری افزود: در این همایش با تاکید بر نگرش فناورانه و نوآورانه با گرایش به سرمایه گذاری به دنبال ایجاد صنایعی برای تولید ثروت و غناوری در کرمان هستیم. 

وی افزود: در این همایش پیش نیاز‌های فرهنگی و اجتماعی جامعه برای توسعه اقتصادی استان مطرح و بررسی و همچنین شرایط مطلوب برای استقرار نظام کسب و کار پیش برنده در کشور و استان تعریف می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی کرمان بیان کرد: قرار است ۴۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه برای سرمایه گذاری در این همایش معرفی و ارائه شود که امیدواریم رفسنجان بتواند در حوزه‌های گردشگری، صنعت، معدن و کشاورزی بتواند ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه معرفی کند. 

*به نظر می‌رسد رفسنجان از گردنه توسعه استان خارج شده که باید به این مسیر برگردد

طبیب زاده، تصریح کرد: رفسنجان در گذشته در احداث برخی پروژه‌ها مانند راه اندازی فرودگاه، شرکت کشت و صنعت، برخی تجهیزات بیمارستانی و... در استان جزء اولین‌ها بود، اما به نظر می‌رسد مدتی است از گردنه توسعه استان خارج شده که باید به این مسیر برگردد.

او اظهار کرد: منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان طی سال‌های اخیر تاحدودی توانسته بخشی از این غفلت را جبران کند به طوری که با پیگیری‌های این مجموعه راه‌اندازی خط ریلی احمدآباد- منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان جز مصوبات سفر ریس جمهور قرار گرفته و همچنین سال گذشته ۲۵ طرح بزرگ سرمایه گذاری در این منطقه نهایی و یا آغاز شده است. 

وی افزود: شرکت صنایع مس نیز پایه قوی سرمایه گذاری در شهرستان رفسنجان است که اقدامات و فعالیت‌های خوبی را انجام می‌دهد که باید قدردان این مجموعه بود.

دیگر خبرها

  • ایجاد منطقه مشترک اقتصادی مالزی و سنگاپور
  • بن‌بست اقتصادی رفسنجان با احداث خط ریلی حذف می شود
  • معرفی ٤٠٠ هزار میلیارد تومان پروژه در همایش کرمان آیدکس/ رفسنجان از گردنه توسعه استان خارج شده است
  • انقلاب صنعتی استان کرمان و آثار ملی آن/ حذف بن‌بست اقتصادی رفسنجان با احداث خط ریلی
  • افزایش ۲۰۳۶ مگاواتی ظرفیت تولید برق در سال ۱۴۰۲
  • جدیدترین جزئیات از ساخت نیروگاه‌های برق‌ هسته‌ای ایران
  • توضیحات جدید رئیس سازمان انرژی اتمی از ساخت نیروگاه‌های برق هسته‌ای+ فیلم
  • پنل خورشیدی بین همه عشایر استان بوشهر توزیع می شود
  • تکلیف تامین ۲۰درصدی برق ادارات استان تهران از منابع تجدیدپذیر
  • برنامه ریزی برای تولید برق خورشیدی در استان تهران