Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ داود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا پایتخت در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: تعدادی از شهروندان به پلیس فتا تهران بزرگ مراجعه و مدعی شدند پس از خرید در یکی از سایت‌های فروش کالاهای تزئینی، مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند.

وی بیان نمود: مالباختگان این پرونده در ادامه اظهارات خود گفتند قصد خرید کالای تزئینی در فضای مجازی را داشته که با یک سایت فروش آنلاین این کالاها با قیمت‌های ارزان که نماد اعتماد الکترونیک نیز داشته است مواجه شده و پس از انجام فرآیند خرید و واریز وجه کالایی دریافت نکرده و متوجه کلاهبرداری شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گودرزی افزود: پس از اخذ اظهارات شکات رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت و کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ تحقیقات اولیه پرونده را آغاز کردند و در اقدامات اولیه متوجه شدند کلاهبردار با ایجاد یک سایت خرید آنلاین و جعل این نماد اقدام به جلب اعتماد شهروندان و کلاهبرداری از آنها می‌کند.

وی بیان داشت: افسران سایبری پلیس فتا پایتخت با بکارگیری اقدامات فنی و تحقیقات گسترده در فضای مجازی موفق به شناسایی گرداننده این سایت شدند و پس از به دست آوردن اطلاعات هویتی مجرم و تشریفات قضائی متهم را در یکی از مناطق تهران بزرگ دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند.

گودرزی خاطرنشان کرد: متهم پس از حضور در پلیس فتا هرگونه جرمی را انکار کردند اما پس از مشاهده مستندات موجود در پرونده ضمن پذیرش جرم خود به کلاهبرداری از بیش از ۹ نفر از شهروندان به ارزش ریالی حدود دو میلیارد ریال اقرار کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه مشخصات فروشگاه‌های معتبر در سایت Enamad.ir قابل مشاهده است اظهار داشت: شهروندان حتماً از سایت‌هایی که دارای نماد اعتماد الکترونیکی هستند خریدهای اینترنتی خود را انجام دهند و از واریز هرگونه وجه تحت عنوان بیعانه و … قبل از تحویل و تأیید صحت و سقم کالا جدا خودداری کنند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: این پلیس به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس WWW.Cyberpolice.ir قسمت ثبت گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.

منبع: الف

کلیدواژه: تهران بزرگ پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۸۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار به مشاوران املاک درباره خرید و فروش امتیاز مسکن ملی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، میثم آذرسا با اشاره به منع قانونی خرید و فروش امتیاز مسکن ملی، اظهار کرد: بر حسب گزارشات واصله مردمی و مراجع نظارتی تعدادی از مشاوران املاک در سطح شهر‌های استان اقدام به خرید و فروش امتیاز مسکن ملی می‌کنند که ضمن هشدار به این مشاوران اعلام می‌کنیم هر نوع خرید و فروش این امتیاز دولتی غیرقانونی بوده و پیگرد قانونی دارد.
وی افزود: هر ایرانی تنها یکبار می‌تواند از امکانات و تسهیلات فرم «ج» یا همان امتیاز دولتی مسکن و زمین استفاده کند و در صورت فروش، این امتیاز را برای همیشه از دست خواهد داد.
آذرسا عنوان کرد: با توجه به ماده ۲۳ قانون پیش فروش ساختمان و ماده ۱۹ آیین نامه اجرایی آن و نیز ماده ۳ آیین نامه اجرایی طرح‌های حمایتی و اقدام ملی مسکن، هر نوع خرید و فروش امتیاز طرح‌های حمایتی وزارت راه و شهرسازی ممنوع است و رسانه‌ها باید از درج تبلیغات محلی خرید و فروش این طرح‌ها خودداری کنند.

دیگر خبرها

  • کاریابی اینترنتی، ترفند کلاهبرداران سایبری
  • بازگشت ۹۰۰ میلیون ریال از مبلغ کلاهبرداری شده به حساب شهروند ابرکوهی
  • کلاهبرداری ۲ میلیاردی با ترفند فروش طلا در سایت واسطه‌گر
  • ثبت سفارش و خرید اینترنتی کتاب‌های درسی به تعویق افتاد؟ + زمان و سایت ثبت نام
  • فعالیت شبانه روزی مرکز فوریت های سایبری در البرز
  • کاربران فضای مجازی مراقب لینک های جعلی و کلاهبرداران اینترنتی باشند + فیلم
  • کاربران فضای مجازی مراقب لینکهای جعلی و کلاهبرداران اینترنتی باشند
  • تشریح جزئیات دستگیری زورگیران بزرگراه صدر و ماجرای تیراندازی / هشدار پلیس به سارقان
  • هشدار به مشاوران املاک درباره خرید و فروش امتیاز مسکن ملی
  • هشدار پلیس آگاهی برای پیشگیری از کلاهبرداری