Web Analytics Made Easy - Statcounter

موسی خلیل الهی روز چهارشنبه در نشست مشترک رؤسای حوزه های قضایی و دادستان های شهرستان های استان، مبارزه جدی، قاطع، سریع و اصولی با مفاسد اقتصادی و اجتماعی را جزو رئوس و سرلوحه امور تشکیلات قاضئی استان عنوان و اضافه کرد: لازمه این امر برخورد جدی با مخلان امنیت روانی و اجتماعی جامعه است.

وی با بیان این که حضور تمام رؤسا و دادستان های در شهرستان ها باید مؤثر باشد، اظهار داشت: در اجرای دستورات ریاست قوه قضاییه باید موضوع مبارزه جدی و قاطع با مفاسد جدی گرفته شود، چراکه این موضوع در تامین امنیت استان بسیار مؤثر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خلیل اللهی با تاکید بر بهره مندی از ظرفیت شورا های حل اختلاف در توسعه صلح و سازش در جامعه، گفت: رویکرد رئیس قوه قضائیه بهره مندی از ظرفیت شوراهای حل اختلاف تخصصی و هدایت شوراهای حل اختلاف از بحث صدور رای به سمت سازش و توسعه شورایارها و استفاده از ظرفیت مردمی به شکل ساده و مردمی است.

به گفته وی متوسط سازش پرونده های حقوقی در آذربایجان شرقی حدود ۴۰ درصد است.

خلیل اللهی  حمایت از حقوق عامه را یکی از اولویت های مهم و اصلی دسنگاه قاضئی برشمرد و ادامه داد: در این خصوص بحث حریم بستر رودخانه ها که در معرض تهدید شدید هستند باید مورد توجه دادستان ها و قرار بگیرد و دادستان ها باید نقش فعالی را در صیانت از حقوق عامّه ایفا نمایند.

وی با بیان اینکه ایرادات کارشناسی یکی از مسایلی است که دستگاه قضایی را با مشکل مواجه می کند، گفت: بخشی از اطاله دادرسی به دلیل تاخیر در ارائه نظر کارشناسی است و به منظور تسریع در روند رسیدگی باید زمان مشخصی برای ارائه نظریات کارشناسی تعیین شده و پیگیری شود.

برچسب‌ها دادگستری آذربایجان شرقی امنیت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری آذربایجان شرقی امنیت دادگستری آذربایجان شرقی امنیت دادستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۹۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳ هزار پرونده در آذربایجان غربی به سازش ختم شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، عتباتی  از سازش نزدیک به ۱۳ هزار پرونده و اختلاف با برگزاری پویش فرهنگی «به حرمت امام علی (ع) می‌بخشم» در این استان خبر داد و گفت: در این پویش که از ۵ بهمن ماه سال گذشته مصادف با سالروز ولادت امام علی (ع) آغاز شد و تا روز شهادت ایشان در تاریخ ۲۳ فروردین ماه سال جاری ادامه داشت، به حرمت این امام بزرگوار تعداد ۱۲۸۵۷ پرونده منجر به سازش شد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی افزود: از دیگر برکات این پویش، سازش ۱۱ فقره پرونده قتل عمد منجر به قصاص و آزادی ۳۹۷ زندانی با گذشت شکات بود.

عتباتی این میزان سازش را در پویش «به حرمت امام علی (ع) می‌بخشم» را نشان ارادت مردم عزیز به اهل بیت (ع) دانست و ابراز امیدواری کرد که با برگزاری پویش‌های فرهنگی ازین دست شاهد سازش‌های بیشتر باشیم.

 

دیگر خبرها

  • با هرگونه رفتار وکُنش اشتباه احتمالی ماموران برخورد خواهد شد
  • دستگیری ۶ نفر از مخلان نظم و امنیت در آستارا
  • چرا پدافند هوایی در تبریز فعال شده بود؟
  • ۱۳ هزار پرونده در آذربایجان غربی به سازش ختم شد
  • عمل صلح یاران بسیار ارزشمند است
  • دستگیری مخلان نظم و امنیت عمومی در ماهان
  • صلح و سازش بیش از 12 هزار و 800 فقره پرونده در آذربایجان‌غربی
  • سازش ۱۳ هزار پرونده قضایی در آذربایجان‌غربی
  • متفاوت بودن روشن‌گران افکار عمومی با تهدیدکنندگان امنیت روانی
  • رهایی یک محکوم به قصاص نفس در آمل