Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@19:59:53 GMT

همایش مناطق آزاد و اقتصاد دانش بنیان در ارس برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۳۱۰۲۳

همایش مناطق آزاد و اقتصاد دانش بنیان در ارس برگزار شد

به گزارش ایرنا، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در این همایش گفت: تبیین مفاهیم اقتصاد دانش بنیان، معرفی تسهیلات و مزایای منطقه آزاد ارس برای شرکت‌های دانش بنیان و فناور، معرفی حمایت‌های پارک علم و فناوری استان و مرکز رشد ارس از شرکت‌های فناور و دانش بنیان و آشنایی با فرآیند اخذ مجوز دانش بنیان هدف برگزاری این همایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محسن نریمان افزود: ما از همه ایده ها، ابتکارات و ابداعات برای رونق منطقه آزاد ارس به ویژه در بخش دانش بنیان حمایت می‌کنیم و معتقد هستیم باید استعدادهای بالقوه به بالفعل تبدیل شود.

وی به حضور استادان، پژوهشگران و نخبگان علمی و فعالان اقتصادی در این همایش اشاره کرد و تاکید کرد: ما می‌خواهیم تولیدات مان را به طرح‌های دانش بنیان ارتباط دهیم تا آن‌ها پویا و قوی باشند.

 مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس ادامه داد: سال گذشته، میزان سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد ارس ۲۰ هزار میلیارد تومان بود و هم اکنون نیز ۲۰۰ طرح در حال ساخت وجود دارد که سعی داریم این طرح‌ها را به اتمام برسانیم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علم و صنعت نیز در این همایش به مزیت‌های منطقه آزاد ارس اشاره کرد و گفت: این منطقه صنعتی‌ترین منطقه است و صنایع مادر در آن شکل گرفته است. همچنین همجواری با سه کشور همسایه که مصرف کننده فناوری هستند نیز دیگر مزیت این منطقه است.

یونسیان افزود: دانشگاه علم و صنعت به عنوان دانشگاهی شاخص در ارتباط دادن صنعت و دانشگاه‌ها آمادگی دارد برای تکمیل حلقه زیست بوم نوآوری و فناوری، گامی را در راستای اعتلای فعالیت‌های فناورانه منطقه آزاد بردارد.

وی ادامه داد: از طریق کارگزارهای فناوری می‌توان بین کشورهای همجوار، مناطق آزاد و شرکت‌های دانش بنیان دانشگاهی و غیر دانشگاهی ارتباط داد و با شناسایی نیازهای آن‌ها حلقه واسط بین آن‌ها بود.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی شرکت دانش بنیان دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی شرکت دانش بنیان دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی آذربایجان شرقی شرکت دانش بنیان دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی منطقه آزاد ارس دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۱۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید استاندار آذربایجان شرقی بر لزوم اعتماد به جوانان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی مالک رحمتی در جلسه شورای اقتصاد دانش بنیان استان با بیان اینکه برای تحقق شعار سال «جهش تولید بامشارکت مردم» باید به جوانان اعتماد کنیم گفت: همانطور که در زمان جنگ تحمیلی به جوانان اعتماد کردیم و امروز دستاورد آن را در حوزه نظامی و دفاعی می‌بینیمگ باید در بخش اقتصاد دانش بنیان هم از جوانان بنحو احسن استفاده کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی افزود: آنچه که امروز همه ما درک می‌کنیم، این است که اگر پای یک کاری مانند اقتصاد، فرهنگ و سایر حوزه‌ها بایستیم و علم و دانش روز را مد نظر قرار دهیم، رشد و توسعه و پیروزی ما قطعی خواهد بود.

وی اظهار داشت: ما کشوری بودیم که زمانی در جنگ تحمیلی از لیبی موشک می‌گرفتیم تا در مقابل موشک باران عراق از ملت دفاع کنیم، یک روزی تصمیم گرفته می‌شود با دانش روز و با حساب باز کردن روی جوانان با کار جهادی وجهشی کشور را خود کفا و بی نیاز کننم تا عزت دنیا شود.

استاندار اذربایجان شرقی تصریح کرد: امروز هم همان روز است، اگر پای یک کاری بایستیم و با علم روز به جوانان اعتماد کنیم، یقینا دنیا را شگفت زده می‌کنیم، امروز به عزتی و عظمتی رسیده ایم و مصداق ایران قوی را می‌بینیم، چون دشمن مقابل توانمندی‌های ایران شوکه شده است.

وی توجه به علم و دانش، کار صحیح و برنامه ریزی شده در بخش نظامی را ضامن استقلال نظامی کشور در دنیا برشمرد و گفت: در حوزه اقتصاد هم می‌توانیم اینگونه عمل کنیم، ما در عرصه اقتصاد هم به این فرهنگ دانش پایه نیاز داریم تا با اعتماد به جوانان به نتیجه برسیم.

رحمتی اظهار کرد: باید وارد نقشه راه شویم و میزان استفاده از شرکت‌های دانش بنیان را بسنجیم، اولین نکته اینکه همه دستگاه‌های متولی در رشد و اقتصاد باید با شرکت‌های دانش بنیان هم افزایی داشته و از ظرفیت‌های آنان بویژه جوانان استفاده کنند تا جهش تولید با مشارکت مردم عملی شود.

وی ادامه داد: رشد استان در بخش شرکت‌های دانش بنیان بسیار خوب بوده، اما برای رسیدن به نقطه مطلوب و ایده آل باید تلاش کنیم.

دیگر خبرها

  • ۶ محصول پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان رونمایی شد
  • کرمانشاه صاحب شهرک فناوری می‌شود
  • محصولات فناورانه دانشگاه آزاد یادگار امام افزایش می‌یابد
  • قانون جهش دانش‌بنیان مهم‌ترین سرفصل کاری معاونت علمی در ۱۴۰۳
  • رشد 28 درصدی واحدهای صنعتی دانش بنیان چهارمحال و بختیاری
  • امسال سال سرنوشت‌سازی برای شرکت‌های دانش‌بنیان است
  • رشد ۲۸ درصدی واحد‌های صنعتی دانش بنیان چهارمحال و بختیاری
  • تاکید استاندار آذربایجان شرقی بر لزوم اعتماد به جوانان
  • واحدهای صنعتی دانش بنیان ۲۸ درصد رشد داشته است
  • شرکت‌های دانش‌بنیان از اولویت‌های اساسی استان یزد است