Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@12:57:30 GMT

رونمایی از پنچ‌کتاب‌ کانون پرورش فکری به زبان عربی

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۳۱۵۱۰

رونمایی از پنچ‌کتاب‌ کانون پرورش فکری به زبان عربی

به گزارش خبرگزاری مهر، پنج کتاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که توسط ناشر مصری به زبان عربی ترجمه و چاپ شده در غرفه مؤسسه گرنت ایران در سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رونمایی شدند.

حق نشر (کپی رایت) این آثار پیش از این توسط کانون به انتشارات المجمع‌الثقافی المصری واگذار شده بود و با حمایت طرح گرنت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسماعیل جانعلی‌پور، مدیرکل مجامع تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آئین رونمایی از این کتاب‌ها گفت: استفاده از ظرفیت کتاب برای انتقال فرهنگ‌ها همواره مورد استقبال بوده است.

وی افزود: ترجمه آثار به زبان‌های دیگر نشان می‌دهد که کتاب توانسته از مرزها عبور کند و وارد فرهنگ‌های دیگر شود و طرح گرنت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف تقویت صنعت نشر در حوزه بین‌الملل و گسترش زبان و ادبیات فارسی تلاش می‌کند و تاکنون توانسته بیش از چهارصد عنوان کتاب را ترجمه و حمایت کند.

احمد رافعی دبیر دوم دفتر حفاظ منافع مصر در ایران نیز در این آئین ضمن قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته برای ترجمه و چاپ آثار ایرانی به زبان عربی مصری گفت: فرهنگ و ادبیات فارسی قدمت و پیشینه زیادی دارد و ترجمه این آثار موجب آشنایی دیگر ملت‌ها با این فرهنگ و ایجاد ارتباط فرهنگی میان کشورها و ملت‌ها خواهد شد.

در این مراسم پنج کتاب کانون از جمله «زیبا صدایم کن» نوشته‌ی فرهاد حسن‌زاده، «پیش از بستن چمدان» از مینو کریم‌زاده، «نردبانی روبه آسمان» نوشته‌ی یوسف قوجق، «وقتی گنجشک جیک‌جیک یاد می‌گیرد» از محمدرضا یوسفی و «حتی یک دقیقه کافی است» به همراه «کافه خیابان گوته» اثر حمیدرضا شاه‌آبادی از نشر افق و «پرتقال خونی» پروانه سراوانی از انتشارات آموت رونمایی شد.

مراسم رونمایی از کتاب‌های ترجمه شده به زبان عربی با حضور مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مسؤولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، جمعی از نویسندگان و اهالی رسانه عصر دوشنبه (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱) در غرفه مؤسسه گرنت در بخش بین‌الملل سی‌و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد.

کد خبر 5493257 فاطمه میرزا جعفری

منبع: مهر

کلیدواژه: فرهاد حسن زاده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نمایشگاه بین المللی کتاب تهران سی وسومین نمایشگاه کتاب تهران سی وسومین نمایشگاه کتاب تهران نمایشگاه کتاب تهران کتاب و کتابخوانی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران یاسر احمدوند معرفی کتاب علی رمضانی دفاع مقدس نهاد کتابخانه های عمومی کشور وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تازه های نشر مصطفی رحماندوست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی زبان عربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۱۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش مهم کانون پرورش فکری در مناسبت‌های فرهنگی

به گزارش خبرنگار مهر، محمدطیب صحرایی بعد از ظهر چهارشنبه در نشست شورای اجتماعی استان که با حضور کمالوندی معاون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور و مدیران دستگاه‌های عضو برگزار شد؛ اظهار کرد کرد: آمارهایی که در نشست امروز در حوزه‌های مختلف آسیب‌های اجتماعی ارائه شد باید مبنای تصمیم گیری‌ها و تصمیم سازی های دستگاه‌های مختلف قرار گیرد و با برنامه‌ریزی‌های مناسب به دنبال تغییرات مثبت و ملموسی در این حوزه‌ها باشیم.

وی یادآور شد: دستگاه‌های عضو باید با هماهنگی با دبیرخانه شورای اجتماعی استان، متناسب با وظایف و تکالیف قانونی خود به این حوزه بپردازند.

استاندار کرمانشاه، مجموعه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را یکی از مهم‌ترین نهادهای فرهنگی و اجتماعی توصیف کرد و گفت: کودکان و نوجوانان بخش بسیار مهم و آینده ساز جامعه محسوب می‌شوند و در این حوزه، کانون پرورش فکری باید بسیار فعال و اثرگذار ظاهر شود.

وی خاطرنشان کرد: هر استانی نیازها و اقتضائات خاص خود را دارد که در برنامه‌ریزی های ملی باید در نظر گرفته شود و کرمانشاه هم باید با توجه به اقلیم جغرافیایی و فرهنگی و عوامل داخلی و خارجی اثرگذار، برای آن برنامه ریزی شود.

صحرایی یادآور شد: استان کرمانشاه ۳۷۰ هزار دانش آموز دارد که نیازمند برنامه‌های فرهنگی مناسب هستند و بخشی از این نیازها را کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می‌تواند پاسخ دهد.

وی تاکید کرد: پرداختن به کارهای عمیق فرهنگی و پرهیز از مناسبت زدگی یک ویژگی مثبت می‌تواند باشد ولی این توقع وجود دارد که کانون پرورش فکری در مناسبت‌های عظیمی مانند اربعین و بازی دراز که هرساله هزاران کودک و نوجوان را در استان کرمانشاه گرد هم می‌آورد، با برنامه‌های ویژه و بزرگ خود حضوری فعال و اثرگذار داشته باشد.

استاندار کرمانشاه بیکاری را یکی از معضلات شهرستان‌های استان دانست و گفت: مجموعه‌های بزرگی در شهرستان‌هایی مانند هرسین در مراحل نهایی بهره برداری قرار دارند.

وی تاکید کرد: مسئولین شهرستان‌ها باید با برگزاری دوره‌های مهارت آموزی امکان به کارگیری جوانان جویای کار در این مجموعه‌ها را فراهم آورند.

در ادامه این نشست فرماندار هرسین گزارشی از وضعیت فرهنگی و اجتماعی این شهرستان و مشکلات مرتبط با این حوزه را ارائه کرد.

کد خبر 6081568

دیگر خبرها

  • نقش مهم کانون پرورش فکری در مناسبت‌های فرهنگی
  • جای‌گذاری ۴۵ قفسه کتاب کانون پرورش فکری در مدارس ۱۰ استان
  • اهدای ۴۵ قفسه کتاب به مدارس ۱۰ استان
  • رونمایی از کتاب منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در مدرسه علمیه مروی
  • رونمایی کتاب منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش
  • نیما در کتابفروشی‌های پاکستان
  • حمایت از نویسندگان ادبیات کودک و نوجوان در لرستان
  • رونمایی از دو عنوان کتاب در لرستان
  • ارسال ۶۶ هزار و ۷۸۰ جلد کتاب به مراکز کانون پرورش فکری
  • تقویت مهارت‌های پزشکی با کتاب‌های لاتین پزشکی