Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از سازمان حفاظت محیط زیست، علی سلاجقه در نخستین کنفرانس چالش‌های محیط زیست، صنعت و معدن سبز که امروز در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، اظهارداشت: چالش‌های زیست محیطی که امروز با آن دست به گریبان هستیم، جزای عملکرد گذشته خودمان است. نمونه آن، همین گرد و خاکی است که پایتخت را تعطیل کرد و ۲۵ استان کشور را تحت تاثیر قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون رییس جمهوری تصریح کرد: در مهار ریزگردها با تعاملات بین‌المللی و دیپلماسی محیط زیست که حتی می‌تواند تقویت کننده دیپلماسی سیاسی کشور باشد، به دنبال ساماندهی منشاهای ریزگردها هستیم. بر این اساس، در تیرماه امسال نشستی با ۱۵ وزیر محیط زیست کشورهای منطقه برگزار خواهیم کرد و امیدواریم که دستاوردهای خوبی برای محیط زیست منطقه به دنبال داشته باشد.

وی تاکید کرد: از صنایع و معادن می‌خواهیم در سال دانش بنیان خود را بازسازی کنند و برای این کار از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان بهره گیرند.

وی افزود: گسترش صنایع در سده بیستم به جای آنکه برای انسان‌ها شرایط بهتری به وجود آورد، باعث تخریب منابع طبیعی و بر هم خوردن طبیعت شد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به فرمان سال مقام معظم رهبری افزود: تفسیر ما از نامگذاری امسال به نام تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین این است که وقتی دانش می‌آید، جهالت زدوده می‌شود و این موضوع به نفع محیط زیست است زیرا رویکرد دانش بنیان را در محیط زیست حاکم می‌کند.

سلاجقه با اشاره به عزم مجموعه دولت برای ساماندهی ۴۶ لکه صنعتی در اطراف شهر تهران تصریح کرد: مصارف آب و انرژی توسط این صنایع و نیز خروجی پسماند و پساب آنها و آلودگی‌هایی که در زمینه امواج و اصوات به وجود می‌آورد، شرایط نامطلوبی را رقم زده است که باید اصلاح شود.

معاون رییس جمهوری، تولید قطعات خودرو با تکنولوژی ۳۰ سال قبل شرق آسیا را از دیگر عوامل آلودگی‌های زیست محیطی دانست و گفت: دیگر اجازه نخواهیم داد که صنایع پیر و فرسوده با این شرایط به تولید خود ادامه دهند.

وی با تاکید بر لزوم استانداردسازی سوخت خودروها، خاطرنشان کرد: حتما شیوه‌نامه‌ها و آیین‌نامه‌های زیست محیطی مبتنی بر قوانین هوای پاک و پسماند، منطبق بر شرایط امروز دنیا و کشور به روز رسانی خواهند شد.

سلاجقه با بیان اینکه در زمینه ضوابط استقرار صنایع مشکلات زیادی وجود دارد و این ضوابط مربوط به چندین دهه قبل است، تاکید کرد: در حال بررسی ضوابط هستیم و برنامه ما این است که در شعاع قانونی حریم شهرها، فقط صنایع غذایی، فناورانه و دانش بنیان مستقر شوند.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: متاسفانه قانون در زمینه معادن وضعیت مناسبی ندارد. ماده ۲۴ مکرر، سازمان محیط زیست را از جایی وارد کار می کند که معادن باعث آلودگی محیط زیست شوند اما اعتقاد ما در دولت سیزدهم این است که فرایندها از قبل، حین و بعد از انجام عملیات باید کنترل شوند.  

وی با انتقاد از آتش زدن گازهای فلر (مشعل) به عنوان سرمایه کشور گفت: در زمینه سوزاندن گازهای فلر ورود کردیم و خوشبختانه همکاری وزارت نفت هم عالی بود و در چند نقطه، جلوی این کار گرفته شد.

سلاجقه با اشاره به لزوم اشتغال فارغ التحصیلان منابع طبیعی و محیط زیست در صنایع و معادن کشور در قالب HSE، (ایمنی، بهداشت، محیط زیست) بر استفاده از ظرفیت‌های قانونی در این زمینه تاکید کرد.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست علی سلاجقه آهنگ حیات دانش‎ بنیان ‎ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست علی سلاجقه آهنگ حیات سازمان حفاظت محیط زیست علی سلاجقه آهنگ حیات دانش بنیان ها سازمان حفاظت محیط زیست دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۱۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش‌بنیان شدن صنعت نفت به توسعه زنجیره ارزش کمک می‌کند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: با حرکت صنعت نفت به سمت دانش‌بنیان شدن، می‌توانیم به توسعه هرچه بیشتر زنجیره ارزش نفت در بازارهای جهانی نزدیک شویم.

حجت‌الله فیروزی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، با بیان اینکه صنعت نفت و گاز نقشی محوری در اقتصاد ایران دارد، اظهار کرد: با حرکت صنعت نفت به سمت دانش‌بنیان شدن می‌توانیم به توسعه هرچه بیشتر زنجیره ارزش نفت و جایگاه تازه و مترقی در بازارهای جهانی نزدیک شویم.

وی با تأکید بر اینکه رشد اقتصادی پارسال به کمک ارتباط صنعت نفت و گاز با حوزه دانش‌بنیان‌ها، همچنین تولیدات بار اول شکل گرفت، افزود: اگر بخواهیم جهشی در حوزه تولید و صنعت داشته باشیم، لزوم آن حمایت و تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه صنعت نفت و گاز در سال گذشته با بیشترین حجم قرارداد تولید بار اول نمونه موفقی از همکاری صنایع بزرگ با شرکت‌های دانش‌بنیان بوده است، تصریح کرد: امروز بدون شک حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان تأثیر بسیاری در بی‌اثر کردن تحریم‌ها دارد.

دیگر خبرها

  • ضرورت حمایت از هم‌افزایی مراکز نوآوری برای ایجاد «مراکز هم‌آفرینی»
  • ضرورت توسعه حمل و نقل عمومی برای کاهش آلایندگی
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی 
  • ضرورت آموزش حفاظت و نگهداری از طبیعت به دانش آموزان
  • شرکت‌های دانش‌بنیان بوشهر برای حل مسائل زیست محیطی پای کار هستند
  • اجرای طرح از رده خارج کردن خودروهای فرسوده در سال جاری
  • نقش پررنگ علم و فناوری در دیپلماسی ایران
  • ترسیم نقشه جذب دانش‌بنیان‌ها در صنعت لوازم خانگی
  •  اجرای طرح از رده خارج کردن خودرو‌های فرسوده در سال جاری
  • دانش‌بنیان شدن صنعت نفت به توسعه زنجیره ارزش کمک می‌کند