Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@11:28:37 GMT

گسترش اعتیاد در مراکز علمی زنگ خطری برای خانواده‌ها است

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۳۱۶۵۷

گسترش اعتیاد در مراکز علمی زنگ خطری برای خانواده‌ها است

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی نعمتی ظهر امروز چهارشنبه در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان ورزقان با اشاره به اینکه افزایش آمار اعتیاد در میان افراد تحصیل کرده و زنان نگران کننده است اظهار کرد: گسترش اعتیاد در مراکز علمی زنگ خطری برای خانواده‌ها و مراکزی است که بیشتر با جوانان سر و کار دارند.

وی با بیان اینکه اگر عزم و اراده محکمی وجود داشته باشد می‌توان از اعتیاد پیشگیری کرد گفت: به لطف خدا، شهرستان ورزقان در پیشگیری و مبارزه با اعتیاد وضعیت مناسبی دارد اما آمار و ارقام جدید نگران کننده است که ضرورت اطلاع رسانی و تنویر بیشتر افکار عمومی را بیش از پیش نمایان‌تر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار شهرستان ورزقان بر لزوم ارائه خدمات پس از بهبودی تاکید کرد و ابراز داشت: در برخی از اوقات معتادان پس از بهبودی به حال خود رها می‌شوند که متأسفانه دوباره به مصرف مواد مخدر روی می‌آورند و برای تأمین هزینه آن دست به انواع بزهکاری مانند سرقت و ناهنجاری اجتماعی می‌زنند.

نعمتی با پیشنهاد اینکه هر گونه حرکت ما در برابر جلوگیری از بازگشت معتادان به مصرف مواد مخدر در جهت آموزش و حمایت باشد گفت: اگر حمایت‌های لازم صورت نگیرد در ۸۰ درصد موارد طی مدت زمان کوتاهی شاهد بازگشت معتادان به مصرف مواد افیونی خواهیم بود که در این صورت هزینه‌هایی بیش از گذشته به جامعه تحمیل خواهد شد.

وی با ذکر اینکه در بحث آموزش نباید از حوزه‌های روستایی غافل شویم عنوان کرد: برای گسترش آموزش‌های جلوگیری از اعتیاد باید تمرکز ما در روستاهای بزرگ و مرکز دهستان‌ها باشد تا ضمن انجام آموزش‌های لازم به صورت مستمر در طول سال، بتوانیم همزمان با مراکز شهری و دهستان‌ها، آگاهی‌های لازم را به جمعیت هدف برسانیم.

فرماندار شهرستان ورزقان با اشاره به توطئه‌های دشمنان علیه مردم و جوانان کشورمان گفت: متأسفانه دشمنان نظام و انقلاب با سو استفاده از فضای مجازی برای آلوده کردن جوانان کشورمان به مواد مخدر با تبلیغات مهیج و اغوا کننده در صدد انحراف جوانان عزیز هستند در این زمینه باید تلاش شود تا با تولید محتوا و ایجاد فضای سالم، جوانان و خانواده‌ها را از اهداف دشمنان و از اثرات سو مواد مخدر و قرص‌های روان گردان مطلع کنیم.

کد خبر 5493394

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرستان ورزقان اعتیاد مواد مخدر بوشهر کرمانشاه هدفمندی یارانه ها احتکار آلودگی هوا گرد و غبار تنظیم بازار ویروس کرونا کالاهای اساسی آمار کرونا خراسان رضوی مشهد خطبه های نماز جمعه ایلام شهرستان ورزقان مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۱۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۹ خرده فروش مواد مخدر و معتاد متجاهر در گلبهار دستگیر شد

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛  فرمانده انتظامی گلبهار گفت: از این تعداد ۱۸ معتاد متجاهر است  که از نقاط آلوده با بهره گیری از ظرفیت های درون و برون سازمانی شناسایی و جمع آوری شدند.
 سرهنگ محسن صبری پور افزود:  ۱۱ خرده فروش در سطح شهرستان شناسایی شده که از ناحیه آنان چهار کیلو گرم مواد مخدر و یک هزار و ۶۰ عدد قرص های غیرمجاز کشف و ضبط شده است. 

وی بیان کرد : هم چنین دو نفر قاچاقچی مواد مخدر که در سطح استان فعالیت می کردند که شناسایی و تحویل مراجع قضایی شدند.

صبری پور تاکیدکرد: جمع آوری معتادان متجاهر و خرده فروشان مواد مخدر در راستای پاکسازی و کنترل محسوس و نامحسوس نقاط آلوده شهرستان گلبهار انجام شده است.

شهرستان گلبهار در ۳۵ کیلومتری غرب مشهد واقع شده است.

دیگر خبرها

  • ۲۹ خرده فروش مواد مخدر و معتاد متجاهر در گلبهار دستگیر شد
  • ۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است
  • از کشف کود شیمیایی قاچاق در عجب‌شیر تا کشف تخم مرغ‌های فاقد مجوز در هشترود
  • انهدام باند مواد مخدر و کشف ۱۱۰ کیلو مواد در همدان
  • نگاه دولت در عرصه پیشگیری از اعتیاد حمایتی است
  • دستگیری معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود
  • اقدامات فرهنگی برای پیشگیری از اعتیاد در اولویت باشد
  • ارجاع ۲۳ معتاد متجاهر به مراکز ترک اعتیاد در شوش
  • آغاز کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد در استان مرکزی
  • اجرای کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد در استان مرکزی