Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-24@06:21:38 GMT

اوکراین: ۲۸۳۰۰ نظامی روس در جنگ کشته شدند

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۳۲۱۱۶

اوکراین: ۲۸۳۰۰ نظامی روس در جنگ کشته شدند

وزارت دفاع اوکراین مدعی شد که از زمان آغاز جنگ اوکراین تاکنون، دست‌کم ۲۸ هزار و ۳۰۰ نظامی روس در اوکراین کشته شدند.

به گزارش قدس آنلاین، وزارت دفاع اوکراین امروز(چهارشنبه) مدعی شده است که از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین در تاریخ ۲۴ فوریه(پنجم اسفند) تاکنون، دست‌کم ۲۸ هزار و ۳۰۰ نظامی روسیه کشته شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری آناتولی ترکیه گزارش کرد، وزارت دفاع اوکراین در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۲۰۲ هواپیمای روسیه، ۴۴۱ پهپاد و یک هزار و ۲۵۱ تانک روسیه در جریان درگیری‌های اوکراین منهدم شده‌ است.

وزارت دفاع اوکراین همچنین در بیانیه خود مدعی شده است که در عملیات شبانه روز گذشته نیروهای مسلح اوکراین، حدود ۴۰۰ نظامی روس کشته شدند و نیروهای اوکراینی ۲۰۲ هواپیمای روسیه، ۱۶۷ بالگرد و ۴۴۱ پهپاد و یکهزار و ۲۵۱ تانک، سه هزار و ۴۳ خودروی زرهی و ۵۸۶ توپ ارتش روسیه را از ۲۴ فوریه تاکنون منهدم کرده‌اند.

طبق این بیانیه‌، در مجموع ۱۹۹ سامانه‌ راکت‌انداز چندگانه، دو هزار و ۱۳۷ خودروی زرهی، ۱۰۲ موشک کروز، ۹۱ سامانه ضدهواپیما و ۱۳ قایق روسیه نیز در جریان عملیات نیروهای اوکراینی منهدم شده است.

ارتش اوکراین همچنین مدعی شده است که نیروهای روسیه در طول روز گذشته متحمل «بیشترین خسارات» در شرق «اسلویانسک»، مرکز «کریفیی ریه» و جنوب شرقی «زاپروژیا» شده‌اند.

بر اساس این گزارش، وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای در تاریخ ۲۵ مارس(پنجم فروردین ماه) تأیید کرد که یکهزار و ۳۵۱ نامی روس در اوکراین کشته شدند و سازمان ملل برآورد کرد که دست‌کم سه هزار و ۷۵۲ نفر در اوکراین کشته شدند و چهار هزار و ۶۲ نفر دیگر نیز از آغاز جنگ اوکراین زخمی شدند؛ اما اعلام شد که آمار واقعی بسیار بالاتر از این ارقام است.

آژانس پناهجویان سازمان ملل نیز گزارش کرده است که بیش از ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از آغاز جنگ اوکراین از این کشور به کشورهای دیگر فرار کرده‌اند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه(پنجم اسفند ماه) به درخواست کمک جمهوری‌های دونباس برای دفاع در مقابل حملات اوکراین، دستور آغاز عملیات نظامی ویژه در اوکراین را صادر کرد؛ اما کشورهای غربی به ویژه آمریکا و انگلیس از آن زمان نه تنها اقدامی برای کاهش درگیری‌ها در اوکراین نکردند، بلکه با فشار تحریم‌ها و عرضه تسلیحات سبک و سنگین به اوکراین، به آتش این ناآرامی‌ها دامن زدند.

منبع: فارس

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: وزارت دفاع اوکراین نظامی روس کشته شدند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۲۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین دوشنبه شب گفت که کی‌یف و واشنگتن مذاکرات در مورد توافق همکاری امنیتی دوجانبه را آغاز و طرح ارسال موشک‌های دوربرد به نیرو‌های مسلح اوکراین را نهایی کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، زلنسکی در پیام شبانه اظهار کرد: تیم‌های آمریکا و اوکراین کار روی توافقنامه امنیتی دوجانبه را شروع کرده‌اند که واقعا یک توافق نمونه خواهد بود.

کی‌یف چندین توافقنامه امنیتی ۱۰ ساله با شماری از کشور‌های عضو ناتو امضا کرده است. این توافقنامه‌ها شامل حمایت طولانی‌مدت از اوکراین در مقابل حمله روسیه است. این توافقنامه‌ها بیانگر حمایت نظامی، سیاسی و مالی از اوکراین در سال‌های آتی است.

زلنسکی دوشنبه شب پس از تماس تلفنی با جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا همچنین گفت که طرح انتقال موشک‌های دوبرد ATACMS به اوکراین نیز نهایی شده است.این موشک‌ها تا حدود ۳۰۰ کیلومتر برد دارند و موجب تقویت قابلیت‌های نظامی اوکراین در جنگ با روسیه می‌شود.موشک‌های قبلی که به اوکراین داده شده بود دارای محدودیت برد تا ۱۶۵ کیلومتر بودند، زیرا این نگرانی وجود داشت که کی‌یف حملاتی در عمق خاک روسیه انجام دهد.

کشور‌های غربی از آغاز جنگ روسیه و اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، صد‌ها میلیارد دلار کمک به کی‌یف ارائه کرده‌اند. کمک‌های نظامی به اوکراین در سال ۲۰۲۲ با مهمات توپخانه و آموزش آغاز شد و اکنون این کمک‌ها به تانک، سامانه‌های دفاع هوایی پیشرفته، موشک‌ها و مهمات خوشه‌ای گسترش یافته است.به تازگی ویلیام برنز رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به اعضای کنگره هشدار داد که اگر اکنون بسته کمک به اوکراین را تصویب نکنید، کی‌یف تا پایان سال (۲۰۲۴) بازنده جنگ خواهد بود.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • استقرار ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرز‌های روسیه/کشته شدن ۵۰۰ هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه/کشته شدن 500 هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • روسیه: ۱۰۴ پهپاد اوکراینی سرنگون شد
  • آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند
  • روسیه کنترل یک روستای دیگر در دونتسک را به دست گرفت
  • روسیه کنترل یک روستا دیگر در دونتسک را به دست گرفت
  • بشار اسد: روسیه در جنگ اوکراین پیروز خواهد شد
  • روسیه در جنگ اوکراین پیروز خواهد شد
  • اعلام طرح آمریکا برای اعزام مشاوران نظامی به اوکراین/ تصرف بخش های دیگری از خاک اوکراین توسط روسیه
  • روسیه یک منطقه دیگر دونتسک را آزاد کرد