Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-19@23:18:02 GMT

فرانسه، اخراج دیپلمات‌های خود از روسیه را محکوم کرد

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۳۲۵۹۵

فرانسه، اخراج دیپلمات‌های خود از روسیه را محکوم کرد

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، فرانسه امروز -چهارشنبه- تصمیم روسیه مبنی بر اخراج ۳۴ نفر از فرستادگان دیپلماتیک این کشور از روسیه را محکوم کرد. 

وزارت خارجه فرانسه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که این اقدام روسیه را به «به شدت محکوم» می‌کند و با اشاره به تصمیم پاریس برای «عنصر نامطلوب» اعلام کردن ۴۱ نفر از دیپلمات‌های روسیه در آوریل گذشته، ادعا کرد که آن‌ها در فعالیت‌هایی شرکت داشتند که با امنیت و منافع دولت فرانسه در تضاد بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این وزارتخانه خاطرنشان کرد که عملکرد دیپلمات‌هایی که در نتیجه این اقدام متقابل مسکو از روسیه اخراج شده‌اند، کاملاً با کنوانسیون ژنو در رابطه با روابط دیپلماتیک و کنسولی همخوانی کامل داشت و از شجاعت و عملکرد حرفه‌ای آن‌ها تقدیر کرد. 

در ادامه این بیانیه آمده است: «این تصمیم مقام‌های روسیه مبنای قانونی ندارد و ما فقط می‌توانیم متأسف باشیم.» 

 

انتهای پیام/

منبع: ایلنا

کلیدواژه: فرانسه دیپلمات های روسیه عنصر نامطلوب دیپلمات های فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۲۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه حمله به بخش کنسولی سفارت ایران را در سوریه محکوم کرد

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از آنکارا؛ وزارت امور خارجه ترکیه اعلام کرد حمله رژیم صهیونیسیتی به بخش کنسولی سفارت ایران در سوریه مغایر با قوانین بین المللی است و احتمال تداوم تنش‌های منطقه‌ای را بالا برده است.
وزارت امور خارجه ترکیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد حمله اسرائیل به کنسولگری (بخش کنسولی سفارت) ایران در سوریه اقدامی مغایر با قوانین بین المللی است و در عین حال احتمال تداوم تنش‌های منطقه‌ای را بالا می برد.
در این بیانیه آمده است ترکیه ضمن پیگیری نزدیک اوضاع، از تمام طرف‌ها می‌خواهد تا ضمن خویشتنداری از اقداماتی که به درگیری بزرگتر منجر می شود؛ خودداری کنند.
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است اولویت مجامع بین المللی باید متوقف کردن قتل عام غزه و تامین صلح پایدار در منطقه از طریق تاسیس دولت فلسطین باشد.

دیگر خبرها

  • پایان حادثه امنیتی نزدیک ساختمان دیپلماتیک ایران در پاریس
  • وزیر خارجه روسیه : مسکو از طریق کانال‌های دیپلماتیک به تل آویو اطلاع داده که تهران خواهان افزایش درگیری نیست
  • تهدید مسلحانه علیه کنسولگری ایران در پاریس | محاصره ساختمان دیپلماتیک توسط پلیس + فیلم
  • ترکیه حمله به بخش کنسولی سفارت ایران را در سوریه محکوم کرد
  • تنش در روابط پاریس - باکو
  • بورکینافاسو ۳ دیپلمات فرانسوی را اخراج کرد
  • تصمیم ایلان ماسک برای ایجاد تغییرات انقلابی در تسلا
  • انتقاد داور سرشناس از تصمیم جنجالی داور رومانیایی
  • دیپلمات روس: بازرسان آژانس اتمی در ایران به کار خود بازگشتند
  • فرانسه سفیر خود را از باکو فراخواند