Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@17:20:31 GMT

موافقت دولت آلمان با عضویت فنلاند و سوئد در ناتو 

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۳۲۶۱۴

موافقت دولت آلمان با عضویت فنلاند و سوئد در ناتو 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزیر دولت آلمان اعلام کرد درخواست رسمی سوئد و فنلاند برای پیوستن به پیمان ناتو در کابینه برلین تایید شده است.

«مارکو بوشمان» وزیر دادگستری آلمان در پیامی در حساب کاربری توییتر خود نوشت: کابینه آلمان با درخواست فنلاند و سوئد برای پیوستن به ائتلاف دفاعی ناتو موافقت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر دادگستری آلمان تاکید کرد: ما متعهد به روند الحاق سریع هستیم.

طبق اعلام منابع رسانه ای، فنلاند و سوئد امروز چهارشنبه رسما درخواست خود برای پیوستن به ناتو را ارائه کردند. این درحالی است که روز گذشته پارلمان فنلاند با اکثریت آرا با درخواست پیوستن به پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) موافقت کرد.

اروپا این روزها با حمایت آمریکا تلاش می کند تا با طرح عضویت فنلاند و سوئد در ناتو شرایط را متشنج تر کرده و روسیه را به اقدامات تقابلی وادارند.

فنلاند و سوئد اخیرا اعلام کردند به دلیل تغییر چشم‌انداز ژئوپلیتیک در اروپا که برخاسته از حمله روسیه به اوکراین است، قصد پیوستن به پیمان نظامی ناتو را دارند تا از این رهگذر امنیت کشورشان را تضمین کنند. بنا به قوانین مندرج در پیمان ناتو، اگر یکی از اعضا مورد حمله قرار بگیرد، به منزله حمله به سایر کشورهای عضو ناتو خواهد بود و حمایت نظامی هم پیمانانش را در پی خواهد داشت.

کد خبر 5493523 رامین حسین آبادیان

منبع: مهر

کلیدواژه: فنلاند آلمان سوئد ناتو فلسطین روسیه ناتو رژیم صهیونیستی اوکراین ایالات متحده امریکا فنلاند لبنان سوئد مسکو عراق سوریه جنگ اوکراین فنلاند و سوئد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۲۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدنی های امروز؛ از ماراتون لندن تا انتخابات هند

بارش برف بهاری در آلمان/ DPA حرکت کشتی تفریحی" سیلور ری" به سمت دریای شمال/ آلمان/ DPA بیرون درآوردن صدها جسد مدفون شده توسط نیروهای اسرائیلی در یک گور دسته جمعی در محوطه بیمارستان ناصر در شهر خان یونس در جنوب نوار غزه/ APA پاکسازی ویرانی های ناشی از حمله ارتش اسراییل به اردوگاه "نور شمس" در شهر طولکرم در کرانه باختری/ APA تظاهرات بزرگ حامیان فلسطین در شهر مادرید اسپانیا/ SOPA اعتراض شهروندان ارمنستانی به تسلیم 4 روستای مرزی از سوی دولت ایروان به جمهوری آذربایجان/ تاس مسابقات دو ماراتون لندن/ PA و آسوشیتدپرس کشت مزارع چای در پشت بام ساختمان ها در هانگژو چین/ زوما تخریب کامل یک نیروگاه برق در اوکراین در اثر حمله روسیه/ خبرگزاری فرانسه تصویری هوایی از یک موج شکن که برای جلوگیری از فرسایش ساحلی در امتداد ساحل در استان رایونگ تایلند نصب شده است./ خبرگزاری فرانسه اردوگاه آوارگان سیلزده در بروندی/ خبرگزاری فرانسه انتقال صندوق های آرا انتخابات سراسری هند در کوهستان های صعب العبور ایالت بنگال غربی/ گتی ایمجز فوران کوه آتشفشان "روانگ" در "سیتارو" اندونزی/ گتی ایمجز برگزاری مراسم 2 هزار و 777 اُمین سالگرد تاسیس "شهر ابدی" در روم ایتالیا/ زوما فروش موز در بازاری در بنگلادش/ زوما کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: دیدنی های امروز؛ از محاکمه استاد حقوق اسراییلی تا اعتراضات جهانی ضداسراییل

دیگر خبرها

  • اعمال ارفاق قانونی برای ۲۱ زندانی واجدشرایط در باوی
  • درخواست سوئد برای تحریم جدید علیه انرژی روسیه
  • از موافقت با تشکیل سازمان سپند تا حضور وزرای دولت در کمیسیون‌های مجلس
  • هشدار بزرگ لهستان درباره حمله نظامی روسیه به همسایگان
  • دیدنی های امروز؛ از ماراتون لندن تا انتخابات هند
  • واکنش آرمین به وتوی عضویت فلسطین: شرم آور است
  • محسن آرمین: وتوى قطعنامه عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل شرم آور بود/ اسرائیل برای فلسطینی ها حق حیات قائل نیست
  • ادعای مهم اندیشکده آمریکایی؛ روسیه خود را برای یک جنگ بزرگ آماده می‌کند
  • حمله محمود عباس به آمریکا
  • حمله گسترده اوکراین به نقاط مختلف روسیه با 50 پهپاد/  ناتو تنها یک قدم با اعزام نیرو به اوکراین فاصله دارد